Welk echo apparaat kan dit?

Patat Met

TB or not TB
Lid sinds
25 april 2005
Berichten
4.462
Locatie
Zak met Friet
In de bijlage zit een geluidsfragment met echo. Je hoort modulatie op de delaytijd en je hoort dat de echo ineens 2x zo snel gaat en ook 2x zo langzaam.
Dit wil ik in realtime kunnen doen door aan knopjes te draaien, dus geen geplak en pitchshiften met tracks enzo.
Vandaar de vraag: Met welk apparaat kan je dit doen.

Alvast bedankt.
 

Attachments

  • Echo.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 118
Kan fragmen niet luisteren hier,maar hoeft ook niet.

een lexicon PCM42 kan het, je wijst modulatie toe vd lfo met blokgolf naar de delay time,en dan gaat plots delay sneler of trager,dit ding heeft ook nog een een cv input,dus kan je het extern ook sturen,modernere delays met midi control zouden het ook moeten kunnen.

de primetime was er niet goed voor koedi,je moet een PCM42 dan...
 
@Patat Met: klinkt lekker, welke artiest en (dub)producer is dit?
 
Line6 Echo Pro kan je met MidiCC de klokdivisie instellen in realtime met of zonder emmertjesgeheugen.....of ook met de knoppen of het front end maar alleen roteren in de divisies niet up en down, maar enkel up tot het eind en dan weer van voor af aan.

up=sneller down=langzamer
 
yamaha e1010 en andere apparaten met modulatie op de delay.

bij uitstek geschikt: moog mf104 (van degene die ik ken dan hè) daar kan je de delaytijd met een knop maa rook met elk willekeurig cv signaal dat je erin propt bewerken. dan kan schier alles.

staat er 1 op ebay.com met $600 of beste voorstel. $480 bieden + post, 'used guitar pedal', gift met waarde $40 zit je aan 375 euro, maar heb je ook wat.
 
Kan dit eigenlijk niet met elke delay met 'emmertjesgeheugen'/bucket brigade?

Dat vraag ik me ook af. Vroegah, jaren 80, deden we dat door de delaytijd verkorten(gaat ook pitch mee omhoog) en delaytijd verlengen(verlaagt pitch). Ik weet alleen niet of het kan in zulke extreme mate zoals het fragment laat horen.
 
Een hoop antwoorden al, dank U wel.

Ik weet dat een bbd en tape echo's dit kunnen, maar dan krijg je de degradatie van de echo en dat wil ik niet. De echo moet oneindig kunnen blijven klinken zonder klankverschil en dan in 1 keer 2x zo snel (of langzaam) met de bijbehorende pitchshift. Bovendien heb ik al meerdere bbd's en tape echo's.

De Lexicon PCM 42 is helaas te duur, maar deze zou ik wel willen hebben.

Ik kan geen info vinden voor de Boss SE-20, bedoel je soms de SE-50/70?

De Line6 Echo Pro lijkt een goede kandidaat.

Het geluidsfragment is idd de stem van Lee Perry, de producer is Mad Professor.
 
Zou inderdaad goed de Lexicon PCM 42 kunnen zijn.
Heb net voor de lol even de Lexicon PSP 42 plugin demo geprobeert. Die heeft inderdaad zo'n lfo mod met sinus en blokgolf waardoor die zo extreem verspringt.

Ik kan geen info vinden voor de Boss SE-20, bedoel je soms de SE-50/70?

Waarschijnlijk bedoelt hij RE-20, maar dat is niet de klank die je zoekt.
Er zijn wel pedaaltjes met cleane repeats die ook zo'n pitch verschuiving hebben. Bijv Boss DD-3, check laatste minuut van dit filpmje :okdan:
http://www.youtube.com/watch?v=nmpg4j4Is68&fmt=18
 
Ik ben benieuwd of de nieuwe Boss DD-7 ook die 'pitch bending' doet.
Die is stereo, heeft max 6,4 sec delay tijd en een reverse mode. Is nauwelijks duurder dan de DD-3
 
DD3 heeft geen modulatie (standaard) maar je hebt wel een schakelaar met 3 standen voor de delaytime.
aja..modulatie kan je met de hand doen : ) scratchen
 
Back
Top