niet-mainstream optredens

Orgineel geplaatst door Oxy-Yan


Ik weet dat zelfs een commerciele tent als de melkweg open staat voor vernieuwende avonden.

sterker nog, ik zou er van willen maken: "dat JUIST commerciele tenten als de melkweg open staan voor vernieuwende avonden" ....op een of andere manier zijn de medewerkers/programmeurs daar wel geneigd om te luisteren en dingen uit te proberen....kan je een vb geven over de vloer, die kregen via een vriend van mij het aanbod om GRATIS Larry Heard (Mr.Fingers) daar te laten DJ'en voor een goed doel (iets met kinderen).....eerst antwoorden ze keihard "nee" na een pissig mailtje terug dat het ze nix kost of ze niet goed hebben gelezen antwoorden ze "daar gaan we over vergaderen" en vervolgens hoor je nooit meer iets...tja....terwijl ze bij paradiso gelijk met grote oren om de tafel wilden gaan zitten....wie is er dan nog "commercieel" en "niet commercieel"?? die term zegt volgens mij nix meer..het gaat erom of je het voor de liefde voor muziek doet, of dat je daar maar een beetje je tijd zit te verdoen met je vriendjes en vriendinnetjes...

Orgineel geplaatst door Oxy-Yan

Dus misschien kun je een band/artiest met een grote naam de avond mede laten vullen.....of wil je niet alleen in het voorprogramma?

dat wil inderdaad goed helpen om een programmeur over de streep te krijgen...maar of dat in het ambient genre ook zo werkt? dat is toch een stuk obscuurder...

Olaf
 
Orgineel geplaatst door Stefan
maar het probleem is dus dat je voor een grote act nogal moet investeren ... en dat is nou net waar het aan schort: genoeg financien. Ik zou graag contact opnemen met een label als warp of rephlex om te vragen of aphex twin, autechre of boards of canada interesse hebben, maar dan moet ik wel een bak met geld hebben om neer te leggen daarvoor

daar kan je je dus nog grof in vergissen..ik heb een paar Warp DJ's ooit nog een keer in de PLF horen DJ'en..die kwamen gewoon voor de lol en voor nop langs omdat mixmaster morris die tent in de UK helemaal de hemel in schreef...zelfde voor bv Carl Craig die opbelde of ie mocht komen draaien in de zuidas, hij wilde zelf z'n vliegticket ook wel betalen.....hij had van recloose gehoord dat het zo tof was daar......ohja, zuidas is misschien ook wel een goed idee om iets ambient-achtigs op te zetten.....de jongens van rushhour, clone en marsel van delsin organiseren daar veel dingen.....kan je evt wel met ze in contact brengen...

als een artiest of DJ het echt voor de liefde voor muziek doet, en jij hebt een interessante programmering waar muziek ipv geld de aandacht heeft dan zijn ze eerder dan je denkt geneigd om voor kostprijs (ticket ofzo) langs te komen....moet je daar wel een duidelijk verhaal neerleggen wat je concept, programma etc. is

Olaf
 
zuidas ... klinkt interessant. waarom heb ik daar nog nooit van gehoord? volgens mij zit ik toch niet goed genoeg in de "scene" ... :)

hmm... dus eerst maar een een goed concept schrijven dus ... gelukkig heeft de centrale persoon van AmbientLive al een mooi document staan, die hoef ik alleen maar een beetje aan te passen. en misschien dat ik niet eens internationaal hoef ... de mensen van clone bijvoorbeeld zijn ook al erg goed. en ik heb al contact met endorphins voor een verzamelcd op mijn label later dit jaar ... :)
 
ken je dit al? het toon festival in Haarlem:
http://www.toonfestival.nl/

site van zuidas: www.zuid.as
ze zijn nu overigens aan het verbouwen.....het werd er wel erg druk en toen kwam de brandweer wat vaak langs......nogmaals een bewijs dat je met innovatieve programmering en non-mainstream crap ook een goed publiek kan bereiken....half maart zijn ze weer open....

eigenlijk willen we in Utrecht dus ook een soortgelijk concept op poten zetten.....David Manusco's Loft-achtige intieme feestjes, aandacht voor de soulvolle kant van house/US garage/brokenbeats, op zondagmiddag interessante zaken die wat meer op het gebied van kunst/live-performance liggen (wel met muziek/geluid) etc.etc..... kortom: alle dingen die er nu niet gebeuren in Utrecht omdat blijkbaar iedereen alleen aan bieromzet op jaren70/80 danceclassics of trenz zit te focussen...tijd voor iets nieuws dus, en vooral tijd om eens een lange neus te trekken naar al die loosers en eens te laten zien dat je ook met interessante innovatieve concepten en muziek een goed publiek en dus ook commerciele levensvatbaarheid kan behalen zonder een "sell-out" te moeten doen...wij denken dat de keywords in consistentie, service, kwaliteit zitten....

hopelijk wordt het iets! en dan is er ook zeker ruimte voor jou soort initiatieven!

Olaf
 
hou me zeker op de hoogte van jullie ideeen en plannen voor dergelijke dingen in utrecht ... ik ben zeker geinteresseerd. niet alleen voor eventuele optredens maar ook zeker om mee te helpen met organiseren e.d.

toon festival: ja, daar ben ik vorig jaar of twee jaar geleden geweest toen troum en beequeen optraden. was erg leuk, alleen die optredens waren toen in een of andere afgelegen ruimte ... vond ik iets minder geschikt. maar goed, het was zeker de moeite waard. programmering voor dit jaar ziet er erg interessant uit, misschien dat ik daar wel naartoe ga.

zuidas: hmm.. ziet er interessant uit. dat zou zeker een mogelijkheid kunnen zijn .... dank voor de tip :)
 
Ik wou deze tread nog even naar boven halen. In de interface van maart lees ik op p6:

Cafe Sonore:

Iedere 3e maandag van de maand organiseert het CEM in het Veemcafe te A'dam Cafe Sonore, het podium voor oude en nieuwe composities uit de electronische muziek. De deuren open om 20:00 uur en de toegang is gratis. Op maandag 18 maart is het onderwerp Radiofonie (wat is dat??) en sounddesign.

Misschien kun je hier iets mee.

Greetz,

Yawgmoth
 
ik ga het meteen even checken, want de interface valt hier net op de mat :)

zenks!
 
Orgineel geplaatst door Yawgmoth
Ben benieuwd of het iets voor je is. Dat radiofonie wat is dat?

goeie vraag. ik zou het eerlijk gezegd niet weten, zou ik eerst moeten opzoeken
 
Wij gaan in Den Haag op 8 juni beginnen met de Pounding Grooves avonden, deze avonden zullen speciaal gericht zijn acidtechno en dark techno. Dit zal de eerste avond ooit in Nederland zijn die zich speciaal op deze muziek richt. We vonden het ook wel tijd dat er zo'n avond georganiseerd moest worden aangezien dit ook zo'n stroming is (te hard voor nomale techofeesten en te zacht voor Teknofeesten) waar nooit aandacht aan wordt besteed terwijl er wel veel vraag naar is.

We zullen een gezellige undergroundsfeer neer gaan zetten, gewoon feesten zoals het bedoeld is met nieuwe energievolle vette muziek op een toffe locatie
 
Origineel geplaatst door olafmol
daar kan je je dus nog grof in vergissen..ik heb een paar Warp DJ's ooit nog een keer in de PLF horen DJ'en..die kwamen gewoon voor de lol en voor nop langs omdat mixmaster morris die tent in de UK helemaal de hemel in schreef...

Ik herinner me die gast van Black Dog nog een keer ... hmmm ... Mark Broom ! Kwam gezellig potje draaien na een feestje in de Ekko op een afterparty ergens in een kelder ...

aaaahhhhh ..... de herinneringen :-)

ps: morris = maurice ?
 
Back
Top