CreOn - Magellanic Clouds

Heerlijk! Mis wel iets van spanning, maar ik hoorde niets waarvan ik dacht; he bah.
Dus ik zou deze zo in mn playlist zetten! Lekker!
 
zie dat ik je al een duimpje had gegeven. Na veel luisteren na alles toch even een comment. Begint heel spannend mooie sfeer. Deze track zou ook zeker in mn slowbeat dj map komen, maar wel als er iets maar laag en eventuel mid in zou zitten maar ja das weer eq dingetje wat je zelf mooi vind. Toppie
 
Eindelijk tijd voor een reactie van mijn kant. Iedereen bedankt voor de mooie feedback. Heel leuk te lezen! Berlin School, ik had er tot een maand geleden nooit van gehoord.
Ondanks het muziek is die ik heel mooi vind. Ik denk ook dat het nauw verbonden is met enkele nummers van Jarre.
Na me wat verdiept te hebben in deze stroming een sequence gemaakt en het nummer er verder rond heen gebouwd. Ik lees in de meeste reacties dat er best wel wat meer variatie in mag zitten.
Die mening deel ik zeker. Ik vind het echter heel moeilijk een pakkende melodielijn te maken en al helemaal om daar op te variëren. Tel daarbij op dat het me vooral gaat om sfeer te creëeren en nadruk te leggen op geluiden welke alleen met synths te maken zijn en je snapt hoe het nummer tot stand gekomen is. Lange pads met als tegenhanger een arp of sequence vind ik heerlijk en verveelt me niet snel.
Ik wil er wel eens voor gaan zitten om er meer variatie in te brengen. Gewoon proberen, trial and error zeg maar. Dat moet ook kunnen zonder de beoogde sfeer weg te nemen en komt de track wellicht ten goede. Om er wat meer laag in te steken ontbrak het me aan tijd, het is wel iets wat er inderdaad nog bij hoort. Wat mid betreft. Ik dacht dat dit aardig goed was.
Echter na de inzending iZotope Ozone geïnstalleerd en deze op de eindmix losgelaten. Het hele nummer kwam al een stuk meer naar voren en zo ook de mid frequenties (en dus spijt dat ik dit niet voor de inzending gedaan heb). Dat er tussen de reacties ook grote namen genoemd wordt streelt het ego toch ook wel een beetje (het intro van “Shine On You Crazy Diamond” vind ik prachtig).
Goed weekend 👍🏻
 
Nummer klinkt prima, maar het mag van mij allemaal wel wat spannender, meer afwisseling.
 
Heel lekker, zou zo het label Ultimae Records kunnen worden uitgebracht. :okdan:
 
Mooie ingetogen en langzaam uitbouwende track, fijne sound. Ik hoopte wel op een diepe warme bass met lange noten, dat zou de track voor mij afmaken.
 
Mooi man.. er zijn al een aantal mensen die JMJ noemden, en het sequenceje doet me aan een specifiek nummer denken (revolutions 6, ik moest het even opzoeken), maar dat stoort niet of zo. Goed bezig!
 
In tegenstelling tot wat ik eerer las in de comments vind ik hier de eentonigheid (positief bedoeld :)) juist goed werken, als hypnotiserend effect. Je zou hooguit subtiel nog wat kunnen variëren door hier en daar wat vaker filters en delays erin en eruit draaien, kan op verschillende geluiden. Verder gewoon fijn om bij te mediteren of dagdromen.
 
Deint lekker voort, ik mag dit wel, eens met alles wat gezegd is over afwisseling, maar algeheel gevoel blijft toch positief.
 
Back
Top