Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

Ik bedoel eigenlijk die lichtblauwe onder het tafeltje...

Ah, dat is van dochterlief voor haar smoothies. Net als het grote tv scherm en de PS4. Zelfs je mancave gaat eraan als ze gaan puberen.
 
Hehe, dat is een mooie uitleg! Duurt maar een paar jaar dan is het weer jouw mancave...
 
Minikorg 700s hier en die is idd erg mooi! 800DV heeft me altijd erg interessant geleken maar nog nooit in real life gehoord of betast
Voor een JP-4 zou ik mijn GAS restrictie nog wel ff willen vergeten ;)

Klopt het dat een mono/poly een 700s overbodig maakt?
 
Gedeeld hok bij de hackerspace:

Studio-state-20200614.jpg


Staan nog paar gitaren buiten beeld. Hele studio is iets van 6-7m2.
Achter de camera zit nog een analoge video/VJ setup welke binnenkort weer wat aandacht krijgt.

Met 2 mensen kun je er nog best comfi werken (al is het erg behelpen qua apparatuur).
 
Gedeeld hok bij de hackerspace:



Staan nog paar gitaren buiten beeld. Hele studio is iets van 6-7m2.
Achter de camera zit nog een analoge video/VJ setup welke binnenkort weer wat aandacht krijgt.

Met 2 mensen kun je er nog best comfi werken (al is het erg behelpen qua apparatuur).

Ja,ja wietplantjes zeker ipv mandarijntjes8)
 
Klopt het dat een mono/poly een 700s overbodig maakt?

Kan ik niet zeggen een mono/poly heb ik zelf nooit gehad, maar een 700s is zo'n kutsynth, elke andere maakt die overbodig. Denk dat mensen ze maar snel moeten verkopen voor ze helemaal niks meer waard zijn :engel::maffia:
 
Ik heb dus een 800DV Maxikorg en een 700. Je zou kunnen zeggen dat een Maxikorg een 700(s) overbodig maakt, maar ik hou ze vooralsnog toch maar allebei. Maar een Mono/Poly is een heel andere bak. De Mono-Poly is niet meer zo'n "vioolklank synth" als de 700/700s/800DV.

Binnenkort heb ik misschien tijd en kan je ze eens komen proberen.
 
juist, die jacks die ik kocht met verloopje naar RCA kon ik zo de vuilbak in mikken. De plastic body breekt gewoon af als je op de jack duwt.
Moraal: no more cheap shit want dat was 15 (of was het 20) euro excl verzend de vuilbak in.

ivm de 700s: vriend had een en zei me dat ik beter een ms20 kies :D - er staat er een te koop op FB (en hier) maar heb momenteel geen budget voor meer gekkigheid.
 
De MS20 staat hier ook, ook een totaal andere synth. Je kan ze hier ook vergelijken. :)

Ik denk dat ik de 700/800 voor totaal andere klanken gebruik dan wat anderen ermee doen, want voor mij zijn ze echt een wereld van verschil met MonoPoly en MS20. Zelfs het polaire tegengestelde van de MS20. De 700 is de liefste synth die ik heb (wel met body in de sound hoor!) en de MS20 de ranzigste goorsynth. :)
 
De MS20 staat hier ook, ook een totaal andere synth. Je kan ze hier ook vergelijken. :)

Ik denk dat ik de 700/800 voor totaal andere klanken gebruik dan wat anderen ermee doen, want voor mij zijn ze echt een wereld van verschil met MonoPoly en MS20. Zelfs het polaire tegengestelde van de MS20. De 700 is de liefste synth die ik heb (wel met body in de sound hoor!) en de MS20 de ranzigste goorsynth. :)

Ja dit dus ;)
De 700s is zeg maar die romige 70's sound die je toen meer hoorde. Elke fabrikant had een beetje zijn eigen versie daarvan, zoals koning minimoog en Roland met de beginnende SH lijn.
Erg mooie emotionele en soms klagerige sound en niet te vergelijken met zijn schreeuwende punkneef de MS10/20.
 
aarslicht.jpg

De studio geupgrade naar Philips Hue voor een sfeervollere werk/ontspanplek (was na al die jaren mijn knalwitte spotjes zonder dimmer weleens zat).
 
Mooie plek zo! Tof hoe verschillend die Moogs eigenlijk zijn qua uiterlijk (en innerlijk volgens mij) :)
 
dat licht heb je gedaan vanwege de matriarch. de one is gewoon een fletse napbak maar de matriarch is blikverruimend he. een echte holistische synth. kamerplanten en sfeerverlichting
 
Back
Top