Even voorstellen maar...

*Darwin*

Ingeburgerd
Lid sinds
2 augustus 2021
Berichten
47
Locatie
Nederland
Hoi

Tijd om me even voor stellen op dit forum. Mijn naam is Erik, geboortejaar 1967 en al sinds jonge leeftijd geobsedeerd door synthesizers en de muziek die hiermee gemaakt wordt. Eind jaren 70 luisterde ik al naar Kraftwerk, Jarre, Schulze en Tangerine Dream en bestudeerde dromerig de gear list die vaak schaamteloos op LP hoezen werd afgedrukt. Je kunt je het nu nauwelijk voorstellen maar in die tijd begreep vrijwel niemand iets van synthesizers en ook ik vroeg me af hoe deze machines werkten en hoe deze muziek werd gemaakt.

Na lange tijd alleen synth folders te hebben verzameld (ik heb ze nog steeds!) kocht ik in 1983 mn eerste synth, de Korg MS20 (2e hands, voor omgerekend 125 euro bij Jelle’s Music Shop in Rotterdam), daarna kwam er nog van alles langs: Een Emu Drumulator (een tank! Voor 100 euro op het Waterlooplein gekocht), Korg M1, Yamaha DX21, Roland D110, Yamaha SY35, Akai S700, Akai S20. Dat was allemaal zo’n beetje tot eind jaren 90.

Dan naar het nu, m’n huidige setup is Korg MS20, Waldorf Blofeld, Access Virus B, Korg Wavestate, Behringer Deepmind 12, Behringer Neutron Waldorf Streichfett, Korg Volca Sample2 en een Roland JV1080. Ik gebruik Mulab als DAW met een enkele VST synth (Dune 2). Soms plug ik mn laptop uit deze setup en laat het zaakje aansturen door een Alesis MMT8 sequencer, die is zo heerlijk intuitief, maar helaas wat beperkt in note memory en heeft nog wel eens de neiging om gewoon lekker spontaan z’n geheugen te legen.

Erg productief in de zin dat ik een bibliotheek van kant en klare tracks zou moeten hebben ben ik niet. Wat ik wel heb? Tientallen onafgemaakte projecten..(herkenbaar wellicht)… Hoewel dat soms knaagt zit ik er doorgaans niet mee, ik heb plezier in het proces van het maken van een track, maar als ik een ‘writers block’ krijg begin ik vaak aan iets anders. Daarbij komt het ook vaak voor dat ik periodes heb waarin ik me louter op het sounddesign van een specifieke synth richt en daar weer veel plezier aan beleef. Afgelopen zomer heb ik de Korg Wavestate uit mn setup gehaald ‘m meegenomen op vakantie. Ik kan dat iedereen aanbevelen! Waar ik voorheen wat aan presets liep te tweaken, maak ik nu mn eigen patches en begrijp wat er gebeurt.

Zo nu ik mezelf heb voorgesteld kan ik ook gewoon eens reageren op berichten…of misschien wel meedoen aan de contest. Mooie stok om eens iets af te maken!

Erik
 
Welkom op Synthforum, Erik! Erg leuk dat je jezelf zo uitgebreid voorstelt. Veel plezier hier, ik kijk uit naar je participatie :okdan:
 
Welkom Erik.
Herkenbaar wat je vertelt, ook voor mij is het avontuur, het pielen het belangrijkst, gewoon lekker bezig zijn.
Vaak laat ik wel m'n daw meelopen als ik denk dat ik met iets leuks bezig ben en soms maak ik er een track van.
De contest is voor mij ook wel 'ns een reden geweest om die half afgemaakte track toch 'ns af te maken, wie weet helpt het jou ook?
 
Back
Top