Vox Humana op JP8000

Aottens

Stamgast
Lid sinds
9 juli 2009
Berichten
416
Locatie
Sneek
Ik heb op het moment een JP8000 te leen, en nu was mijn plan om de Vox Humana van de Polymoog na te maken. Ik heb het hele internet al rondgekeken, maar ik wordt er niet echt wijzer van. Ook ben ik zelf bezig geweest, maar het kwam niet echt in de buurt.

Is er iemand die dit eerder gedaan heeft? Of is er iemand die mij op weg kan helpen? Alvast bedankt.
 
Aah leuk, de JP8000 heeft maar 1 LFO die de OSC's kan moduleren. Dan krijg je de sound natuurlijk nooit. Ik las overigens ook dat de 2e golfvorm een Pulse was waarvan de PW gemoduleerd werd. Nog leuker :) Naja, als mijn modular wat verder af is kan ik hem daar misschien op namaken, wel monofoon, maar dat maakt niet uit.
 
alleen met de polymoog
ter aanvulling: alleen met een Polymoog Keyboard.
met een Polymoog Synth gaat het ook niet. Een Poly Keyboard preset is in hardware uitgevoerd met unieke filter setups etc. Een PolySynth werkt totaal anders
 
iets in de trent van 2 oscs waarvan 1 een trage ende niet al te diepe LFO mod heeft (zo'n bijna zeurderige vibrato voor de fluctuaties)...
en er zit nutuulk ook een dikke chorus op... al met al niet echt een heel spannende synthese verder...

ik ben overigens benieuwd naar hoe Gary dit geluid daadwerkelik voor ogen had of zou hebben moeten voorstellen...
 
Hoe bedoel je? Hij klikte de eerste preset op de Polymoog keyboard aan en vond de sound te gek. Meer zit er niet achter :)
Ik heb overigens speciaal voor die sound een Blofeld met SL license gekocht en de Vstream samples er op gezet. Nog even getweaked en het klinkt echt als een klok!
 
Echt 100% lukt je natuurlijk alleen met de polymoog ;)
Maar heb je deze uitleg al gezien ?
Daarmee moet je een heel eind komen

Als het op een JV80 kan, dan zou het toch ook moeten kunnen op een JV1010? Ik ga eens prutsen met die editor, en kijken hoever ik kom. Snap nog niet veel van mijn JV1010.
 
Hoe bedoel je? Hij klikte de eerste preset op de Polymoog keyboard aan en vond de sound te gek. Meer zit er niet achter :)
jawel maar toch... er was daarvoor nog geen electronische scene nutuulk, vandaar de vraag hoe hij dit geluid 'zag'...

er word vaak in retrospect slchts ende alleen gedacht aan hoe het klonk maar er word vaak niet stilgestaan bij hoe men destijds naar geluiden keek, wat er dus ter grondslag aan lag want men had nutuulk slechts voorbeelden uit de 70's en/of late 60's nutuulk...
 
Een perfecte kopie zit in m'n Ensoniq EQS-1, dichter dan bij het origineel kom je niet.

Ja, maar die heeft 3 LFO's. Je hebt er minstens 2 nodig om die sound redelijk te krijgen. Heb het idee dat het dus met een JP8000 niet kan :(
 
Dat betekend dan voor je dat je niet moet overwegen om een JP8000 aan te schaffen.
Voor dat ik een ESQ-1 had, wist ik ook niet waar dit instrument allemaal in staat toe was.
Niet alleen een Vox Humana sound komt er voor 99% uit, maar ook de stringsound van de Eminent 310, met gemak.
Dus ga voor een ESQ-1, voor minder dan de helft van een JP8000 verkrijgbaar :eureka:
 
Dus ga voor een ESQ-1, voor minder dan de helft van een JP8000 verkrijgbaar :eureka:
Dat was ik eigenlijks ook wel van plan. Heb de JP8000 alleen te leen. En ik hoorde/las dat Gary Numand de JP ook in tours gebruikte.
 
Vroeger stonden er meerdere Polymoogs op het podium. Later werd de Vox Humana sound vervangen door een sound op de D-50 en momenteel door een Virus Ti.
 
Niet alleen een Vox Humana sound komt er voor 99% uit, maar ook de stringsound van de Eminent 310, met gemak.
Zou je ajb es wat willen opnemen en posten? Als die 2 sounds goed klinken wil ik ook wel een ESQ-1
 
hoi beste forum leden ik ben van plan de sound min of meer (bij benadering dus) te recreëren op mijn gitaar met 2 LFO's een filter en een EBOW iemand nog tips?

vriendelijke groeten Nigel
 
ben toch zo benieuwd wanneer er eens een thread komt 'chariots of fire op de polymoog'
 
Start er 1 zou ik zeggen.
 
Back
Top