Even voorstellen

Jack Drizzle

Nieuwkomer
Lid sinds
12 april 2023
Berichten
3
Locatie
Amsterdam
Ik lees stiekem al best een tijd mee op dit forum, maar vandaag besloten om een account aan te maken.

Ik maak sinds 1995 muziek, toen nog in Fasttracker 2.09. Inmiddels (vele jaren later) heb ik een zolder vol apparatuur, voornamelijk samplers (MV8000/8800, Pioneer Toraiz SP-16, MPC Live, MPC One, Korg Electribe, Roland MC-808 en MC-909). Mijn favoriet blijft toch de SP-808 (met zip-drive) die ik tegenwoordig meer als effectenprocessor gebruik. Ik speel eigenlijk van alles wat, een beetje piano, een beetje gitaar en een beetje drums, maar ik ben nergens écht goed in hoewel ik wel lange tijd zanglessen heb gehad. Tot op heden heb ik nog niks gedeeld met anderen.

Hoewel ik Logic en Ableton op een Mac heb draaien, maak ik voornamelijk gebruik van mijn AKAI MPC X omdat ik het fijn vind om "stand alone" te werken.

Qua Synths is het allemaal nog een beetje magertjes. Ik heb een Korg Microkorg en ben van plan om uit te breiden al weet ik nog niet wat.

De muziekstijl is voornamelijk Trip-Hop met een vleugje reggae. Echter, soms vind ik het ook leuk om Big Beat achtige muziek te maken (in de stijl van Fatboy Slim, Chemical Brothers/Propellerheads/Lunatic Calm).
 
Laatst gewijzigd:
Welkom 🌞
 
Back
Top