X

Behringer EDP Wasp clone

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Behringer EDP Wasp clone

Even een apart draadje voor aangemaakt want de Behringer EDP Wasp clone zal er waarschijnlijk wel komen...

Click image for larger version

Name:	75019084_10157854868053914_5851712912950820864_n.jpg
Views:	6560
Size:	20,4 KB
ID:	3718116
    Depeche Faux (Depeche Mode tribute): Facebook | YouTube
    Magnus Machina: Facebook | Soundcloud | Bandcamp | YouTube
    ghost.transmitter (modular noodles): Soundcloud
    TheSmartBits (oud werk, The Gathering, Wish, Lindane): YouTube

Behringer Teases Wasp Synthesizer Clone

http://www.synthanatomy.com/2019/11/...125ftaAstdgpJQ
    Leaked Features From 2017

• Legendary analog synthesizer with dual OSC design allows for insanely fat music creation
    • Authentic reproduction of original “Wasp Deluxe” circuitry with matched transistors and JFETs
    • Pure analog signal path based on authentic OSC, VCF and VCA designs
    • 3 variable oscillator shapes with pulse / ramp and enhanced mode for ultimate sounds
    • Switchable, multi-mode VCF with Lo, Hi, Band and Notch modes
    • Flexible LFO with 4 waveform shapes, frequency and pitch modulation control
    • 2 analog Envelope Generators for modulation of VCF and VCA
    • Noise generator dramatically expands waveform generation
    • 16-voice Poly Chain allows combining multiple synthesizers for up to 16 voice polyphony
    • Complete Eurorack solution – main module can be transferred to a standard Eurorack case
    • 29 controls give you direct and real-time access to all important parameters
    • External audio input for processing external sound sources
    • Comprehensive USB/MIDI implementation with MIDI channel and Voice Priority selection
    • 3-Year Warranty Program*
    • Designed and engineered in Germany

Comment

wasp . da's niet verkeerd
      pas op een jaspers gespeeld, inspirerend
      "FILTER MAINTENANCE- After every 100 hours of operation apply a sine wave to the output of the FILTER to back flush the trapped overtones to unclog your filter." - (EML 101 Manual)

Comment

Originally posted by OORzaak View Post
        Behringer Teases Wasp Synthesizer Clone

http://www.synthanatomy.com/2019/11/...125ftaAstdgpJQ
        Leaked Features From 2017

• Legendary analog synthesizer with dual OSC design allows for insanely fat music creation
        • Authentic reproduction of original “Wasp Deluxe” circuitry with matched transistors and JFETs
        • Pure analog signal path based on authentic OSC, VCF and VCA designs
        • 3 variable oscillator shapes with pulse / ramp and enhanced mode for ultimate sounds
        • Switchable, multi-mode VCF with Lo, Hi, Band and Notch modes
        • Flexible LFO with 4 waveform shapes, frequency and pitch modulation control
        • 2 analog Envelope Generators for modulation of VCF and VCA
        • Noise generator dramatically expands waveform generation
        • 16-voice Poly Chain allows combining multiple synthesizers for up to 16 voice polyphony
        • Complete Eurorack solution – main module can be transferred to a standard Eurorack case
        • 29 controls give you direct and real-time access to all important parameters
        • External audio input for processing external sound sources
        • Comprehensive USB/MIDI implementation with MIDI channel and Voice Priority selection
        • 3-Year Warranty Program*
        • Designed and engineered in Germany
        Het werd tijd dat ze weer 's met een kloon kwamen. Was al weer 2 weken geleden ofzo, de laatste dacht ik..
        \+\ Elite Underdog /+/

Comment

Dat hele ding draait toch om de interface (malle toetsen, hendeltje en zo)? Wat moet je er mee in een Beuhrorek?

Comment

Originally posted by vinnieq View Post
            Dat hele ding draait toch om de interface (malle toetsen, hendeltje en zo)? Wat moet je er mee in een Beuhrorek?
            Dat valt wel mee. Ik heb zelf een clone gebouwd (Jasper), maar als ik de keuze had gehad had ik 'm denk ik ook zonder keyboard gebouwd.
            D'r zitten ook geen rare hendeltjes op, gewoon draaiknoppen en schakelaars.
            Ik denk dat Behringer 'm iig erg goedkoop zal kunnen bouwen. Zit niks exotisch in, ik was minder dan €250,- aan onderdelen kwijt. Dus ik vermoed dat deze ook best eens in de €150-200 range zou kunnen vallen...

Comment

Name:	sweetwater-wasp.jpg
Views:	568
Size:	59,5 KB
ID:	3718404

Comment

Geen sequencer, geen of niet veel cv . . . zou dus voor een stuk minder dan de gangbare 300 euro moeten kunnen (?)

Name:	jjjj.jpg
Views:	523
Size:	52,4 KB
ID:	3718490
                https://www.youtube.com/watch?v=3NM3eJDN88k

Comment

Voor deze prijs zijn interessantere behringer cloontjes te koop idd. Maar nog steeds, 300 is nog steeds niet gek veel, ook voor deze synth niet maar in verhouding tot de anderen krijg je er minder voor terug idd.
                  \+\ Elite Underdog /+/

Comment

Mijn jasper met midi is fukkin cream.

///Zo mooi als oud spul maken ze het niet meer///

Comment

Hoort dit topic niet bij ‘Nieuws’?
                      Thirty thousand feet above the earth, it's a beautiful thing..

I just like to sit in the dark and watch all the pretty lights blink and glow..

Comment

Hm....dat heeft Behringer in ieder geval voor elkaar, dat € 300,- voor een analoge synth intussen al veel is.
                        Ach, het houdt me van de straat...

Comment

Originally posted by Tom 32 View Post
                          Hm....dat heeft Behringer in ieder geval voor elkaar, dat € 300,- voor een analoge synth intussen al veel is.
                          Die eer gaat wat mij betreft naar Korg. De Monologue was bij introductie eveneens rond de 300 euro maar
                          heeft een aantal bruikbare extra's in vergelijk met de mono-Behringer-modules, waaronder:
                          - geheugen
                          - velocity op VCA/VCF
                          - keyboard(tje)
                          - Waveshaping
                          - oscilloscoop (ook voor externe signalen)
                          Maar wie weet, naarmate Behringer meer verkoopt de prijzen verder omlaag kunnen .
                          https://www.youtube.com/watch?v=3NM3eJDN88k

Comment

Wat ik overigens raar vind aan deze: geen 1V/Oct en gate inputs (alleen MIDI), dus minder fijne Eurorack integratie (maar wel in Euro format).
                            De sound zal best in orde zijn, ik vind mijn Jasper ook heerlijk klinken. Ze hebben bij Behringer iig goed naar de Jasper gekeken; er zitten wat uitbreidingen op de Jasper t.o.v. het origineel die ook op de Basp te vinden zijn.

Comment

Niet geschikt voor kindere, youtube

https://youtu.be/S2MNxJEiGTA

Ik vind maar één ding spijtig aan de Jasper, dat de GNAT nog anders klinkt en de Jasper dat niet haalt (ik heb mijne laten modden zodat ie meer GNAT is, maar dan nog...)

Click image for larger version  Name:	IMG_2338.jpeg Views:	0 Size:	77,3 KB ID:	3718672

Bijgevoegde bestanden
                              Laatst gewijzigd door klinkske , 21 november 2019, 10:25.

Comment

Originally posted by klinkske View Post
                                Ik vind maar één ding spijtig aan de Jasper, dat de GNAT nog anders klinkt en de Jasper dat niet haalt (ik heb mijne laten modden zodat ie meer GNAT is, maar dan nog...)
                                Op de Jasper zit iig de Enhanced waveform zoals ook op de Gnat zit, maar ik weet eerlijk gezegd niet waar het verschil verder in zit. Als jasonl ook een Gnat clone had gemaakt had ik 'm denk ik ook wel gebouwd. Lekker simpel maar karaktervol synthje! Wat voor mods heb je op je Jasper?

Comment

De waardes van bepaalde componenten zijn aangepast zodat ze de GNAT waardes hebben. Oa filter en ik wou mijne ook "sneller" zoals de gnat kan. De gnat gaat echt sneller dan de wasp/jasper en ik ben gek op die sound.
                                  Dus repeat aan met minimale attack & decay waardes. sonic state zou zeggen 'into audio range"
                                  Een GNAT is onvindbaar en als je 'm vindt onbetaalbaar... +1000 euro - op de foto zie je enkel mijn jasper en darktime.

Laatst gewijzigd door klinkske , 21 november 2019, 10:39.

Comment

Originally posted by klinkske View Post
                                    De waardes van bepaalde componenten zijn aangepast zodat ze de GNAT waardes hebben. Oa filter en ik wou mijne ook "sneller" zoals de gnat kan. De gnat gaat echt sneller dan de wasp/jasper en ik ben gek op die sound.
                                    Dus repeat aan met minimale attack & decay waardes. sonic state zou zeggen 'into audio range"
                                    Een GNAT is onvindbaar en als je 'm vindt onbetaalbaar... +1000 euro - op de foto zie je enkel mijn jasper en darktime.
                                    Ah, nice! Je foto doet het trouwens om de e.o.a. reden niet. Dit is mijn zelfbouw Jasper, ik ben voor de Wasp Special look gegaan, maar dan in koffer model:

Comment

SMART Bits; mooi gemaakt!

Comment

Originally posted by willem1958 View Post
                                        SMART Bits; mooi gemaakt!
                                        Thanks! Maar voor het houtwerk krijgt mijn partner alle credits....

Comment

Working...
                                        X