Drumdoos

Ione

Nieuwkomer
Lid sinds
29 december 2008
Berichten
5
Locatie
Rotterdam
Hallo allemaal! ik ben nog beetje nieuw hier.. alleen ik moet gewoon mijn verhaal ergens kwijt..

zit al enige tijd te kijken naar een drum computer. Alleen ken gewoon niet echt iets vinden.. allemaal hebben ze wel haken en ogen of is de klank niet goed. ben ook beetje voorzichtig met iets aan te schaffen..

Ik ben dus op zoek naar een drummachine met beetje breakbeat achtige drums.. ben erg weg van the chemical brothers.. dus ja zulke beats wil ik dus ook kennen maken.. maar ook vette trip hop achtige sounds wil kunnen maken like Boards of Canada..

Ik heb een mc 808 geprobeerd in de winkel maar kwam er niet uit hoe die nou werkte.. maar ook een ESX maar die had niet een mooie sound.. maybe kan je met wat samples een heel eind komen.. Heb ook op internet zitten kijken naar een RS7000 maar daar schijn je weer slecht mee te kunnen afmixen of moet je zelfs andere hardware halen.

ik heb niet zo heel veel ervaring vandaar deze thread.. wel moet het een hardware doos zijn.. ben niet weg van achter een pc werken.. wil namelijk ook alles kunnen meenemen. en mijn prijs klasse leg iets rond de 500 a 700 euro.

Oh en het liefst is het ook gelijk een sequencer.. ( ben niet te kieskeurig verder xD).

Alvast hartelijk bedankt!

I-0ne

P.S. mocht er al een dergelijke post zijn.. excuseer mijn dan.. ik heb niet zo snel wat kunnen vinden.
 
ik vond de Korg EMX voor Techno/DnB ebn Breakbeat enzo toch wel erg leuk. Tis idd niet van de allerhoogste kwaliteit. Maar ik zou geen andere weten waar je kant en klare DnB uit haalt. Er moet vaak nog wat fx over enzo dat zit er daar wel allemaal bij.

En anders toch de Akia MPC series, daar kan je echt alles zelf bepalen aan geluiden die je gebruikt, en klinkt wel gewoon profi.

Werkt alleen omslachtiger, maar alle begin is moelijk. Het leukste is dan gelijk een MPC2500 dan heb je best een goed model, met het oog op de toekomst ook, een MPC500/1000 is dan wat te beperkt en in Engeland koop je ze echt voor heel weinig nu.
 
Ik zou denk ik beginnen met een (drum)-sampler als ik jou was. Zoals Septic aangeeft zou een MPC een goede keuze zijn.
Rommelmarkten afstruinen naar obscuur vinyl, samplen en hatsjikidee :)

Emu Ultra serie is echt in oneindig veel DnB producties gebruikt (nog steeds), Echter geen machine voor "n00bs".
 
Wat je in mijn optiek het beste kunt doen,..

Goed t forum in de gaten houden en veel lezen,..
Dan marktplaats in de gaten houden en gewoon alles tweedehands kopen voor
weinig,.. ff gebruiken,.. de beperkingen van het desbetreffende ding leren kennen,.. leegsamplen en weer verkopen met een tientje of wat winst.
Als je t zo doet verlies je niks,.. leer je een hoop en weet je op een gegeven moment wat jou zelf ligt qua sound en programming en wat niet.

Koop nooit wat nieuws als je geen geld hebt om weg te gooien!!!

In jouw geval zou je idd eerst denken aan een mpc,.. rs7000,.. mc909
of anderssoortig groovebaksel.

Oh ja,.. bijna vergeten,..
Drums klinken zo goed als degene die ze mept of in dit geval,.. progt

Veel succes en welkom hier,..
 
Allemaal erg bedankt voor jullie reacties!

Zit nu ook alles af te struinen voor een leuke beatbox.. En het gaat me ook wel lukken om wat te vinden. Zit zelf te denken aan een leuke MPC 1000 of 2000xl..

Bedankt nog!
 
Jaa, die MPC2000XL is wat jij zoekt. Mijn 2e is inmiddels onderweg :luv:

Misschien nog een cheap ass 12 bit sampler erbij die je kan laten sequencen door je MPC en je kan verzekerd vette chemicale beats bouwen :dj:
 
Vergeet niet dat die mpc2000 alweer bijna 10 (!) jaar oud is, als je van een computer achtergrond komt kan het nog wel even schrikken worden. Ik zou dan toch echt een nieuwer model adviseren.
 
@Septic,
Over de MPC2500 schrijf je dat je dan 'best een goed model hebt, met het oog op de toekomst'. Zit er - als je hem als drumcomputer wilt gebruiken - dan zoveel verschil tussen de MPC1000 en de MPC2500?
 
Nou het is wat ruimer opgezet enzo, mooier display enzo..en nieuw in engeland net zo duur als een 2ehand nieuwe hier onderhand :)

Voor de rest had je meer i/o's als standaard geloof ik op de 2500, maar ik denk dat beter een echte MPC kenner hier antwoord op kan geven.
 
Back
Top