Emi 6|2m ASIO driver probleem op nieuwe PC

Jack 'n Jill

Stamgast
Lid sinds
6 december 2002
Berichten
111
De reden dat ik een nieuwe PC gekocht heb is dat alle VST's een te grote belasting vormden voor de processor. Ik heb een P4 3.2GHz gekocht, ASUS moederbord met intel Chipset en GForce nvidea grafische kaart. Geen vage chipsets dus en geen rare componenten. Windows XP SP2 geinstalleerd inclusief de nodige updates.

Ik heb een Emagic Emi 6|2m audio interface. Deze interface werkte perfect op mijn pude systeem (AMD Athlon, VIA chipset). Driver versie 1.5 (laaste versie, Emagic is overgenomen door Apple en heeft de ontwikkeling gestaakt).

De Emi 6|2m functioneert met de normale driver goed. Maar de ASIO driver hapert. Ook als ik de buffer grootte op 100ms zet.

Ik heb alle BIOS instellingen ge-tweaked. PCI latency time, burst time, etc etc. Het heeft allemaal geen effect. Alle audio klint ge-chopped door AISO driver. Het maakt niet uit of ik wav van hardeschijf afspeel in Cubase. of FL studio of als ik Native instucments FM7 gebruik. Het gekraak van de ASIO driver klinkt overal hetzelfde.

WIE KAN MIJ HELPEN???

Wie heeft ook de emi 6|2m en een recente moderne computer??

Thanx enveryone!!
Martin
 
Re: Emi 6|2m ASIO driver probleem op nieuwe PC

Origineel geplaatst door Jack 'n Jill
De reden dat ik een nieuwe PC gekocht heb is dat alle VST's een te grote belasting vormden voor de processor. Ik heb een P4 3.2GHz gekocht, ASUS moederbord met intel Chipset en GForce nvidea grafische kaart. Geen vage chipsets dus en geen rare componenten. Windows XP SP2 geinstalleerd inclusief de nodige updates.

Ik heb een Emagic Emi 6|2m audio interface. Deze interface werkte perfect op mijn pude systeem (AMD Athlon, VIA chipset). Driver versie 1.5 (laaste versie, Emagic is overgenomen door Apple en heeft de ontwikkeling gestaakt).

De Emi 6|2m functioneert met de normale driver goed. Maar de ASIO driver hapert. Ook als ik de buffer grootte op 100ms zet.

Ik heb alle BIOS instellingen ge-tweaked. PCI latency time, burst time, etc etc. Het heeft allemaal geen effect. Alle audio klint ge-chopped door AISO driver. Het maakt niet uit of ik wav van hardeschijf afspeel in Cubase. of FL studio of als ik Native instucments FM7 gebruik. Het gekraak van de ASIO driver klinkt overal hetzelfde.

WIE KAN MIJ HELPEN???

Wie heeft ook de emi 6|2m en een recente moderne computer??

Thanx enveryone!!
Martin



DE MME-WDM driver zou ook moeten werken. Kijk eens naar het getal bij latency.
 
alles qua bits en khz'en-stuff ook juist?




danger, danger! High voltage! When we touch And when we kiss!:biertje:
 
De WDM driver werkt "goed" maar blijkt bij forse belasting ook te kraken. Dat is ook niet vreemd. Beperkte bandbreedte. Daar moet de ASIO driver uitkomst bieden. Meer bandbreedte. Audio Format staat op 44.1 kHz. ASIO buffer op max (100ms).

Ik weet dat de ontwikkeling van de emi 6|2m en 2|6m drivers in 2003 is gestopt agv overname. Versie 1.5 is de laatste.

Is er iemand die de emagic emi 62m of 26m heeft werken op een P4, ASUS MB met intel chippset. MOET TOCH WERKEN???? Snap er niks van. Om nu meteen een Hammerfall te kopen.....hmmmm....

Thanx for replies.
Martin
 
nieuwe computer betekent waarschijnlijk ook nieuwe windows installatie. staan al je OS instellingen wel goed voor audio? dat kan bij XP wel 's grote problemen verhelpen. met mijn ouwe laptop was er ook gezeik door ACPI (of was het nu APCI?) en gedeelde IRQ's. ben van winbugs afgstapt maar ik geloof dat er een site was die 'musicxp' heet met goeie config tips die ja kan checken.
 
Origineel geplaatst door dj discodeluxe
en heb je de laaste drivers geinstalleerd van de emagic ?

lees nu is een keer de thread...:erm:
 
Ik heb hetzelfde probleem met een EMI 2|6 onder XP (SP 2, maar eerder ook onder SP 1) met de laatste drivers. Een buffergrootte kleiner dan 40ms lukt me vaak niet. Mijn PC config; PIV 3.2, 512MB, Asus moederbord met Intel chipset en qua software gebruik ik eigenlijk alleen Savihost om VSTi's te hosten die ik middels een hardwaresequencer aanstuur. Verder al het overbodige speelgoed en troep in XP uitgezet. Ik heb bij installatie van XP overigens niet de ACPI uitgeschakeld, dat ga ik bij de volgende herinstallatie toch maar een keer doen.

Grappig dat het op jouw oude systeem met een AMD processor en VIA chipset wel werkte. Ik had voorheen een VAIO laptop met een AMD Athlon 1.8ghz en VIA chipset, dat werkte helemaal niet, ik wijtte het toen aan de VIA chipset.

Onder OS 10.3.9 op m'n PowerBook loopt de EMI 2|6 overigens gewoon prima.

Wellicht heb je hier wat aan, gepost op het Native Instruments forum;
http://www.native-instruments.de/site/forum_us/archive/index.php/t-19184.html
 
Origineel geplaatst door dj discodeluxe
wie is u?:Z

iemand die de thread doorleest alvorens te posten, en dus bijgevolg niet met iets komt aanwandelen dat al gezegd is...
 
Ik weet niet precies of het zal helpen, maar ik heb in een aantal threads de term asio4all voorbij zien komen,
misschien moet je dat eens chekken op www.asio4all.com

Simon
 
Cheers simple :biertje:

Nooit gedacht dat die ASIO4ALL driver goed zou doen voor een EMI 2|6, maar het is ongelofelijk, heb nu een latency van 7ms in Reaktor.

Jack 'n Jill, probeer die ASIO4ALL driver ook eens, wellicht dat het voor jou ook werkt.
 
Origineel geplaatst door divi

met m'n powerbook (out of the box uiteraard) rond de 4msec met dezelfde EMI 6/2m. enjoy your PC :duivels:.

Duurt niet lang meer of ook Intel inside toch ?


:doei:
 
Origineel geplaatst door Wiseguy
Duurt niet lang meer of ook Intel inside toch ?


:doei:

Planning van Steve is medio 2006 beginnen met de eerste Macs, eind 2007 moeten alle nieuwe Macs voorzien zijn van intel

@UserTronix, graag gedaan
 
Origineel geplaatst door dj discodeluxe
alles qua bits en khz'en-stuff ook juist?

nee dit is een leuke vraag...


miereneuken kan ik ook


dat was tenminste nog niet gezegd... jij zegt iets wat de topicposter zelf al heeft gezegd. hoe snugger ben je dan? of je leest de post niet door, wat volgens mij 1 van de hatelijkste dingen is op een forum, net als deze offtopic-chat:D
 
Hé zonnige zomerse synthfreaks,

Bedankt voor jullie ondersteuning. HET WERKT. Het was idd ACPI van Windows XP. Ik heb het uitgeschakeld - iets dat geen cinecure was, Windows gooit de hele boel overhoop - en het werkt.

ASIO4all ga ik ook proberen. Klinkt als een nieuwe applicatie van Centric...

THANX
 
Back
Top