Postcount omhoog?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
G

Guest

Guest
ik krijg ineens pb's van tot 3, 4 jaar terug in mijn pb-overzicht. in en uit.

we zit daarin te rommelen en waarom?
 
Gisternacht heeft er onderhoud plaatsgevonden waardoor er in sommige gevallen oude PB's weer zichtbaar zijn geworden. Zo te merken valt jouw account daar ook onder.

Excuses voor het ongemak! :)
 
oww
nou bedankt voor de uitleg
was verder geen ongemak, ik voelde me alleen een beetje ongemakkelijk.
 
Even voor de duidelijkheid (zodat we het allemaal over hetzelfde hebben):

De opslagruimte voor PB's heeft helemaal niets te maken met de situatie waar o.a. Leo mee te maken heeft gehad. Die issue heeft te maken met techniek, niet met beleid :)

@6trak: zijn er bij jou ook PB's bijgekomen?
 
Alle Pb's worden bewaard, en vooral van bepaalde leden worden ze meerdere malen gescreend en wordt er een profielschets gemaakt. Deze schets wordt in een aparte database gezet die als doel heeft om zo bepaalde leden (indien nodig) extra in de gaten te houden en eventueel beperkingen op te leggen. In elk geval kunnen de Pb's als bewijsvoering aangedragen worden, mochten leden tegen gaan sputteren.
Men is bezig om een soort 'politiemacht' op te zetten om leden van hun bed te lichten, het liefst vóórdat ze beginnen te sputteren. Vandaar de profielschets.
:dubbel: :dubbel:

Pff, niet zo paranoia 6, je hebt toch niks te verbergen in die Pb's?!?

Dat de mod's / maintenance van SF ze kunnen lezen, lijkt me logisch.. De meeste systeembeheerders kunnen dat wel via 't systeem waar ze mee werken.. Of denk je dat bijv. Messenger / mail 100% geheim is?
(of ze daar altijd zin/tijd voor hebben is 'n 2e)
 
de grap is goed, maar feit blijft wel dat bepaalde mods moeite hebben met het principe gelijke monniken, gelijke kappen en aan sommigen merk je meteen dat ze in bepaalde gevallen, bij bepaalde mensen, er als de kippen bij zijn. dus wat jij schetst is zwaar overdreven en daarom grappig, maar in afgezwakte vorm helemaal niet zo gek hoor. maar nogmaals: niet dat ik er wakker van lig. ik schrok eigenlijk vooral omdat er ineens pb's binnenkwamen van iemand die al even op mijn negeerlijst staat, vanwege aantoonbaar frauduleuze praktijken.
ik dacht al even dat ik teruggepakt werd omdat ik geen tientje wil betalen aan een forum dat gerund wordt door een aantal enthousiaste moderators en een stelletje eigenheimers dat denkt de wijsheid in pacht te hebben en elke discussie smoort zodra de argumenten van de ander al te valide worden.
maar gelukkig: het was onderhoud, dus niks aan de hand.
bedankt.
 
je hebt toch niks te verbergen
en DAAR zit nu pcies de fout die veel mensen maken...
"want als je niets te verbergen dan maakt het ook niets uit dat er cameras op straat hangen"

dus, ff concreet:
het gaat om een PB, een bericht tussen verzender en ontvanger... PRIVE dus!
 
En als je het echt wilt weten: de database waarin de profielen voor mensen met-een-gekleurde-ster zat in onderhoud, niets aan de hand dus ;)
 
niks te verbergen nee, maar anderen hebben wel te misbruiken.
Niet dat ik zeg dat de mods misbruiken, maar misschien dat derden/hackers bij gegevens van je komen terwijl je er zelf vanuitgaat dat die gegevens al verwijderd zijn.
 
Dat zou inhouden dat als je een PB weggooit die nog steeds in de database zit (en onnodig ruimte in neemt). Kan zijn dat die periodiek worden verwijderd maar dan zouden nog steeds niet hele oude PB's daar niet onder vallen.

Dan lijkt het er eerder op dat of er oude data is teruggezet en dat niet helemaal goed is gegaan. Misschien toch maar even wat beter opletten in een live omgeving?
 
Ik vind het ook een beetje vreemd dat het blijkbaar gewoon bewaard word.
Als je ze uit je pb box wis.

Hi,uit ondervinding kan ik je meedelen dat dit vaak zo is en op verschillende fora zelfs!
Maar het is niet altijd zo (meestal niet) dat de admin ze kan lezen.
 
Nog even voor de mensen die zich druk maken om privacy: een PB die gewist is, is permanent gewist. De enige manier om oude gegevens terug te halen is met behulp van de noodzakelijke nachtelijke backups van het forum. Deze backups worden overigens na verloop van tijd verwijderd.

Leo stelt een vraag, Leo krijgt binnen een kwartier een antwoord. Leo blij, ik blij. Meer is er niet van te maken :) De issue heeft in totaal op 2 leden invloed gehad. Zoals je ziet: valt mee, geen onherstelbare schade en daarom ook de oproep om vooral wat anders leuks te gaan doen ;)
 
Technisch gezien wel ja.
Maar of ze ook onder de noemer briefgeheim vallen zou evt kunnen.
 
Ik heb ook wat nieuwe PBs erbij gekregen. Dacht ff dat ik nog vrienden had.. Blijkt het weeeeer copini te zijn. :)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top