mek

von haulshoven

Ouwe rot
Lid sinds
8 december 2005
Berichten
1.886
een goeie,

Ik denk dat ik me een mono evolver keys ga aanschaffen.
zijn er mensen die zon machiene hebben? en hoe bevalt hij?
ben er nieuwsgierig naar.

von h.
 
Re: Re: mek

Re: Re: mek

Origineel geplaatst door nomore
ik hebbem!!

Hij bevalt echt prima, alle controls een eigen knoppie, lekker freaken :)

moet je de analoge oscillators vaak tunen? mijn phatty moet ik geregeld in de goede stemming brengen.
 
Ik heb de desktopversie al een hele tijd, en die bevalt prima. Is precies hetzelfde als de MEK, maar dan zonder toetsen en wat minder knoppen. De evolver is superstabiel, die hoef je zeker niet te tunen. Het geluid is niet superdik of warm, maar wel heel divers. Het pannen van de oscillators is erg gaaf en geeft een heel breed geluid. En de belachelijke hoeveelheid modulatieopties geven je heel veel vrijheid.

meer info en demo's hier
 
De MEK vind ik een heel fijn ding. Ook qua toetsen prima, goede aftertouch response. Naast bediedings oppervlak wijkt ie qua mogelijkheden ook nog ietsje af van de PEK. Je kunt prima een andere evolver met de MEK bedienen, maar de combi functie ontbreekt (nog). Je kunt dus niet met een MEK+PER combinatie een multitimbrale setup maken zoals dat met een PEK wel kan.
 
mmm....best interessante synth eigenlijk...met aftertouth:)
Tevens dus een 4 kanaals 16 steps sequencer, waarbij note-waarde per step met de draaiknoppen( I love this! )in te voeren is!!! Begrijp ik dat elke track een andere maatverdeling en/of tempo kan voeren ?...neem aan dat ook elke track via een eigen midi-channel kan uitsturen?
Kortom: 4 kanaals(!) analog-feel 16 steps sequencer incl. synth en effects...voor dat geld
:{
 
Origineel geplaatst door ProtoHuman
Ik heb de desktopversie al een hele tijd, en die bevalt prima. Is precies hetzelfde als de MEK, maar dan zonder toetsen en wat minder knoppen. De evolver is superstabiel, die hoef je zeker niet te tunen.

Superstabiel, maar de knoppen vliegen soms wel in het rond :D
 
Origineel geplaatst door M01C
Superstabiel, maar de knoppen vliegen soms wel in het rond :D
Vastkitten dan maar 8o)

Marco2: De Evolver heeft geen 4-kanaals stepsequencers, maar 4 sequencers per patch. Je kan die sequencers dus niet naar aparte midikanalen toesturen.
 
Das nou jammer, maargoed.... 4 seq per patch is uiteraard een unieke functie;)
 
Origineel geplaatst door MARCO2
Das nou jammer, maargoed.... 4 seq per patch is uiteraard een unieke functie;)

Is bijvoorbeeld met een micromodular ook te doen ;)
 
Echt uitgesproken dik is een evolver niet, meer...ehm... gestoord :D met al die sequencers, freaky feedbacks, distortion e.d.
 
Vraagje betreft de digitale osc 's van de evolver ....Is het mogelijk om doorheen de wavetable te scannen ? ( zoals ppg ..waldorf microwave etc...) of zijn het gewoon single cycled waveforms ?
 
Origineel geplaatst door the tall lad
Vraagje betreft de digitale osc 's van de evolver ....Is het mogelijk om doorheen de wavetable te scannen ? ( zoals ppg ..waldorf microwave etc...) of zijn het gewoon single cycled waveforms ?
Alleen mogelijk met de interne sequencers. Bovendien verschillen de waves onderling erg veel van elkaar, dus er doorheen scannen met een lfo of zo is denk ik niet erg interessant. Tenzij je zelf een wavetable in dat ding zet.
 
Origineel geplaatst door von haulshoven
en nog een vraag,

werkt de ingebouwde seq. strak op de (externe) midi klok?

yep normaal rete strak
 
Dus als je er zelf een ( smoothe ) wavetable instopt kan je er doorheenscrollen ,maar dus enkel met de stepsequencer en niet met de lfo's ?
Een vloeiende wavescan is dus niet mogelijk ,ofwel ?
 
Back
Top