BasicSystem - The Hidden Chambers of your Mind

Lid sinds
24 januari 2002
Berichten
2.936
Hierbij mijn inzending voor dit jaar. Het is al een wat oudere track,
gemaakt met een TR808, MKS50, TX802, Pulse, Blofeld en een JV1080 op een analoge Mackie
tafel met wat effectbakken eraan en de mix rechtsreeks stereo naar Wavelab zonder verdere nabewerking.
Veel plezier met luisteren en ik wens jullie een gezond en muzikaal 2024!

 
Last edited by a moderator:
Lekkere jam hoor,m heb er vabn genoten. Klinkt ook wel lekker analoog en rond allemaal! Het enige wat ik nog een beetje mis is een lekkere open bassline
 
Ik ben het met hierboven eens. Het heeft veel variatie en klinkt echt prima, maar ik kon mezelf er niet in verliezen. (En persoonlijk had ik die kick meer aanwezig willen horen, die is mij te kort & helder.)
 
Ik houd van de Pad die er langzaam in komt. Echt een nummer wat in deze Contest thuis hoort. Wat ik hierboven lees is een missende bas, ben ik het wel mee eens. Vocals zouden ook niet misstaan. Verder prima nummer.
 
Op en top synth muziek! Mooie lagen, en een goeie bassline had niet misstaan. Het nummer wordt na verloop van tijd wel eentonig; als je in plaats van dezelfde elementen in verschillende volgordes laat herhalen zou je ook met een van de elementen-combinaties ineens een andere wending kunnen nemen bijvoorbeeld met wat andere akkoorden of een andere groove; dan wordt het veel interessanter.
 
Wat meer bass hier en daar zou misschien niet misstaan, maar al met al vind ik het erg goed geworden hoor.
Het klein beetje minimalistsiche wat deze track heeft doet me denken aan de sound track van terraria
(niet alles, maar sommigen van die OST, ... deze bijvoorbeeld )
Jouwe heeft meer drive en is dansbaarder, maar ik weet niet... ik moest er aan denken....

een compliment wat mij betreft, want ik heb de muziek van terraria altijd als aangenaam en origineel ervaren.
 
geen idee XD
ken het van het spelen van de game.
gemaakt door Scott Lloyd Shelly (google ik net). ken ik nergens anders van, en kan ook niet zo 1-2-3 vinden waarmee het gemaakt is.
maar inderdaad... hele vette soundtrack.
 
Ja hier zou ik zeker op dansen! ik vraag me alleen af is deze track nou te veel in balans terwijl je geen nabewerking hebt gedaan. Dat is dus knap gedaan.. maar ik mis toch wat dynamiek vergeleken bij andere dance/electro tracks. Aan de andere kant is dit heel goed draaibaar en het gemiddelde pa systeem legt pas nadruk op 50hz.. dus ja. Dit valt in de categorie gewoon goed!
 
Ik snap het 'niet nabewerken'-gedeelte, maar zoals anderen al gezegd hebben had-ie daar misschien wel wat van opgeknapt. Ik vind het verder wel een erg lekkere track hoor, als er nog een baslijntje in zit en de mix iets anders in elkaar wordt gestoken is het echt een heerlijke dance track! Hoe dan ook een stem!
 
Back
Top