[free-albumpje piano/chill] - uit de losse hand

stevy

Ouwe rot
Lid sinds
1 november 2005
Berichten
661
Locatie
Near Amsterdam
Dag Synthforummers!,

Bij deze een behoorlijk groot fun projectje met jullie delen. Na het posten van eerdere tracks in dit genre en het krijgen van veel positieve feedback overal heb ik besloten alles wat ik heb in dit genre samen te voegen. Het is een klein albumpje van een half uurtje geworden met 9 korte nummers. 9 nummers om gewoon lekker bij te relaxen na het werk ofzo.

Alle nummers zijn in zeer korte tijd gemaakt, beetje het think play record principe. Er is wel verschil in sound te horen met wat oudere tracks (in laatste nummers) en nieuwere tracks. Deze tracks zijn verspreid over een jaar gemaakt, en een jaar geleden kon ik alweer stuk minder dan nu op afmix/mastering gebied en dergelijke :D. Ook is niet in alle nummers "thegrand2" gebruikt, wat waarschijnlijk ook te horen is. Als laatste is ook qua timing met het inspelen van de piano wel verbetering te horen als je goed luistert:D.

Genoeg gelul, neem het gezipt mee op deze link (word aangepast zodra dataverkeer gebruik te groot wordt).

Comments zijn erg welkom, maar kritiek en dergelijke natuurlijk ook :). Als je het niks vindt hoor ik het ook graag!

Thanks alot!
 
Last edited by a moderator:
Hoi Stevy. Je hebt duidelijk gevoel voor het neerzetten van een bepaalde emotie of toon. Veel tracks zou ik graag onder een stukje film horen. Virtuele orkestratie is duidelijk je minder sterke kant. Ongeloofwaardige strijkers en soms plucked instruments halen soms het niveau van een track naar beneden. Maar dat is puur productietechnisch, geen notenprobleem.
Je muziek lugt makkelijk in het gehoor, harmonie en melodie of arpeggio klopt als een bus. Alleen mis ik soms een hook waardoor het nummer herkenbaar of onthoudbaar word, ifyougetwhattamean. Zodra de nummers afgelopen zijn weet ik niet meer hoe het thema/melodie ging. Dus als je de melodie sterker maakt blijft er nadien meer overeind. De mix/mastering productie vind ik goed klinken.

Succes. Maurice
 
Back
Top