[athlon64] nieuwe generatie PC's

ik moet toch maar 's een nieuwe computer hebben....:o: ....heb m'n vorige samengesteld bij een ambachtelijke computerzaak,loopt nog als een zonnetje...ga ik nu maar weer doen...

ik gebruik m'n muziek-pc ook voor internet en dergelijke,ik neem aan dat bevengenoemde specificaties dit allemaal wel aankunnen ? (asus p4c800 met p4 3.0 1MB en 1 GB PC3200)
 
Met een VIA chipset. ;)
 
dione :

dat is zeker een goede setup. 1 tip blijf wel uit de buurt dus van via-chipsets.
maar bij pentium mobo's kom je die ook amper tegen.
 
iemand vertelde mij dat een amd64 3000+ in een 32bits systeem met 32bits software toch
sneller draait dan een athlon 3000+ (hij zegt dat hij er onderzoek naar gedaan heeft...
wat dat wil zeggen laat ik ff in het midden)

als dat zou zijn rechtvaardigt dat al de aanschaf van een amd64 cpu boven die van een athlon
vind ik omdat de cpu's (3000+ en 3200+ van beide types) maar een paar tientjes schelen in prijs.

ik wacht het nog ff af. wellicht dat CYBLE er komende tijd eens zijn ervaringen over kan delen met ons ;)
 
Laatst gewijzigd:
AMD64 is op gelijke klok ongeveer (meestal minstens) 10% sneller dan een gewonde Athlon XP. Kijk dan wel naar klok en niet naar index.
 
Origineel geplaatst door dione
ik moet toch maar 's een nieuwe computer hebben....:o: ....heb m'n vorige samengesteld bij een ambachtelijke computerzaak,loopt nog als een zonnetje...ga ik nu maar weer doen...

ik gebruik m'n muziek-pc ook voor internet en dergelijke,ik neem aan dat bevengenoemde specificaties dit allemaal wel aankunnen ? (asus p4c800 met p4 3.0 1MB en 1 GB PC3200)

heb ik zelf ook sinds een tijdje,
prima config. ik heb de p4c800 deluxe. gebruik de raid (nog) niet maar verders top icm maxtor 8mb 7200rpm sata disk.
 
Niet te geloven. Gaat deze draad over AMD64's en gaan ze toch over Intels brabbelen.

Zelfde als met Moog ,Apple ,Nike en Mercedes. Je betaalt gewoon vet knakken voor dat merkje. :duivels:

zouden ze happen?
 
Idd niet te geloven en ik maar denken dat GOT cq computer threads in de ban waren gedaan...
 
mezelf
Dit kan veel computerleed en onnodig lijden van bankrekeningen voorkomen.

Ik probeer gewoon mensen te helpen met hun keuze zo gefundeerd mogelijk te maken. Je wordt half gek als je al dat marketinggeblaat aan moet horen en al die keuzes kan maken maar door de bomen het bos niet meer zien.
(vergeet ook aub even niet dat ik een paar uur bezig geweest om allerlei websites uit te spitten en feiten te checken eer ik het in die eerste thread gepost had)

Mja, eigenlijk gewoon puur eigenbelang want als zij geld uitsparen kunnen zij als ik iets te verkopen heb het makkelijker kopen. ;)
 
cool fuse!
:okdan:
Hier hebben we toch een vrij diepe analyse mee.

Het enige grote probleem met pc's is altijd dat er altijd en altijd en altijd nieuwere
beestjes op de markt komen en de oude dan weer uitgerangeerd is...
en het komt ook mij eens de strot uit. :)
maar goed, dit is offtopic.
Op een moment moet je wel met de stroom mee, en daarvoor is jou analyse wel heel erg interessant.
Als je voor je muziek een pc nodig hebt en je moet nu kiezen, wat doe je dan?
wachten of de 64bits boot nemen?

ikzelf ga nog even wachten en zien wat er uit de bus komt :)
Ik vind het alleszins de moeite dat je hier zoveel tijd en energie in stak!


greetz

cloudy
 
Origineel geplaatst door fuse [/i
Zelfde als met Moog ,Apple ,Nike en Mercedes. Je betaalt gewoon vet knakken voor dat merkje. :duivels:

zouden ze happen? [/B]


daarom ben ik nog steeds een trouwe aanhanger van A.M.D veel voor weinig weet nog dat intel een tijd lang het alleen recht had en dat ik als zonderling werd aangezien als ik het over athlon had

maar de ontwikkelingen van de 64 laat ik even voor wat ze zijn heb net mijn upgrade gedaan met een gewone 3000+
2 keer 512 mb 400 op een asus dual channel mobo dus n vidia de quit en cool werkt perfect
maar blijf wel de ontwikkelingen op de voet volgen


mijn oude maar trouwe 1800 xp ook met asus bouw ik nu weer verder op als twwede p.c mischien dat ik mijn moeder ermee verast krijg er anders toch geen drol voor en op deze manier kweek ik heel wat goodwil :engel:
 
leuk topic .. zeker voor mij die al redelijk achterloopt

cel 1,4 ghz is hier het snelste .. hehehehe

txs fuse en de rest ! inzichtelijk !
 
Even voor de mensen die nog willen weten hoe zo'n ding nou in de praktijk werkt.

Gewoon hetzelfde als elke willekeurige andere x86 van deze generatien.
Alleen is hij (flink) wat sneller. Het enige probleem wat ik was tegengekomen is dat m'n videokaart niet goed samenwerkte met het moederbord. Maar de BIOS instellingen aanpassen en draaien met die bak. Maar dat had het vorige moederbord ook. En niet eens Windows opnieuw geinstalleerd of zo, het draait gewoon en goed.

Dus weinig marketing bla bla. Het is een snellere processor voor een leuke prijs. En dat gedoe met sockets en betere processoren. Dat blijf je toch altijd houden.
 
Origineel geplaatst door fuse
Niet te geloven. Gaat deze draad over AMD64's en gaan ze toch over Intels brabbelen.

Zelfde als met Moog ,Apple ,Nike en Mercedes. Je betaalt gewoon vet knakken voor dat merkje. :duivels:

zouden ze happen?

Ja je kan beter sailor fasion je kledeing kopen een casio synth bespelen en een lelijke eend rijden.
 
Komt het er hier een beetje op neer dat die 64bits processors leuk en aardig zijn maar dat ze momenteel nog niet echt nuttig zijn omdat er geen software voor is?
Hmm.. nja, ik vind dat mijn XP2400+/512mb/140gb/Radeon 9000PRO nog 2 jaar mee moet en dan komt er waarschijnlijk gewoon weer een budget upgrade. Ik loop kwa hardware liever een stukje achter, want zelfs mijn duron 1300 werkte (tot een vriend 'm per ongeluk molde) tot 2 maanden geleden gewoon goed voor me. Geef mij maar een goedkoop systeempje dat misschien iets eerder aan vervanging toe is.
 
soon... in the near future...

soon... in the near future...

Het nieuwe systeem "tiger" op mac gaat alle native applicaties 64 bits processing ondersteunen, nog ff wachten dus.
 
Het kopje zegt athlon64 dus gaat het hier over PC's.

Dat de G5's al 64 bits zijn weten we al neem ik aan. En idd komt daar ook 64 bits software voor beschikbaar bij 10.4. Qua audio programma's zou ik het niet weten. Denk dat er qua prestatie niet zo heel er veel te winnen valt op dat gebied.

Geldt voor Mac en PC.
 
Ik zit al lang op 64-bits met HP-Tru64.
 
Ja en ik heb nog een Atari Jaguar gameconsole die ook 64 bit is. Onder een dikke laag stof want da's een jaartje of 8 oud of zo.

Dan nog zijn 64 bitters er al zo'n jaartje of 15 of zo.

Grappig genoeg zijn een paar van die ontwikkelaars toen verantwoordelijk voor de CPU's van nu.

Net zoiets als Dave Smith die toch weer analoge (semi dan) dingen op de markt brengt zeg maar. ;)
 
Bericht door een moderator:
Prachtig, leuk... ik heb meer bits dan jij heb, en als ik ze achter mekaar zou legge, nou ik wil niet veel zegge, dan kom je toch nou al van Den Haag tot an de scheve toren van Pisa, en dan ken je hem er ook nog mee overeind krijge, net zo makkelek!

;)

Ofwel, gaarne on-topic met als thema "hoe stel ik de optimale audio-pc samen"?
 
Back
Top