E-MU 0404 USB kapot? Tips voor nieuwe geluidskaart?

Heb je wel eens een FSM in je handen gehad? Goe, verder niet relevant. Hij wil een USB interface

Ja, maar ik heb nog nooit een jaar ofzo met een Presonus produkt gewerkt. Kan je dan de degelijkheid van Presonus vergelijken met de degelijkheid van bijvoorbeeld Mackie?
 
Heb je al een andere USB kabel geprobeerd? Misschien is die kabel wel rot...

Goede tip, wou ik ook nog zeggen. Heb je die interface al eens op een andere computer aangesloten. Het lijkt me namelijk sterk dat dat ding kapot is, zeker als je computer nog wel ziet dat er een apparaat aangesloten is. Dit houdt namelijk in dat de microcontroller in de audio interface nog wel werkt. En het komt bijna nooit voor dat een deel van de microcontroller kapot gaat. Het lijkt mij eerder een probleem van je computer.

Probeer eerst eens een andere computer, dan een andere usb poort en een andere kabel. Verwijder eventuele andere aangesloten USB apparaten van je computer. Of boot bijvoorbeeld eens met een Ubuntu LIVE CD'tje. Volgens mij moet de WDM interface zoiezo door ubuntu herkend worden als standaard audio interface. Op deze manier kun je uitsluiten dat je O/S of computer hardware het probleem zijn.
 
Begin eens over mij? Je zal verbaasd zijn.
Vertel :p
Ik haal mijn kennis voornamelijk van Gearslutz. Dat zijn echte neuroten m.b.t. audio hardware
Super man! Daar kan ik wat mee, thnx!
Voor de prijs heb je een goede interface met deze Presonus Firestudio Mobile. Maar als het op de duurzaamheid van de produkten van Presonus aankomt haak ik altijd meteen af met dit merk, net als bij Behringer. Koop een mixer van Behringer en na een half jaar heb je krakende potmeters etc. Dat is eigenlijk mijn enigste kritiiek op deze Presonus Firestudio Mobile.
Hmm ik heb geen zin om na een paar jaar weer een nieuwe audio interface te kopen.. Zal hem wel even checken! thnx
Heb je wel eens een FSM in je handen gehad? Goe, verder niet relevant. Hij wil een USB interface
Nee hoeft niet per se USB, vind het wel makkelijk, maar niet noodzakelijk ;)
Hey Maniac ;)

Je natuurlijk kunt ook bij andere Cenobite leden terecht voor technische advies! hint ;)

Ciao,

Bastiaan
:biertje:
Als ik je een tip mag geven, kijk eens naar een Motu. Die liggen nieuwprijs wel boven je voorgesteld budget. Maar 2e hands zijn ze wel in die prijs categorie verkrijgbaar. Ben zelf altijd zeer tevreden over de hardware en software van Motu.

Ik zag toevallig een 828 MK2 voorbij komen op marktplaats:
http://www.marktplaats.nl/a/compute...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
Thnx man, ga ik ook checken!
Heb je al een andere USB kabel geprobeerd? Misschien is die kabel wel rot...
Nee, ik heb ook niet precies zo'n kabel in huis. Maar ik kan het me ook amper voorstellen dat dat zomaar kan, terwijl hij er puntgaaf uit ziet.. Toch? Nouja, het is wel het proberen waard natuurlijk..
Goede tip, wou ik ook nog zeggen. Heb je die interface al eens op een andere computer aangesloten. Het lijkt me namelijk sterk dat dat ding kapot is, zeker als je computer nog wel ziet dat er een apparaat aangesloten is. Dit houdt namelijk in dat de microcontroller in de audio interface nog wel werkt. En het komt bijna nooit voor dat een deel van de microcontroller kapot gaat. Het lijkt mij eerder een probleem van je computer.

Probeer eerst eens een andere computer, dan een andere usb poort en een andere kabel. Verwijder eventuele andere aangesloten USB apparaten van je computer. Of boot bijvoorbeeld eens met een Ubuntu LIVE CD'tje. Volgens mij moet de WDM interface zoiezo door ubuntu herkend worden als standaard audio interface. Op deze manier kun je uitsluiten dat je O/S of computer hardware het probleem zijn.
Nee, de computer ziet juist NIET dat het apparaat is aangesloten.. En ook op mijn laptop niet meer. Ik heb ook alle usb poorten al geprobeerd, en andere usb apparaten werken wel gewoon prima.

Bedankt allemaal voor jullie reacties zover :okdan:
 
Vandaag kreeg ik mijn E-MU ineens weer aan de praat! Ik zag ineens dat hij gewoon weer herkend werd! Moest wel even de driver opnieuw installeren, maar daarna deed hij het weer! Wel weer paar keer blauw scherm-error gehad, maar dat was ik eigenlijk al wel gewend van dat ding.. Maar toen ik vanavond ging eten en ik terug kwam, was mijn pc op standby gegaan; toen ik hem weer aan zette, herkende mijn pc hem ineens niet meer! En nu ben ik weer van vooraf aan...
 
Nee, want ze zeggen op hun site dat ze die ook niet meer supporten (omdat hij niet meer gemaakt wordt).. Ben er ook behoorlijk klaar mee, ook al krijg ik hem weer aan de praat, ik wil toch zo snel mogelijk een andere, met fatsoenlijk support, fatsoenlijke drivers etc.
 
Vandaag kreeg ik mijn E-MU ineens weer aan de praat! Ik zag ineens dat hij gewoon weer herkend werd! Moest wel even de driver opnieuw installeren, maar daarna deed hij het weer! Wel weer paar keer blauw scherm-error gehad, maar dat was ik eigenlijk al wel gewend van dat ding.. Maar toen ik vanavond ging eten en ik terug kwam, was mijn pc op standby gegaan; toen ik hem weer aan zette, herkende mijn pc hem ineens niet meer! En nu ben ik weer van vooraf aan...

Klinkt me als het klassieke EMU Cap probleem. Tot nu toe heb ik het met name alleen gehoord van bij de Audiodocks (die dus na een paar jaar raar gaan doen, en als je ze openmaakt dan zie je vanzelf caps die helemaal verrot zijn) maar zou heel goed kunnen dat de andere EMUs hier ook last van hebben.

Het begint vaak dat het een tijdje duurt voordat ze opgewarmd zijn (bij de docks is dat makkelijker herkenbaar omdat de lichtjes gaan freaken). Nodeloos te zeggen duurt het opwarmen steeds langer totdat hij het helemaal niet meer doet.

Mocht dit het geval zijn dan is het in ieder geval simpel en goedkoop op te lossen, verrotte caps vervangen en je kunt er weer ff tegenaan.
 
Ik weet niet precies wat caps mogen zijn, maar ik heb em al open gemaakt eergister, om te zien of ik iets vreemds zou zien. Maar het zag er allemaal nog perfect uit (al ben ik geen pro) en niks geen stof ofzo ook niet.. Daarbij, alle lichtjes enzo doen gewoon normaal, opwarmen hoeft ie volgens mij ook niet? :p
 
Naja ik denk dus wel dat die caps/condensators kapot aan het gaan zijn... Naja, heb iig weer een touw om er aan vast te knopen :p thnx to Nomore!

Rest ook bedankt voor jullie reacties!
 
Back
Top