PreSonus Studio One

studio_one.jpg


Artists of all levels, from beginner to seasoned professional, will find Studio One a welcome alternative to the intimidating, bloated offerings currently considered the standards.

Studio One is a groundbreaking music creation and production application for Mac OS X and Windows XP/Vista that makes audio recording, MIDI sequencing, and audio mastering ridiculously simple right out of the box.

It’s a creative environment built for intuitive use, speed, and efficiency–and yet it’s robust enough for the most complex productions. It’s the DAW that a band of leading recording-hardware engineers and a team of industry-defining software-design veterans want to use for themselves. It’s incredibly easy to use yet provides a wealth of professional features.

Far from just another music-production program, Studio One changes the rules of the game. Fresh code, innovative drag-and-drop MIDI mapping and plug-in management, auto-configuration with PreSonus hardware, insanely good audio quality, unlimited tracks and plug-ins per track, and a powerful, inventive Start page that literally puts the whole project right in your hands are just a few of the compelling features of Studio One.

After all, recording systems should serve the artist, not the other way around.


Ik had hier tot gisteren nog nooit van gehoord maar dit schijnt ofwel nu net uit te zijn of binnenkort uit te komen.
Er is in ieder geval een demo beschikbaar van deze nieuwe DAW software van PreSonus.
Heb zelf de demo geinstalleerd en uitgeprobeerd en moet zeggen dat ik blij verrast was. Een erg fijne interface en workflow die zeker deels op Cubase in geinspireerd (ik las ergens dat er een aantal ex-cubase-programmeurs/ontwerpers aan gewerkt heeft). Op het forum wordt door mods en presonus medewerkers redelijk consistent antwoord gegeven op vragen en feature requests, iets waar het bij bijv Steinberg en Ableton nog wel eens aan ontbreekt vind ik, dus dat is ook zeker een pluspunt.
Ik ben benieuwd of ze van de fouten van bovengenoemde ontwikkelaars kunnen leren en sneller updates uitbrengen en daarbij beter luisteren naar hun klanten. Ik ga de ontwikkeling van deze DAW zeker in de gaten houden.

voor meer info:
http://www.presonus.com/products/SoftwareDetail.aspx?SoftwareId=11
 
Heb S1 toen hij net uitkwam in augustus grondig getest (voordat ik de update naar C5 kocht ;)) Het is een leuke DAW, maar (op dit moment) te beperkt als je met Cubase 5 werkt. Een hele hoop functionaliteit zit er gewoonweg niet in.

Het werkt wel supersnel, klinkt heel erg goed (lekker crispy.... heb een vermoeden er ergens een hidden compressor/limiter actief is) en ziet er goed uit.

De Fx die meegeleverd zijn zijn alleraardigst,de instrumenten vond ik niet echt geweldig, maar deze optie gebruik ik in Cubase ook eigenlijk zelden tot nooit.

Leuke DAW voor beginners, mensen die veel met loops/audio etc werken...maar dit zal niet echt snel Cubase/Logic/Ableton/Protools gebruikers over de streep trekken. Vooral niet omdat de prijs aardig hoog is (en de goedkope uitvoering niet veel kan). Dan denk ik dat je met iets als Sequel goedkoper uit bent als je bovenstaande werkwijzen erop na houdt :)

Leuk maar niet voor Hyde
 
Ja, amai! Da's toch wel indrukwekkend !!!

Ik kan niet geloven dat deze DAW zomaar uit het niets komt!!
 
wat mis je dan tov c5?

oa. de flexibele routing, de uitgebreide audio bewerking, Ik maak enorm veel gebruik van de warp en vari audio functies.

Ook waren me de instellingen qua keyboard shortcuts te beperkt, ik ben z'n nerd die enorm veel met het toetsenbord doet en dus een heavily tweaked key preferences bestandje heb :D
 
Even de handleiding en specs bekijkend vind ik t best een uitgebreid pakket voor een 1.x versie, ben wel benieuwd waar de evolutie van StudioOne naartoe gaat... Wel heb ik t idee dat Presonus StudioOne beter ten tijde van Cubase 4 had kunnen brengen.
 
ben wel benieuwd waar de evolutie van StudioOne naartoe gaat...
Ik ook !
Ik lees dat er al 2 jaar aan gewerkt is....
Dat vind ik er wel aan te zien !

Zeker kwa GUI vind ik ze toch wel smaak hebben!! :okdan:
 
er zullen uiteraard nog wel verschillende functies missen die de "grote jongens" al wel hebben, maar als ik zo de developer feedback op het forum lees zijn ze zich hier wel van bewust en zijn ze zeker van plan om met regelmatige updates veel van deze functionilteit toe te gaan voegen.
We gaan het zien :)
 
Zelf heb ik er wel al iets van gezien/gelezen maar dan toch voor C5 gegaan. Om het risico te niet te nemen dat het dan toch stilvalt...

Enfin, we zullen zien
 
mooie GUI, en een beetje van alles wat, de meest nuttige dingen van ander pakketten samengevoedg in een nieuw ding, maar de wat meer specifike dingen hebben ze niet.

tis voor mij net als met ableton net wat ik wil doen kan het niet, met ableton was dat knippen plakken van parts en het muten van noten

Kortom ik blijf bij Cubase. Dan weet ik dat ik gaandeweg niet tegen dingen aanloop die ik mis. Ook al moet ik veel meer klikken met de muis...
 
en er is een mac os x versie. Beiden gedownload.
 
Ziet er wel strak uit! Ga hem zeker is testen :D
 
Dat lijkt idd meer iets van een amateur...

Amateurs ?Ja echt wel hoor ...de coders van 'kristal audio engine 'en 'studio one 'zijn ex 'steinberg' werknemers ....Werkten toen aan 'nuendo'
Niet slecht voor een amateur :D
 
Amateurs ?Ja echt wel hoor ...de coders van 'kristal audio engine 'en 'studio one 'zijn ex 'steinberg' werknemers ....Werkten toen aan 'nuendo'
Niet slecht voor een amateur
Ja, 'kweet dat wel hoor!! Maar da's geen referentie voor mij !
Op amiga zijn er zo ook enkele 'DAW's verschenen....

't is trouwens ook dag en nacht verschil: Kristal audio VS Studio One
 
studio_one.jpg



het forum wordt door mods en presonus medewerkers redelijk consistent antwoord gegeven op vragen en feature requests, iets waar het bij bijv Steinberg en Ableton nog wel eens aan ontbreekt vind ik, dus dat is ook zeker een pluspunt.

[Quote/]

dat komt omdat ie nieuw is;) dan vind iedereen het nog leuk om te helpen. over een jaartje is dat ook alweer wat minder
 
Ja, amai! Da's toch wel indrukwekkend !!!

Ik kan niet geloven dat deze DAW zomaar uit het niets komt!!


in de duitse tijdschriften stond het zeer veel aangekondigd, :mega:
 
Ja, 'kweet dat wel hoor!! Maar da's geen referentie voor mij !
Op amiga zijn er zo ook enkele 'DAW's verschenen....

't is trouwens ook dag en nacht verschil: Kristal audio VS Studio One

Als je je laat leiden door de interface wel ja. De code is ws een stuk minder dag en nacht.
 
Back
Top