Compressor aansluiten

Re: Rondzingen..

Re: Rondzingen..

Origineel geplaatst door CraZ
De boel gaat zo inderdaad rondzingen.. maar wat Mackie bedoelt is 'pure' mixdown.. waarbij je dus alleen luistert naar het signaal dat van je 2track terugkomt.
Ja dat begrijp ik wel.
Maar ik vraag me nu aanvullend af hoe je met een externe compressor een audio spoor kan compressen en tegelijkertijd opnieuw opnemen in je audio/sequencer programma. Met mijn kaart zie ik geen mogelijkheid, omdat die maar 1 ingang en 1 uitgang heeft.
 
Meer dan een uit- en ingang heb je toch niet nodig?
Als je maar voordat het geluid de computer ingaat je het aftapt voor naar de monitors.

Enne een compressor over de eindmix?
Als je dat overweegt lijkt het me slimmer om eens goed naar je mix te luisteren.
 
compressor

compressor

Origineel geplaatst door fuse
Meer dan een uit- en ingang heb je toch niet nodig?
Als je maar voordat het geluid de computer ingaat je het aftapt voor naar de monitors.

Enne een compressor over de eindmix?
Als je dat overweegt lijkt het me slimmer om eens goed naar je mix te luisteren.

Nou lijkt me wel een probleem mijn wav file speel ik af via kaart uit naar mijn tape ingang van de mixer via de tape out wil ik die henieuwd met compressor opnemen naar mijn kaart ingang.
Als ik dat doe dat piept het behoorlijk van het rondzingen.
 
Dan zet je de output van de input toch uit of op -oneindig dB? :eureka:
 
Ik vind dit het beste: Men neme 2 AUX sends (wel preee fade!) waarvan er eentje dus het linker kanaal zal doorvoeren en de andere het rechter kanaal (AUX sends zijn meestal mono). deze AUX bussen sluit je dus aan op de ingangen van je compressor, als je een beetje een leuk mengpaneel hebt dan zul je vast nog wel een kanaal over hebben, sluit nu de uitgang van je compressor aan op dat kanaal en tadaaa, je bent klaar! ( Vaak zijn de return inputs van mengpanelen ongebalanceerd of zijn het tulp aansluitingen dus dit wil je niet gebruiken als je optimale geluidskwaliteit wilt.)
De fader van het originele signaal (dat dus door de compressor zal gaan) laat je nu helemaal naar beneden, zet beide AUX sends open, en het kanaal waarop je compressor is aangesloten, de master out van je mengpaneel sluit je gewoon aan op de line in van je geluidskaart. Gebruik als het ff kan alsjeblieft geen tape returns voor de uitgang van je geluidskaart, maar zet die gewoon op een 2x mono of stereo kanaal, succes en plezier!
 
FF een stomme vraag weer natuurlijk heb alle threads inmiddels er al over door gelezen maar kom er nog steed niet uit.

Ik ben mijn compressor aan het aansluiten op mijn mackie 24-4.

ik heb de tip op de output van de compressor aangesloten en de ring op de input .

Waar moet ik nu op de tafel de stereo jacks aansluiten??????

Ik weet het ff niet meer

:stupid :stupid :stupid :confused: :stupid
 
er is toch wel iemand die het antwoord op deze voor mij zware K%T vraag weet:confused:
 
ehm op een insert?
 
ja oke maar welke insert dan

main of sub insert

de lampjes op dat kreng slaan namelijk ook helemaal niet uit terwijl hij wel goed staat ingesteld
 
Pak je mackie handleiding er anders ff bij, ik weet zeker dat het daar in staat.
 
main of subinsert maakt niet uit. T'is maar net wat je door de compressor wilt halen.
Je moet hem trouwens helemaal in de insert steken als je het effect wilt horen, niet half.

Om te testten of hij inderdaad werkt, sluit hem op een insert waar een audiosignaal door loopt.
Zet je treshold zo laag mogelijk (-20 db) en je ratio op 10:1 tot invinity. Je moet dan zeker een verschil
horen.
voor de rest is het goed luisteren en de nodige artikelen over compressie lezen.
Het is een geweldige tool maar het duurt even voordat jum onder de knie hebt.




Succes,



gr. Tom:eureka:
 
Origineel geplaatst door sphere
ja oke maar welke insert dan

main of sub insert

de lampjes op dat kreng slaan namelijk ook helemaal niet uit terwijl hij wel goed staat ingesteld

dit is gelukkig achter de rug:D

Werkt als een trein:eureka: :biertje: :peukie: :okdan:

8)
 
Ik ben inderdaad verders uitermate tevreden met me compressor zo :D
 
Leg anders ff uit welke 'domme' fout je had gemaakt. ;)

Wellicht dat toekomstige personen zich hier nog mee kunnen helpen.
 
Compressor aansluiten: MDX2100

Compressor aansluiten: MDX2100

Hey gasten (toch bar weinig vrouwen hier aanwezig),

Vraagje, zojuist heb ik voor een lekker prijsje een Behringer MDX2100 op de kop getikt. Helaas zonder handleiding.
Nu zie ik bij het aansluiten dat ieder kanaal een stereo aansluiting (in en out) heeft. Ik was van mening dat dit een 2 x mono compressor was. Het lijkt een 2 x stereo (zou wel erg ok zijn als dat zo is). Overigens zie ik een "key send" en "key return"-aansluiting op ieder kanaal. Kan ik die ipv de aux-aansluitingen gebruiken?

Ik heb Behringer al een mail gestuurd, maar ik ben wat ongeduldig en misschien heeft een ander er zo ook wat aan...


Alvast bedankt,

F.
 
Als het goed is kan de mdx 2100 ook 2x mono of 1x stereo, net als de mdx 2200 en 2600 die ik heb.
Handleiding kan je misschien vragen bij de distributeur: MSC Music Servicecenter v.o.f. tel 0475 572033

Anders heb ik nog wel 'n dubbele mdx 2200 handleiding over .... mail me dan even info@djniel.nl
 
Back
Top