Welk irritant fx zit er op moderne vocals?

AMEN! :halleluja:luv::mega:

Ik zie veel bandjes, en DJ's. Als ik achter de lichttafel sta, dan sta ik op het balkon. Ik sta dus op 10 meter afstand naar een DJ te kijken.... eer zit een hoop rommel tussen. Maar ook een hoop goeie die het wel echt doen, en kunnen. DVS1 draait vinyl en digitaal. Geen sync rommel, alleen netwerk zodat je je stick maar in een ding hoeft te proppen. constant 3 schuiven open, en strak. Die gast is dan ook poepie nuchter. Zo zijn er nog veel meer in de techno hoek. Maar hoe meer je in de EDM hoek komt, hoe waardelozer de machinist.

O fuck, niks meer met die vocal FX te maken :D

Nou, wat ik de afgelopen tijd gedaan heb als belichter....:

Heeeel veel doom en metal! (niks vocal effect, brullen :-))
Heather Nova!!!!! (goeie stem, goeie effecten, geen autotune)
The Resident (wel autotune, en vocal effect, maar meer als kunstvorm)

Nou gaat ie bergafwaarts...

Donnie (o mijn god....... grappig, maar o zo slecht, en met autotune)
Mafe (tiener idool gastje yooooo autotune......)
Paul Sinha (groter tiener idool gastje yooooo autotune......)

En weet je wat ik morgen mag doen... JAAAAAA Ronnie Flex met zijn bandje!!!

Dus... fuck autotune.

Broodje nuchter draaien is top. Als je moe bent van niet slapen helemaal. Dan space je hem alsnog door geen slaap en vaak gaat het dan zelfs beter dan normaal omdat je gewoon te moe bent om je zorgen te maken.

Maar dvs1 is geen mega dj qua skills. Die platen die hij draait zijn zo kaal dat je pas bij 3 schuiven open denkt met een normale track te maken heb.

Geef mij dan maar derrick May of Mills maar. Vooral vroeger legde die allebei 2 drukke platen strak boven op elkaar. Dat vergt pas concentratie.

En klinkse zit ook weer tof te doen. Met ik luister er toch niet naar terwijl ie daarvoor aangaf ze er meerdere keren aan te irriteren.

Grappige Belgische logica weer :D
 
Als het voorbijkomt zet ik de radio uit. Het irriteert. En ik vroeg me af waarom en of ik de enige was die dat vond.
Prima als je t lol vindt ;)
Grappig dat de logica die jij er in (niet) ziet met mijn woonplaats heeft te maken.
Ik irriteer me minder aan NL ers haha
 
Als het voorbijkomt zet ik de radio uit. Het irriteert. En ik vroeg me af waarom en of ik de enige was die dat vond.
Prima als je t lol vindt ;)
Grappig dat de logica die jij er in (niet) ziet met mijn woonplaats heeft te maken.
Ik irriteer me minder aan NL ers haha
Ik plaag een beetje. Niks tegen Belgen. Lieve mensen en dikke muziek cultuur. Naast Frankrijk mij fav plek om oud vinyl te scoren. Al heb ik wel problemen met de Belgische BTW afdeling. Die willen zakelijke betaalde BTW niet terug betalen. :stupid

Maar on topic: ik ben heel benieuwd wat wel toffe FX op vocals zijn behalve de standaard vocoder dingen. Ik gebruikte vroeger heel vaak pitchshifters van mij se 70. Zelfs op beats. Vriend heeft een h3000. Iemand nog tips welke FX daar cool van zijn? Hij is namelijk alleen blij met de stereo enhancer functie en dat is wel kostbaar met zo'n duur apparaat. Ik moet hem overhalen vocals te gaan doen. Dank alvast! :{
 
Geef mij dan maar derrick May of Mills maar. Vooral vroeger legde die allebei 2 drukke platen strak boven op elkaar. Dat vergt pas concentratie.

Vroeger ja. May maakt er een potje van zo nu en dan. Zal de leeftijd wel zijn :)

Mills is wel echt koning, dat was ie, dat blijft ie.

Maar daar gaat het niet over, het gaat om een vocal effectje wat nogal overal is.
 
Vroeger ja. May maakt er een potje van zo nu en dan. Zal de leeftijd wel zijn :)

Mills is wel echt koning, dat was ie, dat blijft ie.

Maar daar gaat het niet over, het gaat om een vocal effectje wat nogal overal is.

Dan moet je er niet over beginnen. :D

Mills is niks meer wat mij betreft. Plastic techno. Is helemaal tiesto gegaan met een soort 'eigen' introverte sound. Derrick mixte strakker dan Mills. Die kon wel 2 platen 2 minuten strak laten lopen. En die heb ik laatste tijd nog hele dikke wave platen horen droppen op een kleinere feestje.

Mills was vroeger koning in snel mixen. In de eerste 30 seconden van zijn set al work that mother fucker er meteen bovenop. Maar nu is het spannendste wat ie doet dat 909 geneuzel. Laatste 5 keer na een uur al weg gelopen. Te saai en te eentonig sound. Doe mij dan maar Robert Hood. Die kan iig een feestje bouwen met een diverse sound.

Oh hadden we het over slechte vocals FX en autotune :D

Het is idd de machinist bij autotune. Je kan daar nog steeds coole dingen mee als je erg creatief ben.

En ik ben wel benieuwd hoe jij Ronnie Flex met bandje heb ervaren :D
 
Djs, breek me de bek niet open..

Anyway, de super irrtitante fx op vocals is niet altijd alleen de autotune, maar vaak lijkt er wel een soort gebrekkige opname aan vooraf te zijn gegaan, en of een soort digitale artefacts effect? Het klinkt vaak alsof het hoog helemaal niet zuiver is en ik hoor vaak de aliasing enz enz. Snapt iemand dit?
Zowiso pleit ik voor minder hoog in liedjes. Waarom moet het altijd oorvlies-snijdend hoog zijn?
 
Ronnie met band schijnt wel okay te zijn.

Zo is het met alles, naar smaak gebruiken en het is okay. Soms is dat vocal effect in het extreme gebruiken een leuk grapje, voor een nummer.

Verder, Mills blijft een schatje. Hood ook, vooral met dochter erbij. May ook. Al die gasten eigenlijk. Andere discussie, dus laten we daar over ophouden.
 
Djs, breek me de bek niet open..

Anyway, de super irrtitante fx op vocals is niet altijd alleen de autotune, maar vaak lijkt er wel een soort gebrekkige opname aan vooraf te zijn gegaan, en of een soort digitale artefacts effect? Het klinkt vaak alsof het hoog helemaal niet zuiver is en ik hoor vaak de aliasing enz enz. Snapt iemand dit?
Zowiso pleit ik voor minder hoog in liedjes. Waarom moet het altijd oorvlies-snijdend hoog zijn?

Heb je een youtube voorbeeld?

Zag in ander draadje dat ze de hele mix parallel nog door een crusher halen. Ik denk dat ze ook bitcrusher parallel gebruiken voor vocals om idd van die artifacts randjes te creeren.

En vcovca heb net die 3voor12 link van Ronnie gechecked. Was best ok muzikaal gezien.
 
Nou, ik was aangenaam verrast voor de show van Ronnie Flex! Het vocal effect is wel echt hoorbaar, voor mij. Voor die kids niet, die vinden het supergaaf! Het is een goede Top Notch product, Ronnie Flex. Daar zijn de Top Notch gasten natuurlijk wel uitzonderlijk goed in. Iets wat er bijna is een opstapje geven en het kei goed maken.

Maar het effect... Ronny klinkt hetzelfde als Mafe, en als Paul Sigha die ik vorige week op het podium had staan. Donnie had wel iemand bij die de autotune moest bedienen.
 
Back
Top