hardware sequencer

Yes, dit klopt geheel. En op dit moment spreekt de Squarp mij het meest aan, gezien de vele features en bruikbare in/outputs icm mijn synths. Dit ding krijgt ook echt hele goede reviews en men spreekt van een DAW vervanger en Criklon 'killer' ..

ook hier is enige nuance nodig.. ik vind het jammer dat er altijd zo zwart/wit gesproken wordt. de pyramid is geen circlon killer en de circlon is geen pyramid killer :)

voor echt puur 16 step drum programming lijkt een circlon me nog steeds vele malen handiger.
mss dat dat verandert zodra de Pyramid "instrument definitions" en eventueel een drum grid voor drum tracks krijgt, maar dat kan nog lang duren. De pyramid is nu al een heel fijn instrument, maar er zijn tal van zaken die beter kunnen. De circlon is m.i. veel meer "af"

Features roadmap PyraOs 1.5:
- Multiple patterns per tracks
- Track naming
- Track default PC + BANK
- Chord learn in EUCLID
- Settings view improvements

Features roadmap PyraOs TBD:
- 5 encoders assignable per tracks
- Consolidate effects
- New arp styles
- True offset +/- 50%
 
En wat vinden jullie van de Social Entropy’s Engine (al dan niet met de CV optie) volgens mij is die erg hands-on
 
ik heb sinds kort de rm1x van yamaha. belachelijk dikke sequencer. je kan ook voor een prikkie een bcr2000 kopen en daar zaq firmware op knallen. dan heb je voor +/- 180 euro een hele vette hardware sequencer.
 
Alles hangt af van hoeveel budget je hebt en hoe je ermee wil werken.

De Cirklon is waarschijnlijk de ultieme step sequencer met veel I/O over CV en dergelijke om vintage gear aan te sturen maar ook vrij duur.

De Squarp lijkt het meeste op die classic hardware sequencer maar dan in een modern jasje met veel features die je eerder in een software sequencer zou verwachten. Vrij betaalbaar (dacht dat er hier een te koop stond) maar OS is nog in volle ontwikkeling en soms vind ik hem minder intuïtief of is de workflow niet optimaal (maar met recente OS updates is het al veel beter).

De MPC1000/2500 met JJOS is ook een mogelijkheid als die pads/workflow je liggen of de sampler een meerwaarde voor je is...
 
je antwoord klonk een beetje als "Cirklon is DE oplossing en al de rest is overbodig". Terwijl de Cirklon misschien in jouw workflow goed is, maar zeker niet voor iedereen.

De cirklon spreekt mij bvb totaal niet aan.

Ow, de oplossing bestaat inderdaad niet.
 
ik zit alleen nog een beetje te worstelen over hoe ik mijn Elka EM22 (desktop unit) ga aansluiten en aansturen. Er is namelijk een vst (en die is ook wel nodig) om dit ding te moduleren via de computer, dus midi IN.

Midi merger = 2 x in naar 1 x out :)
 
Ik gebruik zoals eerder vermeld op dit forum ook alleen maar hardwaresequencers (ik reken die van de Tascam SX-1 voor het gemak ook daaronder, omdat de knoppen en de aansluitingen voor de sequencer in het apparaat zijn geïntegreerd). Zie mijn webstek op pagina Studio voor een lijst. Ze hebben allemaal hun sterke punten, maar ik denk dat die van de Kronos gemiddeld de meeste heeft. Je kan ook een ander workstation van Korg gebruiken, omdat de sequencers alle volgens hetzelfde principe werken. Qua timing en resolutie minder goed dan de MPC (hoewel mijn 4000 nu kuren heeft met smpte), maar wel met meer bewerkingsmogelijkheden (zoals random velocity) en het - grote - scherm toont nootlengten in maten, tellen en tikken in plaats van alleen in tikken. Met de MPC moet je elke keer een rekenmachine gebruiken om de goede nootlengte in het step edit scherm in te voeren. De Squarp heb ik ook overwogen, maar ik geloof dat dat een stepsequencer is.
 
Back
Top