EMU E6400 ultra sampler bedienen met software?

RiSC

Stamgast
Lid sinds
16 januari 2004
Berichten
411
Locatie
Breda
We hebben een EMU E6400 ultra sampler in de studio staan waarvan het beeldscherm niet meer werkt. Ik hoorde laatst van iemand dat je die sampler ook met software kan bedienen, je zou dan via scsi bestanden kunnen sturen en zelfs de interface gewoon op je computer kunnen zien. Weet iemand welk programma dat kan op de Mac of PC?
 
ZoeOS bedoel je.

Kost niet veel en Paul de ontwikkelaar is altijd snel met antwoorden...
 
Origineel geplaatst door r.5
ZoeOS bedoel je.

Kost niet veel en Paul de ontwikkelaar is altijd snel met antwoorden...

dit ziet er echt goed uit .. nooit geweten dat dit bestond ..
 
Origineel geplaatst door r.5
ZoeOS bedoel je.

Kost niet veel en Paul de ontwikkelaar is altijd snel met antwoorden...

Dat ziet er zeer goed uit zeg. Mooie tip :)
 
Ik heb em uitgeprobeerd, het midi-gedeelte kreeg ik aan de praat (in Parallels op mijn Mac) de scsi had ik via een usb->scsi converter ook aan de praat alleen krijg ik nu steeds een blue screen in mijn virtuele windows omgeving wanneer ik ZoeOS opstart.
Misschien dat ik een oude pc met scsi kaart maar via het netwerk hiervoor moet gaan gebruiken.

Ik heb die gast gemaild van dat programma om te vragen of er een Mac versie komt (die schijnbaar steeds is uitgesteld) maar hij heeft er niet op gereageerd. Het lijkt me erg vet om met die z-plane filters aan de gang te gaan en van die old-school dnb basses te maken.
 
hij heeft een lijst met features waar hij naar toe wil met zoe, mac compatibility staat in t lijstje van ooit nadat t eerste lijstje afgerond is .. dus daar zal wel geen datum voor staan ..
 
Ik heb em uitgeprobeerd, het midi-gedeelte kreeg ik aan de praat (in Parallels op mijn Mac) de scsi had ik via een usb->scsi converter ook aan de praat alleen krijg ik nu steeds een blue screen in mijn virtuele windows omgeving wanneer ik ZoeOS opstart.
Misschien dat ik een oude pc met scsi kaart maar via het netwerk hiervoor moet gaan gebruiken.

Ik heb die gast gemaild van dat programma om te vragen of er een Mac versie komt (die schijnbaar steeds is uitgesteld) maar hij heeft er niet op gereageerd. Het lijkt me erg vet om met die z-plane filters aan de gang te gaan en van die old-school dnb basses te maken.

De source code is ondertussen vrijgegeven dus zou je de Mac versie zelf kunnen compileren. Zie http://www.zuonics.com/news.html

Hoe heb je die usb->scsi converter aan de praat gekregen? Ik zoek er al lang naar...
 
Ik heb ooit via eBay een "MICROTECH DB25 USB to SCSI CABLE CONVERTER PC / MAC" gekocht, volgens mij worden die nog wel regelmatig aangeboden.
De Mac herkent deze meteen zonder driver.
 
Back
Top