LinnDrum II - Dave Smith & Roger Linn

linndrum2headerky0.jpg


De naam BoomChik is dus veranderd in LinnDrum II.

Bovenstaande afbeelding is uit een artikel in Future Music:
2 versions of the new Drum Machine to be Launched:
1 All Digital with Sample playback
2 Digital and Analogue (IE version above but with 4 Voice analogue synthesis-and Evolver type bits and pieces) and 27 extra knobs

Some details:
OS emphasises usability and realtime performance
MPC and 808 style programming on 16 sensitive pads
16 MB flash RAM expandable by compact Flash
Pitch-space synthesis on analogue side

4 outputs plus 4 Analogue outputs (on analogue model)
2 Audio Inputs for processing etc
USB/MIDI in/out

Various processing options and its own individual 'sound'

Site van DSI : http://www.davesmithinstruments.com/products/linndrum2
Discussie @ Vintagesynth: http://www.vintagesynth.org/phpBB2/viewtopic.php?t=33851
Linndrum II op SynthWiki: http://www.synthwiki.nl/index.php/Dave_Smith_Instruments_LinnDrum_II
 
Last edited by a moderator:
hmm ziet er allemaal heel mooi uit ben erg benieuwd
 
Dave Smith heeft in een video interview op een beurs vorig jaar gezegd dat ze daar mee bezig waren. De aankondiging van de boomchick stond achter hem. Dus er komt een samenwerking tussen Dave Smith en Roger Linn en het is GEEN hoax.

Edit: dan doel ik dus op de samenwerking. De uiteindelijke vorm is een een ander verhaal.

L56 Out...
 
Nou ik hoop dat ze hun best gaan doen en geen Curtis chips er in knallen van de Evolver/Prophet 08.
Want ze moeten het wel op gaan nemen tegen Jomox.
 
Toch mooi dat er vooruit gang in zit, moet wel zeggen dat ik het boomchick ontwerp er wat mooier uit vond zien, en ik snap eigenlijk niet zo goed waarom er nu ook een only sample based versie van komt, misschien om de naam linndrum eer aan te doen, maar vind persoonlijk dat er al genoeg sample based drumcomputers zijn, misschien dat de various processing options de sample based versie dan toch nog weer eruit laten springen,

De analoog combinatie lijkt me zelf wel weer helemaal geweldig, even afwachten nog natuurlijk maar dit is toch de enige drumcomputer van nu op de markt waar ik wel interesse in heb. Persoonlijk vind ik jomox niet echt een concurentie, die zit toch wel in een andere hoek en daar heb je mijn inziens betere alternatieven voor.
 
Dit ziet er echt niet uit ten opzichte van de BoomChic! Volgens mij is de berichtgeving van Future Music onzin!

Daarbij wacht ik nog gewoon lekker tot er meer bekend is van de BoomChic met NAMM 2008!
 
Dit lijkt mij een buitengewoon interessant apparaat, gezien het verleden van beide ontwerpers.
Ben benieuwd wat ie straks op moet brengen.

Alleen.....16 MB flash RAM expandable by compact Flash...dat is zo 2004
 
Dit lijkt mij een buitengewoon interessant apparaat, gezien het verleden van beide ontwerpers.
Ben benieuwd wat ie straks op moet brengen.

Alleen.....16 MB flash RAM expandable by compact Flash...dat is zo 2004
Ach...machinedrum gebruikers stonden te juichen toen ze een eindeloze 2,5 mb in hun hun machinedrum kregen ;)
 
Bericht door een moderator:
Ik verplaats hem ff naar synths aangezien het de beelden nog erg gerenderd zijn.. Wellicht wordt ie snel weer nieuws als het iets concreter is..
 
The Analog model enables significantly richer voice timbres with its four Curtis chip-based analog voices, analog feedback resonator paths, and dedicated voicing knobs.

Dat is dus een gigantische misser.
En ik weet nu dus al dat een Jomox toch wel dieper analoog zal klinken.
Of natuurlijk een mooie vintage drum(synth).
 
Maar wat zou ie moeten gaan kosten dan...
 
Het ontwerp ziet er toch echt minder uit en de naam boomchick knalde toch ook iets meer...

Toch een interessant ding, de tr en mpc style programming op 1 stuk gear is echt ideaal. Hopelijk is de geluidskwaliteit van de EQ en FX beter dan de mpc serie
 
Back
Top