Analoge warme bass synth

Voor 400 euro heb je dus:

DaveSmithInstruments Evolver
DaveSmithInstruments Mopho
Novation BassStation
Roland Juno 60
Roland Juno 106
Roland SH-09
Roland SH-101
Roland SH-1000
Syntecno TeeBee
Waldorf Pulse
Yamaha CS-5
Crumar Bit 99
Roland Alpha Juno 1
Roland Alpha Juno 2
Roland Jx8p
Roland Jx10

En als je ARP wil misschien nog een Axxe. Waldorf Pulse vind ik nou niet echt een voorbeeld van een warme synth.
 
Hoi,

ik ben op zoek naar een analoge synth om warme bassen mee te maken.
Denk aan trip-hop, dub... Mag dus gerust mono zijn.

Vintage of nieuw, maakt zoveel niet uit. Enige tips iemand?

hoihoi kben der weer !!!:luv::doei:

wat is je budget = wel belangrijk lijkt me
ik gebruik veel / vaak mn cs30 voor basjes ...omdat er veel te sturen valt ,...qa modifiers / parameters ,schiet ik so van een goa alike basline naar env/osc sweeps bass dingetjes

met elke goede kleie synth kunje inprinciepe ok basjes maken
style dub / triphop ..broken ritme 120 bpm ofso
is denk beetje afhankelijk van evt fx erby ...mooie bbd delay op een lead soundje 1 a2 oct hoger geeft mooie beweging an je bassline
 
Ik heb mijn CS-5 al lang niet meer gebruikt, maar dat is zeker niet de synth die ik zou pakken voor dikke warme bassen. SH-101 wel en daarna een juno-60.
Syntechno teebee is ook wel leuk hoor, maar met bijv een 101 heb je toch meer mogelijkheden. Overigens kan je de teebee en de 101 kopen, want de teebee is dan ook gelijk de midi-cv converter.
 
Leuk om te zien dat de discussie nu ook begint of een synth nu wel of net niet warm klinkt... Liever geen VA trouwens... Heb al een Nord Modular en de Blofeld zit er ook al aan te komen...

@R-ond
Budget maakt niet zo heel veel uit... van een paar honderd tot een dikke duizend euro lijkt me voor een analoge (mono) synth met wat controllers wel voldoende...
 
Bedankt voor alle input tot dusver. Effe samenvatten wat we tot nu toe gehad hebben:

- Access Virus TI
? ARP 2500, 2600, Axxe, Odyssey
- Clavia Nord Lead 1/2
? Crumar Bit 99
- DaveSmithInstruments Evolver/Mopho
- Korg MS2000(b), Prophecy, Z1
+ Moog Little Phatty
- Moog Voyager
? Novation BassStation
Roland Alpha Juno 1/2
Roland Juno 60/106
Roland Jupiter 4
Roland Jx8p/Jx10p
Roland SH-1, SH-2, SH-09, SH-101, SH-1000
? Sequential Circuits Pro-one
Studio Electronics ATC, SE-1x
- Syntecno TeeBee
- Waldorf Pulse
? Yamaha CS-5, CS30
 
Effe opkuisen. Alle VA's eruit en alle overdreven dure synths eruit. Ook alle synths eruit die niet echt warm/rond klinken (Waldorf, DSI). Ook de ARP klink eerder edgy/hard ipv warm/rond zoals de Moogs of oudere Rolands...

? Crumar Bit 99
+ Moog Little Phatty
? Novation BassStation
? Roland Alpha Juno 1/2
? Roland Juno 60/106
? Roland Jupiter 4
? Roland Jx8p/Jx10p
? Roland SH-1, SH-2, SH-09, SH-101, SH-1000
? Sequential Circuits Pro-one
+ Studio Electronics ATC, SE-1x
? Yamaha CS-5, CS30
 
Laatst gewijzigd:
een AX is niet warm...

Ik vind de SH's van roland en de Se1x/ATC of LP het interessants
 
Ik zou zelf gaan voor een ATC...gebruik deze al jaren in mijn live setup en heeft me nooit in de steek gelaten qua zware warme bassen.

Zie ook mijn motto bij mijn naam....dit is allemaal te danken aan de ATC. :okdan:
 
Effe opkuisen. Alle VA's eruit en alle overdreven dure synths eruit. Ook alle synths eruit die niet echt warm/rond klinken (Waldorf, DSI). Ook de ARP klink eerder edgy/hard ipv warm/rond zoals de Moogs of oudere Rolands...

? Crumar Bit 99
+ Moog Little Phatty
? Novation BassStation
? Roland Alpha Juno 1/2
? Roland Juno 60/106
? Roland Jupiter 4
? Roland Jx8p/Jx10p
? Roland SH-1, SH-2, SH-09, SH-101, SH-1000
? Sequential Circuits Pro-one
+ Studio Electronics ATC, SE-1x
? Yamaha CS-5, CS30


Dan zou ik nog de Juno 106 en de Yamaha CS-5 eruit halen. En als de Bit 99 te vergelijken is met een Matrix 1000, dan die ook weg. Alpha Juno's ken ik niet echt, maar dan is de Jx8p vast beter of niet?

Kijk smackos had ons nu kunnen helpen want die heeft ze vast allemaal gehad.
 
Ik heb een AX60 en @juno1 gehad,
en de ax60 heeft warmere, lushere bassen.
Nu klinkt de AX60 weer anders dan de ax80,
meeste mensen zouden zeggen dat de 80 warmer klinkt
 
Effe opkuisen. Alle VA's eruit en alle overdreven dure synths eruit. Ook alle synths eruit die niet echt warm/rond klinken (Waldorf, DSI). Ook de ARP klink eerder edgy/hard ipv warm/rond zoals de Moogs of oudere Rolands...

Ik zou er niet direct van uitgaan dat de Prophet 08 niet warm klinkt. In mijn ervaring klinkt die juist heel organisch en warm. Ik vind het een fantastisch klinkende synth.

Voor bassen zou ik echter voor een Moog Voyager RME gaan. Die heeft ook wat meer mogelijkheden dan een Little Phatty.
 
Hoi,

ik ben op zoek naar een analoge synth om warme bassen mee te maken.
Denk aan trip-hop, dub... Mag dus gerust mono zijn.

Vintage of nieuw, maakt zoveel niet uit. Enige tips iemand?

Tjeesz, dat je dat uberhaupt nog moet vragen? Come on..
 
Dat sommige mensen geen warme bassen uit een TI kunnen halen is niet informatief maar eerder triest.
 
Back
Top