[trance] simply realise

stevy

Ouwe rot
Lid sinds
1 november 2005
Berichten
661
Locatie
Near Amsterdam
yoyo!

Eens weer een trackje hier posten voor wat feedback. Dit keer op myspace, hoop dat de kwaliteit goed genoeg is om er wat zinnigs over te zeggen.



"simply realise". Thanks voor je mening!
 
Last edited by a moderator:
Dik arrangement in het begin met mooie harmonieën, 1:30 zit ik met spanning te wachten, maar vanaf 2:15 haak ik jammer genoeg af, met die impro solosynth en stotterende beats / kick-crash combinaties.

Hihat / ride continu op de 2 en 4 vind ik ook niet je dat, experimenteel, dat wel. Ik had het heel anders uitgewerkt, maar ja, da's persoonlijk :). 'k Hoor veel bekende sounds voorbijkomen, waar komen die uit? Pluspunt is de talrijke melodieën, ik hoor graag volle arrangementen.

Klinkt inderdaad wat MySpace-dof maar zover ik kan horen wel vrij goed gemixt. Iets té washy naar mijn smaak. Probeer nog betere frequentiebalans te vinden tussen de vele sporen onderling (die lead / pad voor warmte, die voor presence, die voor air, ...) door grover te eq'en.
 
Thanks voor je uitgebreide en duidelijke feedback man! Heb die beat zo gekozen om juist wat creatieve twist te geven aan het wat simpele basic lead ritme.

Meeste sounds komen uit sylenth1, maar ook z3ta, vanguard, the grand2 en een vleugje nexus.
 
Nog iemand met een mening? :)

altijd :D

ik vind het een lekker klinkende track!

enige wat ik wel vindt is dat het nogal gedateerd klinkt kwa stijl. Dit is meer de stijl van een jaar of 5 geleden. Niets mis mee als je dat graag wilt natuurlijk, maar voor het huidige tijdsbeeld vind ik het wat stoffig klinken.

misschien is een virus ti nog een leuke toevoeging voor je setup. De sounds die je nu gebruikt vind ik iets te soft voor de stijl die je maakt waardoor het wat wollig klinkt.

maar de track zelf vind ik leuk opgezet, gewoon pretentieloze trance :), en ik hou daar zelf wel van :D
 
Ik vind dit de minste track uit je player, voor tot 1.55 wacht ik geduldig af, maar je voegt vanaf de break niet echt meer wat toe, blijft een beetje tam. En de melodie zeurt een beetje door. Vind je andere tracks in de speler een stuk sterker. waarvan Fragile Thoughts het sterkst.

Maar moet zeggen ben zelf dan ook meer van de epic kant dan de "kabbel maar nietszeggend door met wat new age gepingel kant"

Ik vind deze track meer richting muzak, waar de andere tracks het toch wel voor me doen...
 
Back
Top