newbie_peter met nooby opstart vragen :-)

newbie_peter

Nieuwkomer
Lid sinds
25 augustus 2009
Berichten
3
Hallo allemaal, mijn naam is Peter. Ik ben al een tijd aan het nadenken over het beter gaan aanpakken van het muziek maken. Op dit moment ben ik wat bezig in Fruityloops maar ik loop tegen beperkingen op qua mogelijkheden / effecten / geluid. Ik ben dus aan het kijken naar de juiste gear om voor mijzelf een mooie setup te maken.

Even kort iets over mijzelf. Ik ben niet muziekaal geschoold, kan geen noten lezen maar ben wel muzikaal. Ik hou er van om lekker te “rotzooien” op software / apparatuur om zo iets moois in elkaar te zetten. Qua techniek / inzicht ben ik dus een echte noob en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met was basis vragen die ik heb.

Mijn oog is gevallen op de Korg Radias. Ik wil de mogelijkheden van de Radias gaan combineren met software en andere hardware. Bijvoorbeeld Radias verzorgt akkoorden en Fruityloops de drum, bas en vocals.

Hier mijn vragen:

Kan ik de Korg Radias via midi sync tegelijk laten starten met software als fruityloops (of is er betere software om in te zetten naast de Radias). En nog een stap verder, kan ik de software + de radias + een groovebox tegelijk via midi laten starten en in sync laten afspelen?

Stel ik heb in de Korg Radias het hele akkoorden patroon voor een song zitten, kan ik deze extern opslaan als ik ooit een keer verder wil met het patroon? Als ik dit extern kan opslaan, wordt dan ook alle filter data mee opgeslagen (alle filter / knopbewegingen die ik heb opgenomen)?

OF:

Is er software op de pc die alles kan opnemen dat ik speel op de RADIAS en de RADIAS via de opgenomen data kan aansturen? Wordt hierbij ook alles via midi doorgegeven zoals filter / knopbewegingen?

OF:

Kan ik beter Fruityloops / de RADIAS / de groovebox apart opnemen en de wave files later in software op aparte tracks samenvoegen? Mogelijk geven de midikoppelingen wat sync problemen / stotteringen?

Alvast bedankt voor je reactie. Schiet maar raak op mijn vragen, des te meer leer ik en kan ik mijn keuze maken J
 
kan allemaal, het is een kwestie van uitzoeken wat je het beste ligt.

wat betreft knoppen draaien opnemen, dat doe je met midi.
dat kan opgenomen worden mits dat de radias midi data verstuurd, en dat doet de radias wel lijkt me....
 
Hoi Peter,

Bij de instellingen van FL Studio kan je bepalen of de clock die gevolgd moet
worden, die van de computer, en dus de software is, of die van een externe
bron zoals een synthesizer.

Dan is het enkel nog een kwestie van een spoor aan te leggen voor je
MIDI-instrument.

;) Om die dingen te weten te komen, bekijk ik vaak de video-tutorials van
FL Studio zelf die me altijd goed op weg hielpen.

Maar , als je snel aan de slag wil zijn er ook kant-en-klare templates,
waarmee je gelijk een opname kan starten van een MIDI-instrument. Dan
hoef je enkel nog de eigen VST-instrumenten in FL Studio toe te voegen.

Wat ook helpt is de song laten beginnen, met opname of afspelen, met een
toets-aanslag.

Dus, vink deze optie aan in de toolbar van FL Studio, en speel één noot op
de Radias bvb. om de song te starten.

Hopelijk helpen deze tips jou een beetje. Preciezer kan ik op dit ogenblik niet
zijn, omdat er op de pc waar ik nu op surf, geen FL Studio is geïnstalleerd.

Alvast succes en welkom!

de groeten, Mark / Hyper :mexico:
 
Back
Top