Nieuw geluidskaartje. Tips?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Mrmoves

Nieuwkomer
Lid sinds
17 februari 2013
Berichten
3
Hallo allemaal,

best wel heel nieuw op het forum en heb behoorlijk wat doorgelezen.
Maar nou had ik een vraag omdat ik een nieuwe geluidskaart moet, want mijn oude is kapot.
En zonder geluid is mijn leven nou niet echt bepaald compleet (of is dit wat overdreven? :P)
Mijn budget zit zo rond de 100 euro (iets erboven mag wel)

Ik zat zelf te denken aan de E-MU 0204, EMU 0404 (of USB?), of de ESI Julliet of Maya.(USB?)
Nu weet ik alleen niet wat verstandig is. Ik wil in ieder geval een redelijke geluidskwaliteit ,maar niet overdreven goed.( geluid voor 100 euro) Ik wil wat kunnen opnemen van mijn digitale stage piano Kawai MP5 en miss. (toekomst iets met MIDI)
Wat zou beter zijn, Externe of interne geluidskaart? ( Heb mijn vorige moederbord geluidskaart opgeblazen met mijn piano!)
Ook lees ik soms wat over Hi-Z line, Nu snap ik deels wat die ingang is, maar niet helemaal. Zou iemand mij kunnen vertellen wat het precies is?
Zou het handig voor mij zijn? en wat voor soort plug moet hier in?
Nu zijn dit op zich wel weer redelijk oude kaarten dacht ik? (dus drivers zijn wat out of date)
En nu draai ik nog XP maar hier kan wel binnekort verandering in komen natuurlijk.
Dus misschien nog andere goede suggesties?

Groeten en heel erg bedankt (het zijn nogal wat vragen),

Mrmoves
 
Ik heb een EMU 0404 pci.
Een simpel kaartje en tweede hands voor 40,- aangeschaft

Voor mijn eenvoudige toepassingen (klooi een beetje aan) perfect en een ok geluid in samenwerking met mijn Tannoy Reveals.

Ik heb er wel een klein mixertje tussengezet (ook tweede hands voor 50,- een soundcraft notepad)

Paul
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top