Moeilijk, Moeilijk: Welke apparatuur met goede pianosound?

Ik dacht aan een vleugel, die hebben alijd wel mooie pianogeluiden.

Ja vinnik ook.. maar de pads en de choirs vind ik dan weer tegen vallen.
 
Ik denk niet dat er een beter klinkend electronisch instrument is
dan de Gem Promega 2 of Promega 3. Luister eens naar de piano´s.8)

http://www.generalmusic.us/promega3.htm

Maar dat formaat.. Dat kun je toch geen stagepiano noemen?
Bovendien is het geen synth..
Maar schijnt indd mooi ding te zijn. Wil 'm nog wel een keer bespelen/beluisteren.
 
Dat ga je qua sound absoluut! Die S-80 klinkt beter, meer punch en karakter en detail dan de Motif Classic (rack, 6, 7 en 8)...niet om je te ontmoedigen, en die Motif is een mooie bak maar je gaat er qua SOUND wel op achteruit.
De ES-serie maakt dat weer goed.

Hetzelfde zie je vaker gebeuren bijv het verschil in sound tussen de Korg Triton Classic (Rack, Le, TR, Micro-X enz...) en de Triton Studio is enorm!

Maar goed, hoe draagbaar een setup is kan wel veel uitmaken in de keuze soms, dat snap ik hahaha...
Hier ben ik intussen ook achter. Ben absoluut niet tevreden over de akoestische piano van de Motif. Rhodes zijn wel prima. En de pads/strings zijn echt super! Maar zou het graag in andere volgorde zien.
Daarnaast is zo'n Motif Rack niet bepaald draagbaar.
Wel ben ik helemaal weg van m'n StudioLogic VMK176 klavier. Speelt echt heerlijk en die controllers zijn super!
Na weer een zoektocht ga ik nu voor een Nord Electro 2 Rack. Vind daar echt een prima piano in zitten. Gooi d'r 2 akoestische pianosounds 2 Rhodes sounds in.
Moet daarbij alleen nog een kleine module vinden voor pads en strings. Een JV1010, of iemand anders een tip?
 
Moet daarbij alleen nog een kleine module vinden voor pads en strings. Een JV1010, of iemand anders een tip?

Electro Rack 2, daarin de Studio Grand XL 2 sample erin en gaan! Een goede upright erbij...strings/pads mmm, als het daarom gaat en je wilt sound zou ik zeggen voor een cleane XV-3080/5050 met de stringkaart (SRX) maar als je echt ballen hebt en ballen nodig hebt; een Roland JD-990 met daarin de SR-JV-02 of 16...dan heb je pas sound! En meer dan voldoende voor welke live-gig dan ook. Monster moogs kan je eruit halen, bizar brede pad, hifi soundjes tot aan ranzige analoge sounds
 
Ik heb inmiddels m'n Electro 2 rack. Echt superblij mee!!
Maar kan geen piano's van de Stage (bv. Studio Grand XL 2) in m'n Electro 2 laden, toch? Alleen in Electro 3. Of zie ik iets over het hoofd?
De piano die erin zit (Yamaha C7) vind ik echt prima! En de Rhodes sounds.... Om je vingers bij af te likken!
 
Ik heb inmiddels m'n Electro 2 rack. Echt superblij mee!!
Maar kan geen piano's van de Stage (bv. Studio Grand XL 2) in m'n Electro 2 laden, toch? Alleen in Electro 3. Of zie ik iets over het hoofd?

Nee, dat klopt idd.
 
Nee, dat klopt idd.

Ja sorry, ik bedoelde die C7 die er nu bij de laatste versie standaard bijzit...die is namelijk gebasseerd op die van de Nord Stage serie. De oorspronkelijk Electro 2 Grand was een andere sample, vandaar. Maar ik had daarvoor iemand met z'n Stage geholpen hier dus die Studio Grand XL 2 zat o in mijn kop hahaha.
 
Alright.
Anyway. Die Nord Electro versie van die C7 is echt prima! Helemaal voor live gebruik.
Trek m'n pads nu overigens uit m'n MacBook dmv Albino 3 in Ableton Live 6. Echt supereasy om controllers toe te wijzen aan parameters in Live en Albino.
 
Back
Top