pc loopt vast

Sijron

Ingeburgerd
Lid sinds
20 juni 2006
Berichten
72
Locatie
Rotterdam
Help !!!

Ik ben nu al een tijdje bezig met muziek maken dankij bepaalde aanwijzingen van jullie.

Ik heb nu echter een probleem, mijn pc loopt zo nu en dan finaal vast.

Configuratie Amd athlon 2700, werkgeheugen 1x 256 en 1x 1024. M-audio 2496 muziek software cubase sx 3. Verder heb ik niet bijzonders op deze pc draaien. Gewoon als stanalone pc zonder netwerk of internet.

Zou het kunnen komen door de type Moederbord dat deze net niet geschikt is voor audio editing.

alvast Bedankt.

Sijron
 
Legale Cubase SX3? Laatste updates voor SX3 erop? Laatste M-Audio drivers? Videokaart-type? Laatste video-kaart drivers? Alle XP updates/SP's of niet?

Teveel vragen, te weinig duidelijkheid...
 
Waarschijnlijk heeft 't moederbord een VIA-chipset? Die willen ook nog wel eens roet in het eten gooien. Voornamelijk in de prioritering van IRQ-adressen, zoals je overige PCI-kaarten en je onboard netwerk, bijvoorbeeld.

En misschien een domme suggestie: Hoe heb je die geheugendimms in je PC zittten? Ik ga ervan uit dat je die 1024 reep in je DDR slot 1 hebt zitten en die 256 in slot 2? Anders zou dit ook nog wel eens troubles kunnen opleveren.

Hoe oud is/zijn de harde schij(f)(ven)?

Als ie dedicated is kun je ook overwegen een clean install te doen en XP te tweaken:

http://www.musicxp.net/dnn/

succes met 't vinden van de oorzaak...
 
Ik heb een nvidia geforce4 ti 4200with agp8x videokaart.

Bedankt voor de idee. Ik heb een usb en geluidskaart beide pci. onboard Netwerkaart heb ik in de bios uitgeschakeld. 1024DDr had ik inslot 2 nu inslot 1. Harde schijven zijn niet zo oud
Let's see if it's enough to resolve the problem.

Dit is ook een clean install en ook al getweaked.

PS
Pas nog gedefragmenteerd. routine werk.
 
Heb ik ook wel gehad bij mn vorige systeem. Cubase liep vast als ik wat vst's had open staan.

Nu ik een nieuw systeem heb met 4GB Ram en een dual core heb ik nergens last van. Het zal dus wel liggen aan de snelheid van je systeem.

Probeer sowieso om je processor in te stellen op background services, en kill zoveel mogelijk apps die je niet gebruikt.
 
Ja dat was ook het eerste dat in mij opkwam., 1Gig in 1 slot.
 
Sorry maar deze vind ik echt totaal niet synthforum gerelateerd!

http://gathering.tweakers.net/

Sommige onderwerpen zijn randje maar dit is totaal niet aan synths of audio te linken.

Dit ben ik niet helemaal met je eens Acid. Op algemene fora zoals tweakers.net kun je idd beter met algemene vragen terecht. Maar ik ben ook van mening dat je daar met je pc-problemen die audio gerelateerd zijn weinig mensen treft die je verder kunnen helpen. Dan is posten hier wel goed te praten lijkt me.

Neemt niet weg dat de topic-starter nog niet veel info heeft gegeven over de momenten waarop z'n systeem vastloopt. Gebruikt ie op dat moment veel software die geheugen vreet, of heeft ie misschien z'n latency te laag staan, of .....
 
Kun je misschien wat specifiekere informatie geven ,bijvoorbeeld wat je onder vastlopen verstaat en wanneer zich dit voordoet .Er is te weinig informatie nu om je te kunnen helpen .En op tweakers .net kunnen ze je waarschijnlijk ook niet helpen met zo weinig informatie en dat zijn echte computerfreaks en daar wordt je waarschijnlijk ook niet veel wijzer van .Niets ten nadele van freaks hoor , ik ben ook behoorlijk freakerig .Maar dat terzijde ,beschrijf wat er mis gaat en misschien kunnen we je helpen
 
Punt is dat de ene keer dit soort draadjes gesloten worden en worden doorverwezen naar t.net en de andere keer dat mods met suggesties komen.

Maar niemand weet het precies want de omschrijving kan echt van alles zijn. Maar het is wel duidelijk dat hij niet stabiel is en dan kan je net zo goed gaan nadenken over je systeem te upgraden.
 
Maar niemand weet het precies want de omschrijving kan echt van alles zijn. Maar het is wel duidelijk dat hij niet stabiel is en dan kan je net zo goed gaan nadenken over je systeem te upgraden.


Upgrade zou ik pas doen als ik zeker wist dat mijn configuratie tekort schiet (zoals bij mij met een XP1800+ 512mb geheugen, 80gb hdd en Win98SE 't geval is :D ).

Tot die tijd zou ik alles in 't werk stellen om de oorzaak van 't probleem te achterhalen. Als dit niet zou werken, zou ik overgaan tot de aanschaf van een dualcore upgradekit van ergens tussen de 200 en 350 euro.

offtopic:
Jammer dat Intel besloten heeft die 45nm quadcores uit te stellen tot maart, was net van plan om begin februari een systeem met een van die processors te gaan samenstellen. Mik nu op een E8200/8400 of misschien toch nog een E6750...
 
Dit ben ik niet helemaal met je eens Acid. Op algemene fora zoals tweakers.net kun je idd beter met algemene vragen terecht. Maar ik ben ook van mening dat je daar met je pc-problemen die audio gerelateerd zijn weinig mensen treft die je verder kunnen helpen. Dan is posten hier wel goed te praten lijkt me.

Neemt niet weg dat de topic-starter nog niet veel info heeft gegeven over de momenten waarop z'n systeem vastloopt. Gebruikt ie op dat moment veel software die geheugen vreet, of heeft ie misschien z'n latency te laag staan, of .....

Als je op Tweakers met een duidelijk omschrijving van het probleem gaat en even de eventuele foutmeldingen (maak desnoods een foto van het blauwe scherm) en crashdump en evenlogs doorgeeft dan zal iedere nerd, of ie nu verstand heeft van geluidskaarten of niet, er vast wel iets mee kunnen. Maar hier posten dat je PC vastloopt en verder geen logfiles e.d. post dan kan niemand je helpen, hier niet en ergens anders ook niet.

edit: check deze pagina om je evenlog uit te lezen en een beetje te begrijpen:
http://support.microsoft.com/kb/308427
 
Sijron,

Het beste wat je kan doen als je een goede melodie of bassline, of... hebt, en het meest budgetvriendelijke is per vst synth die je opent,de eq regelen en de bijkomende effecten ,en dit dan saven via audio-export, dan heb je een wave file.
ik ben dagelijks bezig met producties, en dit lijkt me de beste manier.
Zo kan je echt tot een pro product komen.
Het maximum halen uit je bestaande apparatuur is nog altijd het meest creative
 
Er staat mij iets bij dat je nu tot "maar" max 2 gig kan gebruiken ?

Ik heb nog steeds 32 bit, dus de limiet staat op 3,25.

Maar aangezien een vst's aparte processen zijn heeft meer dan 2GB dus wel zin.
 
Back
Top