E-MU 0202 USB probleem

Tom30

Nieuwkomer
Lid sinds
3 september 2011
Berichten
2
Hallo Allemaal,

Onlangs heb ik een E-mu 0202 USB externe geluidskaart aangeschaft. Voorheen had ik de 0404 PCI, maar ik miste hier de headphone uitgang, vandaar de overstap op een USB variant waar de headphone uitgang wel op zit.

Na het verwijderen van alle "oude" drivers, heb ik de laatste nieuwe drivers van de EMU site gedownload en geïnstalleerd.

Op zich doet de kaart prima zijn werk. Het probleem is echter het volgende: tijdens het afspelen van geluid (of dat nu itunes is, streaming radio of een track in FL-Studio), hoor ik kleine "hick-ups". Hele kleine onderbrekingen of "kraakjes", het is net alsof iemand anders in het huis een elektrisch apparaat in- en uitschakelt. Ik heb al geprobeerd de sample rates te veranderen maar bij elke rate tussen de 44 en 192Khz doet ie dat. Sluit ik de kaart aan op de laptop, dan gaat het helemaal goed. Het ligt blijkbaar aan mijn PC.

Heeft iemand een tip wat ik kan doen of waar ik moet zoeken?
Ik gebruik de kaart uitsluitend voor de weergave van geluid met FL-Studio en het afspelen van tracks in iTunes maar dit is super irritant.


Thanks!!


Groeten, Tom
 
Thanks!
Kun je me daar iets gedetailleerder mee helpen svp?

En hoe kan het dat ik er met mijn pci kaart geen last van had?

Weet niet precies waar dat in FL kan, maar zal wel bij settings / audio zijn oid.

Wel nog even wat anders, hoe heb je de oude drivers verwijderd. Soms blijven er onderdelen hangen en een programma zoals driversweeper haalt dan de restjes weg. Maargoed, ligt 99% zeker aan de buffers.
 
Back
Top