Op zoek naar een synth...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

the_pianist

Nieuwkomer
Lid sinds
8 september 2006
Berichten
17
Locatie
België
Hallow,

Ik ben op zoek naar een soort synthesizer, met ook wel eigenschappen van een stage piano, maar ik zou niet weten wat ik juist moet hebben. Ik speel al 7 jaar gewone, klassieke piano, maar dit is mijn eerste synthesizer.

-Zeer belangrijk is dat hij samples kan inladen, en met die samples verder kan 'bouwen'. Het zou dus een soort sampler moeten zijn.
-Minimum 48 toetsen.
-De toetsen zouden aanslaggevoelig moeten zijn, met wel wat tegengewicht en een beetje aanvoelen zoals bij een echte piano, gewogen toetsen zou perfect, maar waarschijnlijk te duur zijn.
-Het is niet alleen de bedoeling om te samplen of synth sounds mee te maken, maar er zou ook een zeer goede piano sound op moeten staan. Eigenlijk zou het een soort stage piano moeten zijn, maar dan met de mogelijkheid er samples op te laden, en deze ook verder aan te passen. Of eventueel eigen sounds te maken.
-Hij zou ook een USB midi poort moeten hebben, om hem te gebruiken als midi-controller, bij fruity loops of cubase,...
-De bedoeling is om hem te gebruiken in een bandje, dat van pop tot jazz en lichte rock speelt, waarbij hij dan oftewel de piano kan spelen, of de special effectjes, zoals een hammond sound of zo als de piano in het intro-tje van 'song to say goodby' van placebo of iets anders.
-Een keyboard is niet echt goed omdat ik die drums en styles en songs niet nodig heb, en meestal zijn die toetsen niet aanslag gevoelig (genoeg).
-Mijn budget ligt rond de €500, dit is waarchijnlijk wel te weinig, maar ik kan toch niet hoger gaan dan €800
-Hij moet geen song kunnen opnemen, of een sequencer bezitten.

Als iemand een synth kent die in de buurt komt of die ik wel zou kunnen gebruiken, of iemand heeft een tip over wat soort synth ik best kan kopen: laat maar komen!

THe Pianist
 
Misschien is een 2e hands motif of een triton iets voor je.
Veel common geluiden, doch ook een aantal features die je niet wilt. Dit hou je altijd.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top