Cubase Probleempje

Triton

Ingeburgerd
Lid sinds
12 september 2006
Berichten
80
Als ik wav samples importeer/sleep in een nieuwe cubase sessie. Zet ie ze gelijk op 120bmp snelheid. Dus hij speelt ook snel af.. Hoe of waar kan ik dit aanpassen?
 
in audiowarp bij ongemarkeerde wav files, of acid marker vlag aan indien ze acid informatie hebben.

simpel en effectief.
Staat trouwens ook in de handleiding
 
i
Staat trouwens ook in de handleiding


Ik kom vaak opmerkingen tegen zoals deze of met dezelfde strekking. Dat is aan 1 kant jammer, want vrijwel alles is in de handleiding te vinden. Het nadeel van een handleiding is alleen dat deze erg omvangrijk is, maar toch ook weer beknopt. En niet iedereen is helemaal thuis in de engelse taal om alle finesses te begrijpen.

Door dit soort opmerkingen stel je de volgende keer maar geen vragen meer, want het staat ongetwijfeld al in de handleiding. Jammer want een forum is er toch voor bedoeld om elkaar op weg te helpen. Er zijn beginners (waartoe ik mezelf reken) en doorgewinterde producers die al vele jaren in de muziek zitten en alle ins en outs kennen.

Ten slotte voor mezelf geld dat ik vaak al van alles heb geprobeerd en uitgezocht en dan toch de oplossing niet vind. Toch is het dan vaak zo dat de oplossing heel simpel was en eenvoudig terug te vinden. Maar soms kom je er gewoon niet uit.

Dit wil ik toch even kwijt.

Paul
 
Het nadeel van een handleiding is alleen dat deze erg omvangrijk is, maar toch ook weer beknopt.
....


Door dit soort opmerkingen stel je de volgende keer maar geen vragen meer, want het staat ongetwijfeld al in de handleiding. Jammer want een forum is er toch voor bedoeld om elkaar op weg te helpen.

....
tsja,

het is je eigen keus dat je je door dit soort opmerkingen laat beinvloeden.

ik verwijs naar de handleiding omdat dit soort vragen pure luiheid is om je te verdiepen in het programma. Een forum is om mensen te helpen, maar als je er zelf geen enkele moeite voor wilt doen, dan moet je ook maar accepteren dat mensen je helemaal niet helpen of een hint geven waarin je het moet zoeken,

In dit specifieke voorbeeld (hoe zet ik een audio wav file op tempo), staat in de handleiding een hele goede uitleg inclusief voorbeelden hoe je dit moet doen. Dit is veel gedetailleerder en beter uitgelegd dan wij hier ooit met wat woordjes kunnen uitleggen. In cubase 5 is zelfs een aparte workshop toegevoegd in het add on boekje.

Alleen houdt dit dan in dat je in plaats van je vraag over de muur te donderen op een forum , dat je zelf even een stuk of 5 pagina's moet doorlezen met uitleg en screenshots hoe je dit moet doen.
 
Laatst gewijzigd:
Ik ben het eens met quifster,

Ik vind de Cubase manual juist een van de betere (Yamaha anyone?) en haal daar altijd wel iets nuttigs uit als ik iets niet snap of iets zoek (of anders uit de PDF reference manuals die ook erg puik zijn)
 
Ik weet niet of het al gelukt is, maar als je wav-files importeert zet C5 ze automatisch in 'musical mode' om hem daarmee te stretchen aan het project-tempo. Dat hij hem naar 120bpm zet, zal dus waarschijnlijk zijn, omdat je daar je project-tempo nog aan hebt staan.

Als je dubbelklikt op de wav-file staat er boven in de werkbalk een muzieknoot welke oranje is gekleurd, als je deze aanklikt (wordt hij weer grijs) en is de sample weer het originele tempo.
 
alles staat in de handleiding, ofja, tutorials, dus kijk die even na;) altijd handig
 
het begint mode te worden om oude threads van mosterd-na-de-maaltijd-meldingen te voorzien :)
 
Back
Top