CreOn - Magellanic Clouds

CreOn

Alles naar de knoppen....
Lid sinds
6 februari 2002
Berichten
1.150
Locatie
Terneuzen
Dit jaar doe ik ook weer eens mee. Daar ik heel amateuristisch met muziek bezig ben komt er maar heel sporadisch eens iets uit de koker. Ik beleef gewoon veel plezier om met dat spul te stoeien zonder echt iets oorstrelends neer te zetten. Nu is er afgelopen weken toch iets van muziek tot stand gekomen dus dacht ik bij mezelf: "waarom niet meedoen aan hét contest"? Bij deze. Ik ga niet voor de winst, eerder voor bruikbare tips en/of opbouwende kritiek. Veel succes aan alle deelnemers.

 
Klinkt heel aangenaam, mooi sfeer en prima mix. De arpeggio doet het ook goed. Persoonlijk mis ik wel wat ontwikkeling in de track, maar misschien ligt dat aan mij. Ik ken dit genre (is dit überhaupt een genre?) niet goed. Er mag voor mij persoonlijk wel net wat meer gebeuren om mijn aandacht 6 minuten vast te houden. Maar dat is dan ook het enige. Het klinkt allemaal heel goed en 'af'.
 
Klinkt goed. Een vast sequencer loopje met wat wisselende akkoorden en melodie eromheen doet het altijd wel goed.
In de basis een geslaagde track, maar ik mis nog wel iets. Een break en/of een solootje ofzo had veel gedaan.
 
Ook dit is weer zo'n heerlijke track om bij weg te dromen. Combinatie van ouderwetse (zeker niet negatief bedoeld) sequencerritmes, effecten en een eenvoudige drum. Het doet mee veelal denken aan "l'Arpeggiateur" van JMJ in plaats van Berlin School, maar dat ter zijde.

Ik snap wel dat sommigen wat meer afwisseling in een track verlangen maar in dit genre zit hem het eerder in de opbouw. Het enige wat eventueel soelaas zou kunnen brengen, zijn enkele akkoordmodulaties maar persoonlijk vind ik dat niet écht nodig.

Stem.

:doei:
 
Eenvoud is de schoonheid van het ware, hoorde ik een keer iemand zeggen. Daar moest ik aan denken bij het luisteren. De eerste 4 minuten vond ik werkelijk heerlijk om naar te luisteren, dat pleit heel erg voor de arp sequence + pad + akkoordenschema combinatie. Daarna had er van mij tenmiste 1 nieuw element in gemogen.

Doet inderdaad sterk denken aan JMJ. Zou het een idee voor je zijn om een Part Two hiervan te maken, waarbij de energie van de track echt fluctueert over tijd?
 
Track met een duidelijke seventies signature, Berlin staat ook bekend om evolutie en geen revolutie qua struktuur natuurlijk.
Maar ik mis toch ergens wel elementen die het net even interessanter zou maken.
 
Mooie sfeer, toffe arpeggio. Doet het goed als game-muziek (doet mij denken aan de sfeer van Deus Ex). Ik mis wel wat ontwikkeling/spanning in het nummer.
 
Muziek die ik inderdaad Berlijnse School zou noemen, ben het ook wel met Dr.RiPsaw eens dat met iets meer opbouw het nummer er meer diepgang in het nummer zou kunnen komen. Neem niet weg dat het een lekker nummer is, bedankt voor inzenden hiervan!
 
De commentaren dat het wat afwisselender mag snap ik ook bij deze inzending, maar ik begin erachter te komen dat ikzelf een wat hogere tolerantie heb voor die eentonigheid bij dit soort tracks.
Er vernaderd heel de tijd wel wat en dna ervaar ik dat alsmaar door klinkende sequencertje als 'hypnotiserend' en niet als 'saai'.
Het zou inderdaad ook niet missstaan als sfeermuziek voor game, film of iets dergelijks.

te lang? mmmm ... misschien ... ik heb hem makkelijk afgeluisterd hoor, maar naar het einde toe verslapte mn aandacht wel een beetje.
 
Het klinkt lekker! Ik kan ook mee in het langdradige hypnotiserende gekabbel. Maar op het eind heb ik ook een beetje een "meh" gevoel, alsof je gewoon een fade-out doet. Daar verwachtte ik nog wel een mooie verandering qua arp of filtering oid. Die hoge riedeltjes rond de 3'10" doen me ook denken aan "Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond".
 
Mooie nummer, warme sound. Persoonlijk gingen de twee "basis akkoorden" van de pad me toch een beetje vervelen richting het eind. Leuk hoe je de hihats e.d. varieert. Coole panning met die highpassed sounds.

Thumbs up :okdan:
 
lekkere flow. Mooie sounds.
Voor meer afwisseling zou je parts ergens meer abrupt laten veranderen.
Of ineens 2 nieuwe parts en dan maar 1 part door laten klinken van het stuk ervoor.

Maar goed. Erg chil dit.
 
Heul lekker
Kreeg af en toe bijna last van het metronoomsyndroom
maar nee
een zeer wondere wigold!!
 
Back
Top