Genoqs Nemo

genoqsnemost6.jpg


Begint toch behoorlijk op een Notron te lijken, nu.

http://www.genoqs.com/index.php?option=com_content&task=view&id=41&Itemid=116
16 track sequencer
EUR 1399
 
ik vind zulke uitsteeksels maar onhandig op zo'n overigens mooie bijzettafel. We hebben hem in ieder geval gevonden.

Zonder grappen, wat is de toegevoegde waarden van de ronde vorm ? Lijkt mij alleenmaar onhandig eigenlijk.
 
Tja, het oog wil ook wat.

Er werd trouwens gedemonstreerd met een NordLead1, met die afgevlakte kantjes, in perfecte staat. Die kantjes hebben ook alleen maar esthetische waarde.

Toen de directeur van het Gemeentemuseun Den Haag een deel van de opstelling van Sonologie Utrecht in een tentoonstelling zag staan, schreeuwde hij: **** (4-lettergreep vloek), wat is dit lelijk! De Nemo en Octopus zou hij zo tentoonstellen!

Wout
 
doet me denken aan een skim-board

maar zal ongetwijfeld wel een vette seq zijn!
 
Ik heb de grote Octopus gedemonstreerd gekregen. Vochtige droom...
 
ik vind zulke uitsteeksels maar onhandig op zo'n overigens mooie bijzettafel. We hebben hem in ieder geval gevonden.

Zonder grappen, wat is de toegevoegde waarden van de ronde vorm ? Lijkt mij alleenmaar onhandig eigenlijk.

dit zegt de website over de octopus :
Octopus' most outstanding trait is probably its recognition by an authoritative audience as a musical instrument. The merit lies in the fact that comparable products are traditionally perceived as "just" intricate electronic devices.
 
Ik vind hem heel mooi. Alleen neemt hij veel plek in dus je moet wel een ruime studio hebben.
 
nu nog wachten op de spec's van kleine nemo. als die kan wat de octopus kan (maar dan met wat minder knopjes) is't mijn ding.

heb vorige zomer uitgebreid kunnen kennismaken met de octopus en z'n maker. een geweldig 'instrument' maar... te duur voor m'n beurs.
dit wordt al meer haalbaar. zal al maar beginnen te sparen (of wat dingen proberen te verkopen)
 
Van de Nemo heb ik begrepen dat de engine identiek is aan die van de Octo, maar dat vanwege de beperkte user interface er is gekozen voor max 4 tracks per page, en max 4 pages simultaan (zoiets, hou me er niet aan). De Octo heeft max 10 tracks per page, en max 9 pages simultaan.

Omdat een groot aantal van de directe actie/selectie knoppen/buttons van de Octo niet op de Nemo te vinden zijn wordt er met een 'shift' fuctie gewerkt, waarbij de track step buttons extra functies hebben gekregen, in die context.

Ik vind de Nemo een mooi ding, maar ik krijg niet de Alpenlucht ervaring van de Octo, als ik naar die enorme lap met buttons en leds kijk. Daar heb je echt overzicht over een groot deel van de compositie, en dat mis ik op de Nemo. Misschien went het echter. En het ding is natuurlijk de helft van de prijs...
 
... heb vorige zomer uitgebreid kunnen kennismaken met de octopus en z'n maker. een geweldig 'instrument' maar... te duur voor m'n beurs.
Da's nou altijd jammer, zo'n nickname, maar ik moet je gedurende die week toch gezien hebben, maar wie ben je dan... :)

Wout
 
Back
Top