Nieuwe usb geluidskaart (E-MU 0404) -> veel meer cpu usage :/

Manic

Ouwe rot
Lid sinds
5 januari 2009
Berichten
1.326
Locatie
Achterhoek
Ik heb een nieuwe geluidskaart aangeschaft, namelijk de E-MU 0404 USB 2.0

Ding werkt verder OK en heb de nieuwste driver geïnstalleerd.

Maar mijn pc trekt FL Studio ineens lang niet meer zo goed. Daar ik met mijn vorige usb geluidskaart makkelijk 7 ms buffer kon halen - zware projecten iets meer - met deze moet ik minimaal 50 ms latency instellen wil ik een klein beetje normaal kunnen werken!

Ik snap niet hoe dit kan, bij een minder grote buffer begint mijn pc het al heel snel niet meer te trekken en hapert het als een gek.. Hoe kan dit? Is die driver dan zoveel zwaarder voor de pc? De geluidskaart moet een stuk beter zijn en juist gemaakt zijn voor low latency...

Kun je zeggen, moet je een nieuwe pc kopen (is misschien ook wel een keer nodig) maar dan nog, hoe kan het dan dat het met mijn oude geluidskaart veel beter ging? (met dezelfde pc)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want dit schiet echt niet op :(
 
Hmm bekend probleem hapert hij veel bij automation clips??

Bij mij igg wel dit heb ik gelukkig kunnen oplossen door de midi te splitten dus sommige apartuur staat nu op port 10 en andere op 5

of gebruik je aleen vsti's??
 
Ik gebruik alleen VSTi's ja

Ligt niet persé aan automation clips volgens mij, gewoon wanneer hij wat meer tegelijk moet doen dan trekt ie het al niet meer... Is opgelost wanneer ik de buffer stuk hoger zet maar dat werkt echt bagger... Om echt zonder haperen te kunnen werken moet ik em op wel 150 ms zetten
 
Twee vragen: gebruikt FL wel de EMU ASIO drivers (en niet bijvoorbeeld de WDM drivers die EMU ook installeert), en staat de geluidskaart niet toevallig op 192 KHz of iets anders geks?

Ik heb een 1212 (bijna dezelfde kaart) en kan op een Pentium 4 ongeveer 5ms draaien. Als je niet lager kunt dan 150ms is er echt iets mis.
 
Twee vragen: gebruikt FL wel de EMU ASIO drivers (en niet bijvoorbeeld de WDM drivers die EMU ook installeert), en staat de geluidskaart niet toevallig op 192 KHz of iets anders geks?

Ik heb een 1212 (bijna dezelfde kaart) en kan op een Pentium 4 ongeveer 5ms draaien. Als je niet lager kunt dan 150ms is er echt iets mis.
FL gebruikt EMU ASIO drivers en geluidskaart staat op 44.1 kHz

Hier een screen shot van de huidige instellingen van FL en EMU:
flstudioemu0404.png


Ik weet niet precies wat het nut is van sync source enzo, misschien heeft het daarmee te maken?
 
Gebruik je windows 7 of XP? en dan 64-bit of 32-bit windows?
Heb m zelf ook gehad, maar uiteindelijk weer weggedaan vanwege de latency die ik had onder Windows 7 64-bit :(.
Heb daarna nog een ESI Jull@ en toen een Focusrite Saffire 6 USB, maar alle 2 presteerde ze uitermate slecht onder win7 64-bit.
Ben nu mn audio weer aan het doen op XP 32-bit.
 
Ik heb windows 7 32 bit. Ik heb ook het idee dat het daar aan ligt, want er zijn ook geen officiele drivers voor windows 7 :s alleen beta drivers.. Ik heb die driver geprobeerd en ook de vista driver, allebei met dezelfde prestaties :(
 
Ja dat is ook zo met die drivers :\...
Ik heb tot nu toe nog geen geluidskaart gevonden die t goed doet onder Windows7... Onder win xp heb ik verder totaal geen problemen.
Dus misschien dat dat je beste optie is, terug naar XP :P.
Of kijken of je er 1 kunt vinden die wel werkt onder 7. Mensen op t forum nog ideeen voor een kaart die t goed doet onder 7?
 
Ja dat is ook zo met die drivers :\...
Ik heb tot nu toe nog geen geluidskaart gevonden die t goed doet onder Windows7... Onder win xp heb ik verder totaal geen problemen.
Dus misschien dat dat je beste optie is, terug naar XP :P.
Of kijken of je er 1 kunt vinden die wel werkt onder 7. Mensen op t forum nog ideeen voor een kaart die t goed doet onder 7?
Ik had hiervoor de Roland Edirol PCR-A30 die deed het perfect onder windows 7. Maar is een midi keyboard/controller en geluidskaart in 1, en die geluidskaart is niet echt van hoogstaande kwaliteit... Dus ben juist geswitched naar de EMU 0404 voor betere kwaliteit, heb die andere ook al verkocht :P Dus zit nu opgescheept met een geluidskaart die niet fatsoenlijk werkt :( kan niet eens normaal muziek maken zo...

Denk dat overschakelen op windows xp dan inderdaad de enige keuze is. Maar dat is wel een hoop gedoe, moet ik eerst backups maken en formatteren en vervolgens alles installeren enzo... ben ik wel een dag mee zoet
 
Ik heb een paar weken geleden mijn pc geformatteerd en ben vervolgens overgegaan van win xp 32bit naar win7 64 bit. Sindsdien kreeg ik geen goeie meer van mijn E-MU 1212m... alleen maar ticks en clicks. Buffer problemen etc.

Vervolgens de win vista drivers geprobeerd, maar dat mocht niet baten.

Toen een Focusrite Saffire gekocht (witte, staande model) en die werkt als een zonnetje nu. Heerlijk.
 
Back
Top