Moog One - Eerste Nieuwe Poly Synth van Moog

image.php-2.jpeg


Er gingen al erg veel geruchten, zelfs hier op SF maar 't blijkt toch waar. Althans volgens Matrixsynth.com En Hij komt al in Augustus/September.

Hier wat gegevens:

It's polyphonic, and comes in 8- and 16-voice versions. (Moog has not only set us up as the earliest dealer with stock (around mid-August), but we'll have an exclusive until they launch with other retailers in September. And they've also promised us a number of low-serial-number units (2-10) on each unit, though this does run an extra $500 (and also gets you a letter from Mike Adams, and a signed photo by the techs who built it). Sounds incredible, and check this out!

• 3 VCOs per voice
• 3 part multitimbral - 3 synths in 1
• Knob per function
• 4 LFOs per synth with easily assignable modulation
• Arp and sequencer (per synth)
• Clock sync
• Assignable CV ins and outs
• Lots of i/o for routing synths and effects
• Eventide reverbs built in
• Unrestricted number of presets

Oscillators
create complex waveforms

Noise
• Dedicated envelope for transient shaping

Filter
• Stave variable filter AND Moog Ladder Filter
• HP, LP, BP or notch
• link filters together for ganged sweeps
• assign sources to SVF ladder or both in the mixer

Envelope
• 3 envelopes (amp, filter, and assignable)
• easily assignable mod matrix

Sequencer and Arp

Effects
• True bypass effects
• effects per synth and a master effects bus
• 2 assignable macro controls - customizable per patch
• Vocoder
Modulation
• Easily repeatable mod mattrix routings
• 4 LFOs - 1 button destination routing
• Fine tune and ccreate complex modulation via transforms
• Easy assign performance controllers
• XY pad for expressive control
Prijs voor 8Voice is $5999,- en 16Voice $7999,-
 
Last edited by a moderator:
€500 voor een brief en een paar foto's is ook wel een hoop geld....

Idd fuck that....wat een gekken daarzo.
Kan je nagaan hoe realistisch de rest van die prijzen zijn.
 
Uiteraard kan het goedkoper. Dit is gewoon gericht op verzamelaars en fans van het merk. Kunnen ze mooi extra aan verdienen. En zo hou je het exclusief.

Zal vast mooi klinken, maare dikke doei :). Vooral de lage serial nummers die dan 500 ballen extra kosten. Dat geeft het al aan :). Maar leuk voor de verzamelaars en moog liefhebbers. En leuk voor het bedrijf. Zal ze niet tegenvallen.
 
Stevige prijs, benieuwd naar pics en audio voorbeelden.

Nu moet Roland ook nog even met zoiets komen, Jupiter 16 lijkt me we wat.
Wel graag gebouwd als een tank.
 
wel top trouwens dat ie multi timbraal is, iets wat bij analoge poly synths wel eens vergeten wordt.
Heeft ie dan ook extra outputs en zo ja, hoe wijs je een voice aan een output toe ? ...
Digitaal? Analoog, hoe.. ?
 
Must not... can't.. arrgh ok! Told you so!

Hij is al een jaar klaar en ze waren gewoon het goede moment aan het afwachten om te lanceren. Maar goed, aangezien ze hem dus ook al een jaar showen onder een NDA aan allerlei mensen. Kan je verwachten dat het een keer uit gaat lekken.
 
Zal vast mooi klinken, maare dikke doei . Vooral de lage serial nummers die dan 500 ballen extra kosten. Dat geeft het al aan . Maar leuk voor de verzamelaars en moog liefhebbers.

Daar gaat het om, ze plaatsen zichzelf in een zodanig prijssegment dat het een soort statusobject wordt ipv instrumenten te maken voor de gemiddelde mens.
Kijk eens: ik kan een dure moog betalen!
Tegenwoordig nu techniek zo goedkoop is zouden ze voor de helft van de prijs ook iets heel moois kunnen maken maar dat maakt het minder begeerlijk.
 
Laatst gewijzigd:
Sja, het is een hoop geld maar ik zou toch eerst even afwachten tot duidelijk is wat er nu precies allemaal in zit en hoe het is gedaan. Ter vergelijking: de discrete VCO poly's die nu op de markt zijn (OB-6/Prophet 6) gaan ook rond de 2.5-3k per stuk, hebben "maar" 6 stemmen ipv 8/16, 2 VCOs per voice ipv 3, slechts 1 LFO ipv 4, 2 envelopes ipv 3, 1 filter ipv 2, matige effecten (zeker in vergelijking met Eventide) en zijn niet multitimbraal. En ook qua routing/modulatie zijn ze erg beperkt, wat ik bij deze Moog niet verwacht.

Het lijkt wel echt een powerhouse, next-gen en compromisloze analoge poly te zijn en daar betaal je dan ook voor. Natuurlijk betaal je ook voor het merk en voor het feit dat die dingen in de US met de hand in elkaar worden geschroefd, maar het lijkt me dat hier ook een hoop R&D in zit.
 
Voor jou is er behringer, die maken ook printplaatjes (na)

Praat het maar goed. Ik vind het gewoon belachelijk.
 
Het lijkt wel echt een powerhouse, next-gen en compromisloze analoge poly te zijn en daar betaal je dan ook voor.

Dit dus.

Voor wie het niet kan betalen, dat is dan jammer. Dan val je simpelweg dus niet in de doelgroep van Moog voor dit product. En de vergelijkingen qua prijs van anderen gaan niet echt op, een discrete poly bouwen met zoveel functies is niet simpelweg zeggen van 8x een mother-32 in een doos proppen.

Daarnaast, Moog Music is verhoudingsgewijs nog steeds een kleine bouwer in een niche hoek. Hun R&D en productiemogelijkheden zijn beperkt. Vandaar dat ze ook de grote Systems opnieuw geproduceerd hebben, dat was simpelweg om hun toekomst een financiële boost te geven zonder te verzuipen in enorme leningen. Vergeet verder ook niet dat Moog nog behoorlijk wat van zijn eigen signature chips laat maken. Terwijl bijvoorbeeld een Prophet 6/OB-6 voor het grootste gedeelte (incl de VCO's) off-the-shelf chips zijn. Daar is natuurlijk niets mis mee, want het gaat om de sound. Maar maakt wel een groot verschil in het ontwikkelen van een product.
 
Voor die 500$ krijg je niet alleen de brief en wat foto's, maar kan je hem ook eerder kopen dan in om het even welke andere shop. Of "ik heb hem eerst" jou iets waard is of niet, is een andere zaak. Voordeel: jij kan een hitalbum uitbrengen met presets uit dat monster voordat anderen ze uitmelken. :)
 
The One to rule them all...
Ben erg benieuwd naar klank en kwaliteit.
 
Voor wie het niet kan betalen, dat is dan jammer. Dan val je simpelweg dus niet in de doelgroep van Moog voor dit product.

Ja, daar komt het dan wel op neer. Gelukkig is er tegenwoordig ontzettend veel keuze in ontzettend veel prijssegmenten dus je bent niet afhankelijk van 1 fabrikant of product.
 
Korg Oasys was ook 7 ruggen ex expansies, ik was zo'n leip om hem te kopen, geef nooit meer zoveel geld uit aan een synth...:stupid
 
Bende azijnpissers !

Fijn dat er een ( analoge) polysynth komt , 8 voices minimaal, sound als een dijk, nieuw en goedkoper dan alle top vintage poly's en bv de schmidt
Geweldig nieuws toch

En heb je het geld niet , hoop dan dat ie flink verkocht wordt en wacht op 2 de hands
Bovendien zijn introductie prijzen vaak hoger dan straatprijzen

En over " the big U" kunnen we het beter niet teveel hebben, voor het het weet zit je ook in het "sue rijtje" ( noem hem vooral geen "ongegeneerde copicat" , niet doen ! )
 
Voor dat geld ga je toch lekker modulair als je zo van synthese houdt lijkt me.
 
Back
Top