E-MU 0404 USB S/pdif out

Phye

Wreeeeep!
Lid sinds
11 november 2010
Berichten
477
Locatie
Arnhem
Dag allen,

Ik heb dan eindelijk een fatsoenlijk beginnerskaartje gekocht maar heb nog geen actieve monitors.

Ik wilde de s/pdif out aansluiten op mijn Logitech z5500 setje. Echter... het blijft stil. Heb de handleiding goed door gekeken en gewisseld tussen internal en external sync. Maar niets.

Als ik (in Windows 7) de kaart test heb ik wat verschillende opties. 3 Surround (meen ik) types:
DTS en Dolby Digital geven gek genoeg wel geluid en loopt netjes al mijn speakers af.
De derde ik meen een WIndows surround driver, doet niets. Maar ik stoor me er niet aan.

Daarnaast heb ik samplerates die ik kan testen. Van 44.1 t/m 192 kHz. Geen van alle sample rate test geven geluid en alle behalve 44.1 en 48 kHz geven errors. Nu las ik dat optical s/pdif maar tot 48 kHz ondersteunt op de E-MU dus die errors zullen wel kloppen.

Kan iemand mij misschien helpen? Ik ga nog testjes doen met andere uitgangen (stereo mini jack, coax uit)

De Head phones uitgang doet het in ieder geval goed. Dus niet alleen bij de DTS en Dolby test maar ook gewoon met muziek etc.

Alvast bedankt.
 
Heb je in Patchmix ook ingesteld dat het windows geluid doorgezet wordt naar de s/pdif output?

DD en DTS werkt waarschijnlijk omdat hij dan in pass-through gaat.
 
Nouja, in wat je er dan ook bij hebt. Ik neem aan dat je dat sync-schakelen en samplerate wisselen toch ergens in gedaan hebt...?
 
Het control panel zet hem automatisch op s/pdif zoals in de afbeelding. Is niet aan te passen.

Kan daar alleen die Synch source dus aanpassen van external naar internal.
 

Attachments

  • Control-panel.jpg
    Control-panel.jpg
    23,6 KB · Bekeken: 117
Ik moet mijn 0404 USB af en toe switchen tussen 44 en 48 KHz om geluid te krijgen. De laatste tijd geen last meer van gehad maar in het begin heel vaak. Ik snap niet dat Emu niet eens een keertje native Windows 7 drivers uitbrengt.
Ik heb toen overigens wel de spdif aan de praat gekregen maar dan kon ik het volume niet meer in Windows regelen dus heb ik er maar voor gekozen om hem analoog aan te sluiten.
 
Ik zal dat eens proberen. Heb je de synch ook op internal 'locked' staan?

Heb jij die Windows 7 beta drivers geinstalleerd? Of de Laatste officiele ( 2008 ) meen ik. Nogmaals zodra ik mijn monitors heb zal ik hem toch uitsluitend via analoog uit verbinden. Maar wilde nu gewoon even kijken hoe het klonk in vergelijking met mijn Audigy 4.

Blijft toch vaag dat een computer met een digitaal signaal 'in het begin' vaak last heeft, en dat het daarna zomaar verdwijnt... Dat klinkt meer als analoog, of sterker nog mechanisch. Alsof het even in moet slijten...

Thnx in ieder geval voor de feedback mannen!
 
Nou het wisselen van sample rate leed tot niets helaas.

Ik heb nu even een stereo mini jack kabeltje ertussen gezet. Alles werkt! s/pdif out kan me nu verder gestolen worden. Daar heb ik hem niet voor.


Ik krijg raar genoeg wat buffer issues (kraken), met VSTi's die ik niet had met mijn asio4all op de Audigy 4. Begint dus wat te kraken terwijl ik aan controls draai als de track loopt... een track... pattern 16 bars, met een enkel een oscillator.

CPU Core2 Duo 3,0 Ghz (E8400), 4 GB dual channel 533 Mhz DDR2 geheugen.

Ik moet de boel dus nog even wat fine-tunen denk ik. Of toch die Windows 7 beta drivers installeren. Echter de vorige drivers (uit 2008) die ik installeerde deden ook meteen een firmware update van de E-MU. Ben ik dus een beetje huiverig voor.

Enige tips anders dan, de buffer size hoger te zetten? Ik heb met name de E-MU aangeschaft om juist op 2ms latency een beetje flink aan de gang te kunnen.

Thnx alvast
 
S/Pdif In of Stereo in

S/Pdif In of Stereo in

Ik bump maar even in mijn eigen topic van even geleden.

Graag wat advies van andere E-MU 0404 USB bezitters.

Het gaat mijn in eerste instantie om te kunnen opnemen maar eigenlijk ook om het signaal van mijn DJM via de E-MU naar mijn monitoren te sturen. Eventueel via Direct Monitor


S/Pdif IN (coax) krijg ik niet aan de praat ook niet in Cubase. Wat ik ook doe in VST Connections. Ik heb eer een DJM 800 aan hangen maar nul komma nul signaal. Switchen tussen coax en optical haalt ook niets uit.

Het volgende wat ik ga proberen is op de mono Line IN 1 en 2 de analoge REC tulpjes. Weet bijna zeker dat die wel moet lukken in Cubase voor opname. IN 1 is dan Links IN 2 is Rechts in het stereo spoor lijkt mij.

Maar voor geluidweergave heb ik geen idee.

Als het lukt ga ik er vanuit dat ik gewoon twee keer mono over mijn speakers krijg dus mono links over beide speakers en mono rechts over beide speakers.

Heeft iemand ervaring met een DJM of wat voor mixer dan ook (met digitaal coax of analoog L/R uit) in combinatie met de E-MU 0404 USB?

Mijn dank is bij voorbaat alvast groot.
 
Back
Top