Welk echo apparaat kan dit?

en op het moment dat je pitched/moduleerd komt er geen nieuw signaal meer binnen? (net als een sample dus) aangezien de taps dan ook zouden meegaan qua rate met als gevolg dat je allerlei timings door elkaar hoort...
Uiteraard.

maar eh, ik denk dat dit sample werk is.

Het kan natuurlijk met samples. Maar Met de SDE-3000 gaat het ook door gewoon op een paar knoppen te drukken, dat maakt het een stuk leuker om te doen.
 
Vreemd dat de DRS-78 nog niet genoemd is. Met trigger te switchen tussen drie delaytimes. Locking loop ook met trigger.
 
Ik kwam op zoek naar info over de SDE3000 ook de gearlist van Mad Professor tegen. Die heeft dat ding dus gewoon in z'n rack hangen en die zal ook heus wel gebruikt zijn in deze snippet. Software is het al helemaal niet.

Als iemand echter nog een pcm42 voor een zacht prijsje te koop weet hou ik me aanbevolen. :P
 
Inderdaad, SDE-3000... geweldige bak, en wat je hoort is volgens mij precies die TIMEx2 knop.
 
Als iemand echter nog een pcm42 voor een zacht prijsje te koop weet hou ik me aanbevolen. :P

Houd ook de Lexicon Prime Times in je achterhoofd.
Dat zijn de voorlopers van de PCM42.
Zeer vette machines vind ik.

Typeaanduidingen zijn:
Prime Time I ofwel M93
Prime Time II ofwel M95
en de Super Prime Time ofwel de M97

De M95 schijnt het makkelijkst te servicen te zijn als hij kapot gaat. De andere twee schijnen een crime te zijn als ze kapot zijn.
 
Boss DD7 geprobeerd, heeft echter niet dezelfde mogelijkheden als de oude pedaaltjes, effektbakken. Als je de delaytijd dubbelt of halveert gaattie eerst in bypass en komt dan weer netjes terug in z'n nieuwe modus, zonder de ouderwetse verpitching van de sound die juist zo fijn is.
gaat dus weer retour naar de winkel.
 
Het is een originele Mad Professor mix. Overigens gebruikt prof niet de feedback knop op de SDE zelf maar maakt een feedbackloop op de mengtafel. Zoals gebruikelijk in dub. Overigens kunnen de SDE 1000 en 2000 hetzelfde. Hebben ook beide de 2x knop. Alleen de 3000 klinkt beter.
Ook Boss RDD10 en 20 1/2 19"bakkies klinken geweldig voor Dub alleen hebben niet de 2x knop maar wel weer een stepped delaytime knopje waarmee je hele leuke dingen kunt doen
 
Hangt ervan af hoe goed je bent in het beheersen van je auxiliary op het return kanaal. Mad prof gebruikt geen footswitch. Zoals gezegd via de console... en is gebruikelijk in dub.
 
Ook Boss RDD10 en 20 1/2 19"bakkies klinken geweldig voor Dub alleen hebben niet de 2x knop maar wel weer een stepped delaytime knopje waarmee je hele leuke dingen kunt doen

idd, de rdd10 kan precies hetzelfde trucje.. klinkt wel meer lofi natuurlijk

waarom zou een feedbackloop via de mixer anders klinken dan "hold" ?
hangt net van je eq instelling af...
het fragment klinkt wel als hold, maar hoeft zeker niet..

hee Koediman, wil je ons niet eens een dubje van je laten horen ?
ben wel benieuwd !

anyway Madprofessor blijft voor mij de topdubber:halleluja
heb onlangs eindelijk dub me crazy part 4 te pakken gekregen,
(eindelijk de serie kompleet:) )
dat is toch wel een van de diepste dubalbums die ik ken

en Dubcreator zelf mag er ook wezen:okdan:
heb hier nog een cd van de Screaming abdubs liggen.. :okdan:
 
ik wil er niet te zeikerig over doen maar een door feedbackloop via het mengpaneel vastgehouden delay kan niet anders als veranderen in toon. wellicht kan je'm enigszins in bedwang houden/op zichzelf laten lijken maar echt hetzelfde houden is mijns inziens onmogelijk. met hold blijft de sample hetzelfde klinken.
uiteraard trap ik een open dub-deur in als ik beweer dat allebei de technieken op z'n tijd even waardevol zijn (net als alle andere mixtruuks die er te bedenken zijn)

hier een dubje uit m'n collectie dat vrijwel niks met deze thread van doen heeft, geen voorbeeldfunktie heeft, maar alleen maar is geplaatst omdat Soul C erom heeft gevraagd. :D


EDIT: ARGHHHH heb zojuist 1 of andere wav to mp3 demo gedld om dit nummer te converteren en merk nu dat het laatste gedeelte (met meeste dubs) gewoon afgekapt is. nou ja, u moet het er maar mee doen. als de cd klaar is geef ik wel een seintje. ;)
 

Attachments

  • Dublivion - Dubje.mp3
    6,6 MB · Bekeken: 135
hee tof dubje zeg:) mooie fx..
zou ook goed een zware junglebeat onder passen 8~

weetje, ik denk dat het ook aan de delay ligt..
ik heb een ibanez ddl pedaaltje , die gaat net als een hold knop als je m
feedbacked (met de eq neutraal) ik denk dat dat wel met meer digitale
bakken gaat

heb er ook een waar de hold knop alleen in de langste delaytijd werkt,
in een andere stand komt het er heel rauw en gedeformeerd uit..
ze klinken/ reageren allemaal anders, die fijne machientjes:)
 
Zelf heb ik een Roland SDE-2000 en daar gaat het ook mee. Er zit inderdaad een x2 knopje op.
Ook met modulatie (sinus en blokgolf) en holdfunctie enzo.
Een SDE-2000 of SDE-1000 kun je daar ook voor gebruiken dus. Prachtige delays inderdaad.
 
Back
Top