Genoqs Nemo

genoqsnemost6.jpg


Begint toch behoorlijk op een Notron te lijken, nu.

http://www.genoqs.com/index.php?option=com_content&task=view&id=41&Itemid=116
16 track sequencer
EUR 1399
 
Ik heb geen informatie over mogelijkheden gevonden op de site van Genoqs, dus daar kan ik niets over zeggen. Eigenlijk is er geen echt bruikbare info te vinden op de Genoqs site, alleen maar een paar foto's en de hoeveelheid knoppen die op het ding zitten (of heb ik dat gemist?). Maar afgaande van de foto's heeft de ZEIT meer knoppen, druktoetsen en minder menu's dan de Octopus. Of de UI daarmee beter is kan je alleen zeggen als je met beide gepield hebt.
Eigenlijk wil je ze allebei, want je zult met de ZEIT/Phaedra andere loops maken als met de Octopus/Nemo.

De ZEIT is overgens wel te koop op dit ogenblik.
Linkie:

Tip: www.youtube.com
 
Meer functies weet ik niet maar hij kan wel veel.
Plus dat je een hele goede weergave heb van wat er gebeurd.
En dat mis je toch wel heel erg op de P3 en andere machines.

Idd, je ziet alles wat er gebeurd! En dat maakt het zo gaaf, want je kan in een instant alles naar je toe zetten!
 
Dat heb ik niet hoor het is een beetje plagerij.
Maar je ben wel moeilijk op een andere gedachte te brengen.
En een soundcard lijkt me geen verkeerde inverstering.

Zoals alle anderen in deze tread al aangeven zijn de sequencers van Genoqs echt onwijze werkpaarden.
Volgens mij is Robnet een (ex) P3 gebruiker als ik het goed heb en weet die ook wel waar die over praat.
Dat vermoeden heb ik van Cisco ook wel.
 
Dat heb ik niet hoor het is een beetje plagerij.
Maar je ben wel moeilijk op een andere gedachte te brengen.
En een soundcard lijkt me geen verkeerde inverstering.

Zoals alle anderen in deze tread al aangeven zijn de sequencers van Genoqs echt onwijze werkpaarden.
Volgens mij is Robnet een (ex) P3 gebruiker als ik het goed heb en weet die ook wel waar die over praat.
Dat vermoeden heb ik van Cisco ook wel.

Een beetje plagen mag altijd, ben ik ook niet vies van.:mega: Ik ben alleen geen Doepfer fan hoor, maar ik vind alleen wel dat ze gewoon mogen maken wat ze maken.

Een geluidskaart ga ik zeker niet kopen, zometeen ga ik nog muziek maken met m'n pc aaahhhh. Ik download nu gewoon een mp3tje en convert het naar wav daarna knal ik die in de sampler, kan ik ook gewoon luisteren of iets me aanspreekt of niet.

Ik denk gewoon dat Genoqs en Infection Music beide aan de top staan van de hardware midi sequensers en dat beide plus en min punten hebben. David Hughes, Paul Maddox en Paul Nagle ( beide Pauls zijn ook P3 gebruikers) weten natuurlijk ook waar ze het over hebben.
Het probleem is dat hier nog niemand met de ZEIT heeft geklooid en er dus niemand weet hoe die presies werkt. Ik heb wel de review van Paul Nagle over de Octopus in de SOS gelezen, die kwam wel met een paar kleine minpunten aanzetten. Of die review helemaal neutraal is geweest kan ik niet beoordelen.
 
Ik heb een tijdje met de P3 gewerkt, een geleende machine. Bijzonder indrukwekkende set van features. Heb toen direct 2 P3 kits besteld, maar heb ze uiteindelijk nooit gebouwd omdat ik meer en meer ontevreden raakte met de user interface van de P3. (De kits staan nu te koop).

Ik heb de manual van de Octopus goed bestudeerd, en een demo gekregen op de Messe. De Octo is natuurlijk niet perfect, maar het is wel helemaal mijn ding.
 
Hoeveel Zeit wav files heb je in je sampler geladen om overtuigd te raken?
Ik denk dat een soundcard echt je eerst volgende aankoop moet worden.
Koop er gewoon 1 die totaal niet geschikt is voor muziek programma's!
Dat scheeld een hoop gekut met je sampler man.
 
Ziet er me wel een leuk ding uit, en toch wat haalbaarder van prijs dan de octopus. Overzicht kan misschien nog wel meevallen.
Maar het is altijd wat natuurlijk, mijn Schaltwerk is bijvoorbeeld heel overzichtelijk maar het is zo'n zonde dat ze daar niet wat meer functionaliteit in hebben gestopt bij Doepfer.
De knopjes zien er op het eerste zicht ook iets groter uit dan op de notron (want die ene keer dat ik eens met een notron heb kunnen spelen vond ik die toch wel heeel klein)
Wel sterk dat er nergens een LCD schermpje op de genoqs zit (da's ook al zoals de notron :-) ), zal wel een bewuste keuze zijn. Toch eens de handleiding lezen als ze die af hebben :-).
 
... David Hughes, Paul Maddox en Paul Nagle (beide Pauls zijn ook P3 gebruikers) weten natuurlijk ook waar ze het over hebben. ...
Tjee, da's lang dat ik die namen voorbij zag komen. Nog uit de gouden tijd van de NordModular Mailinglist. Vooral Paul Nagle was behoorlijk aan het sequencen, toendertijd. Ik vond een tijdje geleden zijn Patch Archief nog, dat ik ooit voor hem zou bewerken. Sinds hij bij Duran Duran is weggegaan heb ik nog maar weinig van hem gehoord...

Wout
 
Da's nou altijd jammer, zo'n nickname, maar ik moet je gedurende die week toch gezien hebben, maar wie ben je dan... :)

Wout
ambi-j = johan onze zelfbouw modular man :)
JOHAN de gezellige belg ..op leftyd met meestal gezien met brilleke opt voorhoofd ,... hihi
[johan kheb je boekie nog liggen ,...]
 
Laatst gewijzigd:
Oorspronkelijk geplaatst door mono-poly Bekijk bericht
Nou nou nu ben je naast Doepfer fanboy ook ineens Zeitfanboy.
Spaar nou eerst is voor een geluidskaart voor je wat anders koop.

pataterikkie
Waarom heb jij probleemen met mensen die niet presies in jou straatje lopen?
__________________
@ beiden o o o o o h :duivels:...& :dubbel: ...nogmaals :luv: [ :r:r
]
zijn ze dr weer ; verwende gearfreakzz-kijkbuiskinders !!!:engel:

ja patateke ; regel die soundcard [khebter twee liggen ] kunje ooks van andere musix genieten dan die van je zelf :okdan::D

@ MP ; hak nou eens op wat anders dan op die doepfers fan = patateke :peukie::slotje:

mijn mening ; ,mbt dezedraad
schitterende machine ; zekers door geen display te hebben is t een directere machine
bv ik heb en regelwerk
dastoch naar mate ik m langer heb en leer gebruiken een regelrechte display orrientated groove sequencer ; kan me voorstellen dat die manier van werken eg beter kan / ook met die hook funtie voor asje van tracks wisselt ... dat je eerst moet schuiven voor ik een seq. kan editten ...wat meestal resulteert toch egt niet watk bedoelde ..
iig kan vast veel meer gezegd worden tov de doepfer products en bv zeit / p3 dingebn tov de ze draad ondertwerp ; octo pus

ik denk toch dat mensen die serieus een squencer willen dan kijken wat binnen hun budget ligt en wat ze willen en daaraan gerelateerd een sequencer kopen ; dus wilje helemaal standalone / en veel track en functies ...kost t een hoop
en ikdenk niet dat veel meensen die een serieuzere squencer kopen ...kijken naar de looks ...zoals by een notron
mooi ding maar ,...tsja
 
Laatst gewijzigd:
>>>
Ga naar bed kleuter!
>>>
Wel fijn dat je dat nu voor de derde keer moet zeggen.
Hier zitten we allemaal op te wachten,
Nu maar naar bed he kleuter!
>>>
Nu zeg je het voor de 4e keer.
Ga nu aub lekker ergens anders treads voorzien van zinloze input.
>>>

Eeuuhm, en de bedoeling is ? Of zijn dit de restanten van een deels opgeruimde flamewar ?
 
>>>
Ga naar bed kleuter!
>>>
Wel fijn dat je dat nu voor de derde keer moet zeggen.
Hier zitten we allemaal op te wachten,
Nu maar naar bed he kleuter!
>>>
Nu zeg je het voor de 4e keer.
Ga nu aub lekker ergens anders treads voorzien van zinloze input.
>>>

Eeuuhm, en de bedoeling is ? Of zijn dit de restanten van een deels opgeruimde flamewar ?


huhuhuh
ging deze draad niet over een sequencer ...jzsssssssssss
benk ff blij met mn pc loze setup ...maaruh....kwacht wel ff op aankoop van genoch[heet t ] en dan reacties

dit slaat weer ,.........ja eg !
:bekdicht::dubbel::stupid:duivels:
 
Back
Top