Ableton sequencer probleem

Ollie94

BOING BOEM CHACK
Lid sinds
3 november 2008
Berichten
159
Locatie
Belgie
hallo
Ik heb een tijdje geleden Ableton 7 lite gekocht. Tot nu toe gebruikte ik ableton enkel als sequencer voor mijn VST's (Legacy Analog edition als voorbeeld).
Nu wil ik ook mijn andere synths door Ableton laten sequencen. Ik heb een tascam US122-L. Dus ik zou normaal gewoon mijn Microkorg of SH101 (door CV to MIDI bakje) kunnen laten spelen door ableton.
Nu heb ik echter alles geprobeert, maar het lukt niet!
Ik maak een MIDI track aan, zet een paar nootjes, kies de MIDI poort, ...
Maar als ik de "MIDI TO" wil kiezen (om het signaal naar mijn Korg te sturen) kan dat niet.
Wat moet ik doen om het allemaal mooi te laten lukken? Ik heb de geluidskaart/MIDIinterface getest met andere synth en computer, en die werkt perfect! Dit was echter wel met een gratis sequencer programma.
Kan iemand mij helpen??
Alvast bedankt!
Ollie

Zou het ook kunnen dat dit allemaal gewoon niet gaat in Ableton 7 LITE
 
1 van de beperkingen van Live 7 LE (limited edition) schijnt het het niet aan kunnen sturen van externe midi apparatuur te zijn. Het is nogal een beperking...
 
1 van de beperkingen van Live 7 LE (limited edition) schijnt het het niet aan kunnen sturen van externe midi apparatuur te zijn. Het is nogal een beperking...

Serieus?! Dan heb ik ableton gewoon voor zowat niets gekocht!
S!@#*§`£%T
Da's serieus ni inorde!
Tof, heb ik mijn Doepfer CV to MIDI ook al voor niets gekocht!
Ik ben een mailtje naar ableton service aan het sturen :duivels:
Danku Vriendelijk,
Ollie
 
ik heb even gekeken bij ableton want dit vond ik toch wel heel raar en..
tsja, het staat toch echt in de comparison chart van ableton.
is toch wel balen natuurlijk.
 
Het wordt vrij duidelijk aangegeven dat de Lite versie geen externe MIDI apparaten aanstuurt ... dus dat wordt lappen voor de Full Version!
 
Het wordt vrij duidelijk aangegeven dat de Lite versie geen externe MIDI apparaten aanstuurt ... dus dat wordt lappen voor de Full Version!

vind het wel een geniepige beperking...:kont:

Inderdaad. Ik zie het ook staan. Maar op het moment dat ik het kocht stond ik er ggewoon niet bij stil. Ik dacht: dit is de main feature van ableton. Dat ze zo iets belangrijk er uitlaten, gaat mij te boven.
Tja, dat wordt inderdaad sparen =(
 
Ableton had sowieso helemaal geen midi support voor de eerste paar versies, dus om het nou een "main feature" te noemen...
Maar wel balen natuurlijk :)
 
voor straf zou ik een kopie van live 8 gaan draaien.

Anyhoo, volgens mij heb je als bezitter van live 7 recht op korting op de aanschaf van live 8. toch zonde want er gaat toch geld de prullie in, maar goed...
 
Sorry, vind het gewoon dom dat je zoiets koop speciaal om er midi mee uit te sturen, en niet goed nakijkt dat het dat wel kan. Bovendien had je evengoed een controller ofzo kunnen kopen, waar je GRATIS Live Lite bij krijgt. Had je tenminste toch iéts aan je aankoop gehad.

Beter uit je doppen kijken volgende keer.
 
Ik was ook geÏnteresseerd in Live 7 LE (De andere versies vind ik gewoon te duur ) maar las toen ergens dat hij geen midi-out ondersteuning had. Ik vind eigenlijk dat het er standaard in moet zitten. Er staat ook Just the essential tools. En daar hoort midi-out bij. Ik had waarschijnlijk wel eerst de demo van Live LE gedownload (en niet die van Live 8) om te kijken of hij wel bevalt. Dan was ik er alsnog achter gekomen.
 
Ik vind eigenlijk dat het er standaard in moet zitten. Er staat ook Just the essential tools. En daar hoort midi-out bij.

Dat zeg ik toch! Tegenwoordig laat zowat elke (luie, niet piano spelende) electroartiest zijn MS20 ofzo aansturen door ableton! Geen excuses!
Btw, toen ik hem kocht, toen wou ik hem gebruiken voor mijn Korg legacy mee aan te sturen!
 
Volgens mij gebruiken de meeste mensen Ableton om vanuit samples en softsynths tracks te bouwen en te DJ'en met MP3s enzo. Daar is het ook ooit voor ontwikkeld. Dus wat betreft vind ik het absoluut niet 'misleidend' dat er een versie zonder MIDI Out is, want ik denk dat de meeste Ableton gebruikers die functie niet eens gebruiken.
 
Back
Top