Ytse - Stateless

Ytse

༼ つ ◕_◕ ༽つ
Lid sinds
16 december 2003
Berichten
3.097
Locatie
Rotterdam
Afgelopen jaar niet veel muziek gemaakt. Afgelopen week deze track verder afgemaakt. Niet helemaal tevreden maar ik wilde toch meedoen.
Ik wens iedereen en mijzelf een productief muziek jaar toe. :)

 
Op mij komt het een beetje over als losse stukjes die achter elkaar geplakt zijn. Op zijn het leuke stukjes, maar ze vormen niet echt een nummer.
 
Ik kan er best naar luisteren maar wat meer variatie was welkom geweest.
Wat niet wil zeggen dat ik het niet goed vind hoor. :)
 
Vanaf het begin zit ik er al lekker in, door die heerlijk lome drumpartij icm bass. Ik kan het niet anders omschrijven, maar hij lijkt voorover te hangen :). Echt lekker. En als je wat aandachtiger luistert, hoor je ook allerlei heel freaky sounds links, rechts, voor en achter die voor mij wel als een geheel doorkomen. Tegelijk hoor ik ook graag een wat voller arrangement, niet alleen op de drums/in het ritme (dat zit namelijk meer dan snor). Ik mis in de melodie nog een laagje om het warmer/compleet te maken.
 
Geen slechte track, hoor. Beetje gezapig, rustig voortbewegend verloop dat niet echt vraagt om spectaculaire dingen.
Bass vind ik goed, main synth ligt me iets minder. Wel leuke klanken gebruikt die links en rechts opduiken.

Bleef globaal toch ietsje op m'n honger zitten.
 
De basis van de drum met de baslijn is gaaf, maar verder mist het wat richting, alsof het een uit de hand gelopen loop is. Ik zou zeggen, pak de basisloop en maak er een nieuw nummer van met meer structuur en variatie, tikje sneller misschien. Dan kun je er echt iets cools van maken. :)
 
Bedankt voor het luisteren zover. En ook voor de paar stemmen al. :)
Geen overweldigende reacties maar wel positief over onderdelen van de track. Kan ik wel wat mee en ben er grotendeels ook wel mee eens denk ik.

Lead synth komt uit eurorekje. Voornamenlijk Atlantis. Bas geluidje is een aantal gestapelde vsti's. Had al wat meer variatie op bas geprobeerd maar dat klonk toch niet echt lekker.
Even een paar maanden laten liggen en dan ga ik er misschien mee verder.
 
Ik ben het met oa Scrape eens, basis en drums zijn cool. Zit naar mijn idee goede 80's electrofunk vibedinggevoel in maar die leadsynth... te prominent geluid wat naar mijn idee slecht ingespeeld is. Weglaten is al een verbetering maar dan moet er wel weer anders bij, uiteraard. Desondanks een stem waard.
 
Back
Top