Minimal techno???

Chow

Newbie
Lid sinds
22 december 2008
Berichten
198
Locatie
Nieuw Vennep
Beetje lastig weekend gehad. Gedonder met m'n geluidskaart en storingen op het werk. Had dus zin om lekker hard af te reageren. Heb dit live gespeeld en opgenomen..
 

Attachments

  • minimal techno live.mp3
    4,1 MB · Bekeken: 36
Ik hoor 4 minuten lang een enkel akkoord....

Zeg dan niks..... :stupid

Ik vind hem eigenlijk wel cool, klinkt ook wel heel erg als een lekkere lange liveset waar mensen uren en uren zwaar onder de trippende middelen staan te zweten op de dansvloer en ik sta dan lekker heel de avond aan de kant alles te observeren met een pilsje in de hand, te genieten van die heerlijke elektronische beats!

Paar dingetjes. Qua mixing vind ik de kick er totaal niet uitkomen. Die mag een stuk meer (zeker bij techno) beuken! En hij is op zich wel vrij langdradig, er hadden meer elementen in kunnen zitten die ter afwisseling konden dienen voor het nu wel erg lang durende 303-lijntje...
 
Het was niet bedoelt als een song maar meer als live set idee. En tsja, minimal is nou eenmaal minimal volgens mij. Als je er veel aan veranderd is het geen minimal meer (zie wikipedia minimal techno ;) ).
Idd moet de kick wat duidelijker zijn.
 
Ik hoor 4 minuten lang een enkel akkoord....

Ik zou dit in de categorie looptechno zetten, niet in de categorie minimal.
Neemt niet weg dat je commentaar erg flauw is en je niet eens de moeite neemt om iemand aan te sporen/motiveren.

Waarom willen mensen hier de laatste tijd toch zo graag de benen onder het lijf vandaan maaien????
Als je negatief commentaar hebt onderbouw het dan teminste en neem ook de moeite om iets te noemen dat je wel goed vind.

@Chow: Vind de sounds bij elkaar best cool. Voor live zeker bruikbaar, voor een track is de mix wat rommelig en niet goed geniveleerd (voor mijn oren dan). Live mag audio best wat meer actie gebruiken en dan klinkt die meer dan prima.
 
Waarom willen mensen hier de laatste tijd toch zo graag de benen onder het lijf vandaan maaien????
Als je negatief commentaar hebt onderbouw het dan teminste en neem ook de moeite om iets te noemen dat je wel goed vind.

Laat maar. Lees ik overheen...
 
lekker trackie! ik vind het juist lekker dat die kick wat weggezakt is, ideaal voor in een langere set, waarna je na dit nummer en track inzet met een duidelijk aanwezige dikke kick. dat lijkt me een mooie afwisseling in de hele set.
de track zelf heeft een lekkere groove, misschien kun je hem met compressie nog iets pompender krijgen (maar da's dan weer mijn smaak, ghehe)?
 
Tsja wat is minimal dan? Ik luister veel op youtube en het verschild best veel van elkaar. Kreeg gratis cd van Joel Mull bij een blad en dat is vrij soft van klank. Richie Hawtin is dan weer een stuk harder. Beide vallen ze onder minimal techno.. Maar zal ook wel veel overlap in zitten. Vind zelf de vele herhalingen en minimale extra's fijn om naar te luisteren. Anderen zullen het dodelijk saai vinden. Hangt ook van je mood af denk ik.
 
Tsja wat is minimal dan? Ik luister veel op youtube en het verschild best veel van elkaar. Kreeg gratis cd van Joel Mull bij een blad en dat is vrij soft van klank. Richie Hawtin is dan weer een stuk harder. Beide vallen ze onder minimal techno.. Maar zal ook wel veel overlap in zitten. Vind zelf de vele herhalingen en minimale extra's fijn om naar te luisteren. Anderen zullen het dodelijk saai vinden. Hangt ook van je mood af denk ik.

Richie z'n minimal werk is erg soft. Maar hij heeft ook heel wat techno stampers op z'n staan. Waar de grens ligt? Dat weet niemand je exact te vertellen denk ik.
 
Als een echte wikipediaan het even opgezocht..

"Minimal wordt doorgaans beschouwd als een subgenre van techno en wordt voornamelijk gekarakteriseerd door lage basmelodieën, subtiele veranderingen, glitchgeluiden, en complexe 4/4 beats (meestal rond de 120-135 BPM). Een andere belangrijke eigenschap is de gelijkwaardigheid van de gebruikte samples: geen enkel component is dominant en alle geluidsfragmenten zijn onmisbaar voor de algehele groove."
 
De geluiden vind ik ok maar de mix behoorlijk waardeloos.
Niet echt punchy, erg zachte kick.
 
Overigens zou ik ook graag feedback willen ontvangen van leden die zelf ook tracks plaatsen. Dan kan ik kijken hoe die het doen :)
 
Dat is een bestaande track waarvan jij vindt dat deze helemaal vet is.

Als jij dan zelf gaat mixen, A-B je regelmatig tussen deze track en de jouwe, totdat je precies de sound en de mix te pakken hebt zoals jij hem zou willen!
 
Okidokie. Nou. morgen brengt de TNT m'n hopelijk ruisvrije soundcard en ga ik jullie lastig vallen met andere tracks ;)
 
Back
Top