BasicSystem - The Hidden Chambers of your Mind

Fijne synth sounds, zeker die pad en helemaal die uitschieters rond de 5 minuten :). De beats vind ik zenuwachtig erbij, dat had van mij rustiger gemogen.
 
Klinkt wel lekker helder zo vers uit de machines, mooie vibe. Toffe sounds lekkere pad. Wat misschien nog mist is een b...grapje :)
 
Naar mijn smaak een van de tofste producties die ik op SF heb gehoord, helemaal mijn ding. Doet me denken aan bepaald werk van Luke Slater of Dan Curtin, bijv. Er zit een speelsheid in het arrangement die ik zelf ook ambieer, maar me tot nu toe weinig lukt.

Als ik tussendoor mag vragen: welke artiesten inspireren je?
 
Dit had begin jaren 90 zo uit de mouw van Kenny Larkin of Steve Rachmad kunnen komen.

Klinkt nog wat rauw, maar lekkere track hoor! Poeh! 🫵 👏
 
als de bassdrum er inkomt gaat het intro echt goed werken. wel iets te nadrukkelijk echo gebruikt. onverwachte overgang en dan vind ik de muziek minder worden, de subtiliteit verdwijnt, de strings zijn te zwaar. de strings maken het nummer ook wat richtingloos. waarom zo zwaar aangezet?
 
Naar mijn smaak een van de tofste producties die ik op SF heb gehoord, helemaal mijn ding. Doet me denken aan bepaald werk van Luke Slater of Dan Curtin, bijv. Er zit een speelsheid in het arrangement die ik zelf ook ambieer, maar me tot nu toe weinig lukt.

Als ik tussendoor mag vragen: welke artiesten inspireren je?
Dank je! Inspiratie voor het maken van dit soort dingen haal ik toch wel uit de Detroit helden zoals Juan Atkins, Jeff Mills, Drexciya, enz enz. En Kraftwerk natuurlijk waar zij het ook vandaan hebben.
 
Mooie geluiden, al voelen de drums soms wat afwezig in vergelijking met de pads, verder had er inderdaad iets van een basje bij gemogen. De bleepie (modulaire?) geluiden zijn cool.
 
Heerlijk die watery synths met die 808, klinkt wel heel lekker hoor! De track mist nog wat richting, kabbelt wat voort, maar ja, tis ook meer een jam toch? Als je de track wat zou inkorten met nog wat bass eronder, dan heb je een al wat meer volwaardige track. Maar.... ik zou het niet kunnen, zoiets live neerzetten, dus dat vind ik altijd wel een hele prestatie van diegenen die dat wel lukt.
 
Back
Top