BasicSystem - The Hidden Chambers of your Mind

Mooie sounds en tof hoe die diepe, lome kick er zo ineens inkomt. Het transponeren naar andere key haalt me er dan helaas wel weer uit en die typische x0x soundjes die er dan bijkomen maken het plots vrij generiek helaas. Ik merk dat ik dan door de track ga skippen en weinig verrassends meer hoor behalve een naar mijn smaak erg schelle pad die er bijkomt (wel mooie melodie).
 
Beetje raar stereo beeld van het begin geluid (die arp waar de track mee begint). Komt waarschijnlijk door een effect die er op zit? Kick klinkt er lekker, de andere geluiden ook. Track bouwt lekker op, vind alleen de overgaan nar de nieuwe melodie niet zo mooi, had wat langer door mogen gaan. De missende bas is al eerder genoemd. Zou een fijne laag/dimensie meegeven in de track.
 
doet me plots denken aan een retro house klepper, maar mist echt wel de bass dan :)

takes me back 2 mid 90's

 
Blijft toch heerlijk zo'n 808... Hou ik van, dit soort tracks. Vaker gezegd, een mooie bassline erbij maakt het nog beter. Pad vast uit de JV1080? Is ook mijn Padmachine...
 
Back
Top