Geluidskaart loop vast?

Timp

Intressant
Lid sinds
2 september 2004
Berichten
200
Locatie
Noord-Brabant
Ik heb pas een nieuw computersysteem en geluidskaart aangeschaft, en zoals als gewoonlijk zijn er dan weer vele problemen. (alles nieuw)

Pc: AMD X4 9950, 4GB DDR2, Moederbord MSI K9A2 CF. 1000GB HD

Besturing: Windows XP

GeluidsKaart: Emu 1616m Pci.

Ik heb juist om problemen te voorkomen een pci aangeschaft omdat die onder mijn ervaring het meest stabiel zijn.

Probleem: Na een circa een half uur loopt mijn kaart vast of ik nu gewoon muziek afspeel of net wat maakt niet uit. hij begint dan ook vreselijk te brommen. de pc loopt op dat moment ook vast..?

Het kan natuurlijk dus ook zijn dat de pc vast loopt en daardoor de kaart ook.

De pc start soms ook niet juist op en geeft aan dat hij het besturings systeem niet kan vinden.

Het installeren van Xp liep probleem loos.
Bij het installeren van de moederbord drivers verliep niet alles soepel hij pakte niet alle drivers en deze moesten op een omslachtige manier worden geinstalleerd. uiteindelijk zijn wel alle drivers geinstalleerd.

Bij het installeren van de drivers van de emu gaf hij het volgende:
"De Software die u voor deze hardware installeert
E-MU E-DSP Audio Processor (WDM)
Voldoet niet aan de eisen van de windows logo-test, die op compatibiliteit met windows XP controleert`.

Ben toch verder gegaan met installatie want over het algemeen krijg je met deze waarschuwing geen problemen. als werkt inprinciepe ook tot het vast slaat.

Heb de nieuwste driver ook geinstalleerd geeft ook deze melding en werkt voor de rest ook oke. totdat deze vastslaat

Ik heb het idee dat de PC niet helemaal oke is en ben bang dat ik ook weer eens een defecte kaart heb meegekregen uit de winkel, heb dit namelijk al 2x meegemaakt in mijn omgeving. Deze hadden namelijk ook van die brommende kaarten

Herkent iemand deze problemen, heb ik hier te maken met 2 problemen of ligt dit echt aan de pc, of juist de kaart?

:(
 
het is moeielijk uit te vinden of het aan je pc of geluidskaart ligt

De pc start soms ook niet juist op en geeft aan dat hij het besturings systeem niet kan vinden.
als ik jouw was zou ik toch eerst mijn pc nakijken en dan pas mijn geluidskaart
 
Back
Top