Hoe vaak gaat bij jullie een koptelefoon stuk? en welke?

Ik vil even terug komen op mij bewering dat ik de sennheiser pxc 450 zo degelijk vind kwa bouwkwaliteit. Daar kom ik nu van terug. Hij is heel stevig maar het leer van de oorschelpen dat slijt toch wel heel erg snel het is nu all aan het verpulveren. En die pxc 450 is pas 2 jaar oud.
En dat valt natuurlijk niet onder de jaar garantie. Maar ik vind het even goed schandalig voor een hoofdtelefoon van 399 euro. Ik heb nieuwe bestelt maar dat is toch weer 18.95 vind ik genoeg geld.
Maar nu heb ik op internet gelezen dat het het snel slijten van de oorschelpen wel vaker voor komt.
maar toch hoort dat niet vind ik. Wat is Julie ervaring hier mee.


Ps mijn vorige van sony de MDR v700 had ook all snel last van verpulvering van het leer van de shelp. En die was ook niet goed koop ik meen dat die bijna 300 koste.
 
Wen er maar aan...

http://en.wikipedia.org/wiki/Planned_obsolescence
 
bijzonder zweet?
heb zelf 20 jaar ermee gedaan, nieuwe gekocht omdat de speakertjes aan 1 kant in het laag begon te kraken....
geen ervaring met opgeloste oorschelpen dus.
wel soms met dunne foampads, na enkele jaren, maar dat betrof goedkope brol .
 
Hmm, ik heb maar 1 redelijke koptelefoon. Een erg "goedkope" Sennheiser :-)
Hij gaat al bijna 3 jaar overal mee naartoe, maar in het O.V. loopt ie ook wel wat schade op :S
Heb al paar keer het snoer en de plug vervangen.
Nu beginnen de oorkussens te slijten en ik weet niet of ik die kan bestellen..
 
Ik heb nu mijn Beyerdynamic DT-990 al 12 jr, en hij doet het nog steeds perfect.
Oke ik ga er de studio niet mee uit, en behandel hem altijd heel netjes.
Mocht hij het morgen niet meer doen, dan hol ik naar de winkel om weer een DT-990 te kopen.
 
Recentelijk heeft een driver van mijn Sennheiser HD-230 het begeven.
Hij was ca. 25 jaar oud. Driver kan Sennheiser helaas niet meer leveren.
Ik had net ervoor nog een reserve kabeltje en oorschelpen gekocht, omdat ik hoopte dat hij een leven lang mee zou gaan. Niet dus. Zonde. Geweldig geluid; 2-weg hoofdtelefoon. Dat kun je tegenwoordig niet meer kopen (in ieder geval niet meer voor geciviliseerde prijzen).

Eens zien of ik ergens nog een oude op de kop kan tikken met nog een goede spoel. Anders komt er tzt een AKG K-701.

In de studio heb ik verder nog 4 Philips HP890 headphones. Die klinken ook verrassend goed! Ook niet meer te koop trouwens.......
 
Heb net een Sennheiser HD 380 aangeschaft. Het flexiebele design and comfort is fantastisch! En de sound is ooh heel mooi aanwezig voor producing/mixing!
 
I love AKG :luv: (240M)

ik heb een akg 240 en een sennh. HD480 II die laatste die springt er best boven uit een ander kan dat helemaal anders vinden. wel al een paar keer moeten maken hij ziet er niet meer uit.
 
Ik heb nog steeds de prodjuser spl-127...en afgezien van het gladde laagje over de oorkussens is niks verpulverd.. Hoewel...misschien mijn gehoor een beetje.. :erm:
 
ik heb ook nog die 480classic met matige rechterspeaker, fijn om muziek mee te beoordelen ( als de bas niet te hard staat geeft ie geen problemen...na inmiddels 30+jaar)
 
Mijn AKG k121 studio heeft het na 2 jaar met minimaal gebruik al begeven. Komt alleen nog geluid uit links. Open gemaakt, alles zit goed gesoldeerd, geen idee. IK BAAL ERVAN!
 
Tot nu toe geen slechte ervaringen met koptelefoons :)
Heb voor in de studio de AKG K701 en voor Dj sets een AIAIAI TMA-1 en een Technics RP DJ 1210.

Stuk voor stuk fijne koptelefoontjes! :) de AiAiAi is qua klank niet perfect maar zit extreem comfortabel om mee te draaien! En wat ik gelezen heb is deze zo gemaakt dat er erg lomp mee omgegaan kan worden zonder dat deze breekt vanwege het flexibele plastic.

AKG K701 is gewoon een geniale koptelefoon! :) maar deze zou ik niet in een tas ofzo mee durven te nemen
 
Mijn AKG k121 studio heeft het na 2 jaar met minimaal gebruik al begeven. Komt alleen nog geluid uit links. Open gemaakt, alles zit goed gesoldeerd, geen idee. IK BAAL ERVAN!

indien alle contactpunten nog heel zijn lijkt het me een kabelbreuk?
 
Ik bezit een BEYER DT770 PRO 250 OHM.

DEZE ZAL NOOIT STUK GAAN !;)
Zit ook lekker...
Heerlijk ding. Mijn eerste en nog altijd voornaamste koptelefoon al meer dan 10 jaar.
Wel was er aan een kant dat er ineens iets mee ging resoneren bij lage tonen. Dat heb ik gelukkig zelf kunnen repareren en sindsdien is het euvel niet meer voorgekomen.
En ja, hij zit heerlijk. Alleen het snoer had iets langer gemogen.
 
Nu is van m'n Stanton DJ2000 (voor m'n dj set) de "folie" van de oorschelpenfoam gegaan en de foam laat gewoon los van de oorschelp. Krijg je dus allemaal van die zwarte rommel op je hoofd. Nu dus kijken naar een nieuwe dj headphone.
 
Mijn AKG K-240 doet het al jaren, volgens mij is het een ouder model dan de momentele.
Mijn AKG in ears gaan altijd binnen een half jaar stuk..
 
Back
Top