Welke analoge sequencer moet ik nemen?

Ja, dat heeft de Urzwerg (pro) ook.
Tof voor als je dingen met MIDI doet, voor modulair gebruik vind ik het minder belangrijk.
Met CV to MIDI kan het natuurlijk nog steeds (bijv. met de Asys hardware module, of tegenwoordig met Expert Sleepers software)
 
Waarom kijk je anders niet naar de MFB Urzwerg? Meer een 'echt' alternatief voor de Doepfer Dark Time dan de MFB64, denk ik.
En ruwweg 100 euro goedkoper dan de Dark Time, dus misschien interessant omdat je nadrukkelijk in de budgethoek kijkt.
Persoonlijk zou ik liever de Dark Time hebben, trouwens.
De MFB Urzwerg en Pro kwam ik inderdaad ook al tegen maar bij mij schoot eigenlijk direct te binnen dat ik de Dark Time dan ook wel kan kopen qua prijs.

Alleen nu ik wat meer lees hier over de Urzwerg Pro kan ie wel veel wat aan de ene kant tof is maar een step sequencer sprak mij juist aan door de eenvoud hoe je een sequence kan veranderen, dit is dan wel typisch iets waar je later wel eens op terug zou kunnen komen.

Ik zit serieus te overwegen om een Dark Time te gaan bestellen. Ik zag em nog wel ergens te koop staan alleen bij Thomann komt ie in April weer met volgens mij enkele kleine aanpassingen zo op de Doepfer site te lezen. Waarschijnlijk verstandigere om die batch even af te wachten denk ik.
 
Als we het dan toch over analoge sequencer hebben, wat "essential viewing".
Vaak met wat uitleg. Aan gear zie je vooral een aantal Oberkorn's, Q119, Q960 en een hele batterij clock dividers, sequential switches etc.






en ook erg impressive;
 
Heilige Moeder...wat een mooi systeem zeg in dat laatste filmpje :{
 
Ik zit (toch weer...) te denken om eens te gaan voor een TipTop Z-8000 in combi met een Intellijel uStep, dat lijkt me een fijne combi.
Samen in een Doepfer beauty case, dat zou precies moeten passen...
Heeft iemand hier ervaringen mee? Tips / suggesties voor verbeteringen aan deze combi zijn ook welkom!
 
Die cirklon vind ik wel interessant als vervanger (of aanvulling) voor mijn mobius.
 
Tja, welke analoge sequencer moet ik nemen?
Vraagje. Ik wil inderdaad richting een analoge sequencer. Maar ben een beetje het spoor bijster met cv's en gates.
Ik heb een Yamaha CS15 (en SK30) en Moog Rogue en idealiter wil ik beide ermee kunnen aansturen.
Nu zou de Yamaha Hz/volt gebruiken en Moog Volt/oct. Zijn er sequencers die beide aan kunnen?
Zelfde voor de gate. Ik begrijp dat beiden (Moog en Yamaha) S-triggers zouden gebruiken. Zijn er sequencers die dat kunnen? (ik zie volgens mij vooral sequencers met V-trigger).

Ik kijk zelf in eerste instantie naar een Doepfer Darktime, maar een klein modulair systeempje met sequencer en wat andere ondersteunende modules is ook een optie.

Iemand tips?
 
als je a.sol ff mailt dan kan hij je dat haarfijn uitleggen, volgens mij bied hij namelijk de optie aan om iets intern te veranderen zodat de oberkorn s-trig kan uitsturen...
 
Sounds good, thanx!

NB: ben overigens nog steeds wel benieuwd hoe ik een Dark Time kan gebruiken met de CS15 en/of Rogue. Iemand die daarbij helpende stem kan bieden en/of ervaring mee heeft?
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top