jomox 888 & t-resonator

[nieuws_table=http://www.synthwiki.nl/images/9/9d/888_thumb.jpg]
It's an analog drum synthesizer with fully analog kick, snare and tom toms and downloadable percussion samples - 31 per instrument plus LFOs.

The kick drum has got an adjustable pitch envelope and sounds even more phat. The analog noise of snare and hi hat can be metalized and adjusted to create similar sounds like CR78 or 808.

That doesn't mean that the 888 sounds exactly like an 808...because it is no and wants to be no clone.[/nieuws_table]

ik heb r hier nog niks over gelezen
maar jomox heeft de site geupdate en vanaf januari nieuwe apparaten; de 888
en vanaf februari de t-resonator...
van die laatste klinken de soundfiles wat mij betreft erg interessant; vooral voor livegebruik

www.jomox.de
Jomox XBase 888 op Synthwiki.nl
 
Last edited by a moderator:
Die 888 demo's doen me niks, maar die Resonator daarentegen kan zo te horen wel eens een directe concurrent van de Sherman worden! :okdan:
 
Kan dit niet naar de voorpagina of zo? Ik vind dat er wel wat meer hardware daar mag komen te staan.
 
Kan dit niet naar de voorpagina of zo? Ik vind dat er wel wat meer hardware daar mag komen te staan.

Jip, mee eens!

10.jpg


10.jpg


8~ lijkt me ergens toch echt wel een gaaf bakkie!!
 
beide resonators lijken me aardig vetjes!
maar wat is nou het verschil tussen die 888 en die 999?
 
beide resonators lijken me aardig vetjes!
maar wat is nou het verschil tussen die 888 en die 999?

:D Zoek de 4 verschillen:

Wat volgens de specs de 999 wel heeft en de 888 niet:
- Analog multimode stereo filter with Cutoff, Q, Res and Gain per channel
- LP/HP/BP/Not Mode per channel, 5 routings, VCA Out in mix out
- Inputs: Filter Stereo In
- Xfilter

Volgens de (vernieuwde) site dus geen 808 clone maar een 999 met een 808 randje :confused:

888= 1049 eu
999= 1349 eu
 
ik vind die 888 dus echt moddervet.

kwil men xbase09 + 606 combo vervangen dr ofwel een 909 ofwel deze Xbase888...

achja, begin februari zie ik wel aan wat ik mijn 1100 eur zal spenderen
 
HET begint steeds meer op een E-mu MP7 te lijken...alleen de volledige synth engine met 32 MB aan whopping sounds ontbreekt...

en laat zo'n MP7 nu nog maar 300 euro kosten..op de marktplaats.

overstated dus dat JOMOX !!!

MIJN plaatje is wat minder mooi..maar laat je niet bedriegen daarmede....over de mogelijkheden..van de E-mu..en er is ook nog een hardcore versie de XL-7..oh de 16 real time knobs hebben ze na 9 jaren eindelijk ook op de doos geschroefd..PFFFFFF

niet genoeg.?...dan stop je er bij een E-mu in ieder geval..een extra 32 MB soundset in voor een schamele 125 eurootjes of zo..

hoeveel Klanken heeft die Jomox.. 100 ..?...So segh...en allemalo van uitmuntende kwaliteit natuurlijkhhhee

Murc...:gaap:
 

Attachments

  • MP7.jpg
    MP7.jpg
    28,8 KB · Bekeken: 94
wat is de toegevoegde waarde van bijv een hihat door een LPF of een kick door een HPF te halen? ...if you mean what I know...

tenzij je houd van een rumble hi-hat en een plippende bassdrum...

hpf met resonantie op een bassdrum kan leuke dingen doen hoor! :eureka:
 
HET begint steeds meer op een E-mu MP7 te lijken...alleen de volledige synth engine met 32 MB aan whopping sounds ontbreekt...

en laat zo'n MP7 nu nog maar 300 euro kosten..op de marktplaats.

overstated dus dat JOMOX !!!

MIJN plaatje is wat minder mooi..maar laat je niet bedriegen daarmede....over de mogelijkheden..van de E-mu..en er is ook nog een hardcore versie de XL-7..oh de 16 real time knobs hebben ze na 9 jaren eindelijk ook op de doos geschroefd..PFFFFFF

niet genoeg.?...dan stop je er bij een E-mu in ieder geval..een extra 32 MB soundset in voor een schamele 125 eurootjes of zo..

hoeveel Klanken heeft die Jomox.. 100 ..?...So segh...en allemalo van uitmuntende kwaliteit natuurlijkhhhee

Murc...:gaap:

Ligt het aan mijn gebrek aan kennis van zaken, of is dit een gevalletje appelen en peren?
 
INDERDAAD een Meloen (E-mu) met een druifje(jomox)

wat JOMOX als nieuw en baanbrekend probeert te brengen ,,is al 10 jaar in een veel betere vorm te koop..het is gewoon gebruik maken van de onervaren nieuwe klanten..die zich blindstaren op een 909 cloon..en dus best wel 900 willen betalen voor iets dat daar op lijkt..vandaar ook de prijsstelling..van Jomox..
 
Hoe verhouden die nieuwe Jomox dingen zich ten opzichte van het eerste spul? Is er veel veranderd aan het geluidskarakter? Ik heb een tijdje met de Airbase gewerkt, maar die kon mij niet echt overtuigen. Ook de hardware en menustructuur vond ik niet erg prettig. Is de 888 hetzelfde, maar dan in een ander jasje?
 
HET begint steeds meer op een E-mu MP7 te lijken...alleen de volledige synth engine met 32 MB aan whopping sounds ontbreekt...

en laat zo'n MP7 nu nog maar 300 euro kosten..op de marktplaats.

overstated dus dat JOMOX !!!

MIJN plaatje is wat minder mooi..maar laat je niet bedriegen daarmede....over de mogelijkheden..van de E-mu..en er is ook nog een hardcore versie de XL-7..oh de 16 real time knobs hebben ze na 9 jaren eindelijk ook op de doos geschroefd..PFFFFFF

niet genoeg.?...dan stop je er bij een E-mu in ieder geval..een extra 32 MB soundset in voor een schamele 125 eurootjes of zo..

hoeveel Klanken heeft die Jomox.. 100 ..?...So segh...en allemalo van uitmuntende kwaliteit natuurlijkhhhee

Murc...:gaap:

koop jij lekker een tweedehandse Emu en ga daarmee prullen
 
Hoe verhouden die nieuwe Jomox dingen zich ten opzichte van het eerste spul? Is er veel veranderd aan het geluidskarakter? Ik heb een tijdje met de Airbase gewerkt, maar die kon mij niet echt overtuigen. Ook de hardware en menustructuur vond ik niet erg prettig. Is de 888 hetzelfde, maar dan in een ander jasje?

er zitten wel wat meer knopjes op dus alles loopt wel iets makkelijker
verder blijft het zoals bekend wat spartaans qua menustructuur en benadering van de functies.
 
Ik heb ook de MP-7 en moet zeggen dat ik die drums liever hoor dan 808s en 909s maar ja smaken verschillen.
Deze machine is vooral goed voor drums en bassen in hiphop.
 
Back
Top