[piano] Rachmaninoff - Prelude Op. 32 No. 10

Bahamut

yip yip
Lid sinds
28 mei 2002
Berichten
3.297
Locatie
Nijmegen
Typisch Rachmaninoff, lekker zwaar en mistroostig, met een paar mooie lichtpunten, waaronder het epische akkoorden stuk.

Voor mij het moeilijkste, meest complexe pianostuk dat ik heb gespeeld. Eén jaar aan gewerkt, dat wil zeggen: af en toe een beetje oefenen, langzaamaan steeds vaker oefenen en de laatste weken zeer intensief mee bezig geweest.
Het is grotendeels redelijk te doen, maar er zitten een paar godsgruwelijk moeilijke kl*tefragmenten in om te spelen.
Ik weet niet of ik nog een keer aan zo'n onderneming begin, maar het voelt goed dat ik het (eindelijk) heb afgerond, soort van...

- Betreft een "studio opname", dus helaas niet in één go live opgenomen. Dan houd ik het niveau (nog) niet voldoende vast. Het is een combinatie van de beste takes.
- Gespeeld op de Ravenscroft 275 piano VST, met de toetsen van de Roland HP-505 digitale piano.
- Er zit een hall reverb en wat EQ op. Op het centrale akkoorden gedeelte vindt wat limiting plaats.

Ziezo, en nu heb ik weer meer tijd om lekker met synths enzo te pielen. :)


 
Rachmaninoff, mijn god :halleluja

respect hoor, dat je dit kan spelen, dit is echt onvoorstelbaar moeilijk.
 
Puik.
Soms speel ik ook wel eens klassiek.
Ik zoek bv op YT een werk van bv Bach,staat het me aan,ga ik op zoek naar de PDF versie,meestal wel te vinden.
Moet niet altijd piano werkje zijn.Strings partijen op de synth of pipe orgel stukjes doe ik ook.
Momenteel ben ik bezig met prachtige werkje 'sarabande' van Handel,eigenlijk niet zo moeilijk.
 
Geweldig gedaan. Heel knap, zelfs als het een samenstelling is van meerdere takes... die takes zijn live gespeeld. Hulde.
 
Bedankt allemaal! :)
Jaren geleden hoorde ik een opname van dit stuk gespeeld door Sviatoslav Richter (algemeen beschouwd als een van de allergrootste pianisten) en toen raakte ik zo geïnspireerd dat ik besloot om het ooit zelf te gaan spelen. Ik speelde toen ook al piano maar dit was toen nog een (behoorlijke) brug te ver. Dus toch gaaf dat ik nu hier ben gekomen.

Dat zware akkoorden stuk is ook echt vet om te spelen. Toen ik een keer een kans zag om dat op een echte vleugel te spelen was ik eventjes in de wolken met overal kippevel.
In het begin kreeg ik zelfs kramp in de onderarmen bij het oefenen. :D Maar dat is uiteindelijk een kwestie van techniek want op youtube zie je zelfs ranke dames met dunne armpjes dit spelen.
 
Back
Top