Waldorf Blofeld

Het lijkt mij een leuke prijs voor toch wel heel veel synthesizer; het zou zo maar eens kunnen dat Waldorf op de juiste zaken heeft bespaard. En het zou ook zo maar eens kunnen, dat dit een succesje gaat worden.
 
Ook al klinkt hij voor die prijs niet te versmaden hoop ik toch dat er een '+' versie komt. Al was het maar om hem ook als zeer lekker klinkende filterbank te kunnen gebruiken.

Stromberg
heeft alvast de looks van de blofeld en de inputs doen vermoeden dat hij als filterbank te gerbuiken is. Zag op de site dat er nog meer 'nieuwe' waldorf synths aankomen (oa Q Phoenix editions..).

en op een andere site zag ik dat ze tegenwoordig ook kinder-instrumenten maken.
 
Op youtube staan een paar veelbelovende filmpjes, verbluffend voor zo'n lage prijs
 
Had deze draad nog niet gezien, even afwezig geweest.

Als ik de specs mag geloven, wordt de Blofeld een knaller. Wil 'm dus zeker even uitproberen voor ik er iets (on)zinnigs over zeg.

Wat me wél even van het hart moet: ik snap niet dat een aantal reageerderts hier op het forum een (negatieve) mening moet ventileren zónder dat ding ooit uitgeprobeerd te hebben. Ronduit belachelijk!

Ik ben zelf in het gelukkige bezit van een Waldorf Q keyboard en het is werkelijk het vlaggenschip van m'n setup. Toegegeven, je moet je er echt wel in verdiepen, maar dan kun je ook echt waanzinnige dingen er mee doen. Het geluid vind ik verbluffend. Als de Blofeld maar enigszins in de buurt komt, dan heb je voor € 400 een wereldapparaat in huis. Als de presets je niet bevallen, leer dan maar lekker zelf programmeren.
 
Blofeld Vs R3

Blofeld Vs R3

Ik ben van plan mn eerste synthesizer te gaan kopen.
Die Blofeld lijkt me misschien iets voor mij als beginner maar ik ken de klank niet behalve die stukjes die op de site staan waar ik niet echt goed heb kunnen horen hoe de bassen klinken.
Ik wil hem vooral voor zware basslijnen gaan gebruiken in mn muziek.

Komen uit de Blofeld echt vette bassen of kan ik dan beter de Korg R3 nemen?
Ik vond de R3 wel heel erg vet klinken in de winkel.

Wat raden jullie me aan?
 
ik vind niet dat ze trots moeten zijn op die stukjes op de site :D
 
Ik ben van plan mn eerste synthesizer te gaan kopen.
Die Blofeld lijkt me misschien iets voor mij als beginner maar ik ken de klank niet behalve die stukjes die op de site staan waar ik niet echt goed heb kunnen horen hoe de bassen klinken.
Ik wil hem vooral voor zware basslijnen gaan gebruiken in mn muziek.

Komen uit de Blofeld echt vette bassen of kan ik dan beter de Korg R3 nemen?
Ik vond de R3 wel heel erg vet klinken in de winkel.

Wat raden jullie me aan?
Ik raad je aan beide machines uit te proberen en vooral niet af te gaan op wat anderen er over zeggen. Je eigen oordeel is altijd het beste: JIJ moet er mee gaan werken, en niet de forumleden...
 
Idd altijd zelf proberen. Dan merk je vanzelf wel bij welke je aankoopspier gaat bewegen. :)
 
Ik raad je aan beide machines uit te proberen en vooral niet af te gaan op wat anderen er over zeggen. Je eigen oordeel is altijd het beste: JIJ moet er mee gaan werken, en niet de forumleden...


Ofwel domme vraag? Als je in de winkel staat voor de eerste synth maak je echt geen complete weloverwogen beslissing hoor. Presets klinken prachtig, alles knalt, tingelt, golft etc., daar zorgen de programmeurs wel voor. Maar als je bij thuiskomst zelf aan de slag moet zonder veel kennis, met een hopeloze handleiding ter grootte van het telefoonboek van Amsterdam dan slaat de twijfel wel toe. Mijn eerste poly was een gloedjenieuwe DX27S, wat een kutbak om te programmeren voor een beginner, wat een waardeloze handleiding. Had ik toen beter een Roland Alpha Juno2 of een Akai AX-73 kunnen kopen. Was ik nu beroemd geweest.
 
Ofwel domme vraag? Als je in de winkel staat voor de eerste synth maak je echt geen complete weloverwogen beslissing hoor. Presets klinken prachtig, alles knalt, tingelt, golft etc., daar zorgen de programmeurs wel voor. Maar als je bij thuiskomst zelf aan de slag moet zonder veel kennis, met een hopeloze handleiding ter grootte van het telefoonboek van Amsterdam dan slaat de twijfel wel toe. Mijn eerste poly was een gloedjenieuwe DX27S, wat een kutbak om te programmeren voor een beginner, wat een waardeloze handleiding. Had ik toen beter een Roland Alpha Juno2 of een Akai AX-73 kunnen kopen. Was ik nu beroemd geweest.
Ten eerste: niet prikkelbaar. Ten tweede: hoeveel synthgebruikers hier zullen een eerste synth kopen, thuis komen en dan gelijk aan de slag gaan met het maken van eigen sounds?!? Ik ben daar eerlijk gezegd niet optimistisch over. In alle jaren dat ik nu in de muziek bezig ben, ben ik eerlijk gezegd nog NOOIT een collega tegengekomen die veel tijd en moeite stak in het maken van eigen sounds. Geen zin me er in te verdiepen of geen tijd, was meestal het excuus. Daar waren zelfs redelijk bekende collega's bij. De mensen die programmeerden waren meestal daarentegen helemaal niet met muziek bezig, maar veel meer met de techniek, met de mogelijkheden, met de transistortjes en weerstandjes (oh, oh, wat klinkt die russische, handgewonden weerstand met koolslotjes toch fraai, blah blah...). Daarom: kies lekker op klank. Als het je aanspreekt kan het vast méér dan wat je alleen maar hoort...
 
Ten eerste: niet prikkelbaar. Ten tweede: hoeveel synthgebruikers hier zullen een eerste synth kopen, thuis komen en dan gelijk aan de slag gaan met het maken van eigen sounds?!? Ik ben daar eerlijk gezegd niet optimistisch over. In alle jaren dat ik nu in de muziek bezig ben, ben ik eerlijk gezegd nog NOOIT een collega tegengekomen die veel tijd en moeite stak in het maken van eigen sounds. Geen zin me er in te verdiepen of geen tijd, was meestal het excuus. Daar waren zelfs redelijk bekende collega's bij. De mensen die programmeerden waren meestal daarentegen helemaal niet met muziek bezig, maar veel meer met de techniek, met de mogelijkheden, met de transistortjes en weerstandjes (oh, oh, wat klinkt die russische, handgewonden weerstand met koolslotjes toch fraai, blah blah...). Daarom: kies lekker op klank. Als het je aanspreekt kan het vast méér dan wat je alleen maar hoort...


Zo dacht ik er eigenlijk ook over.
Ik heb helemaal geen verstand van synths en ik zat gewoon een beetje aan de knoppen te draaien toen ik de R3 voor het eerst beluisterde.
Dat klonk al heel vet en goed bruikbaar in mijn oren.
Dat wil ik ook met de Blofeld gaan doen en in de winkel laten ze me vast ook wel zien wat de blofeld een beetje kan dat deden ze ook met de R3.
Ik wil de handleiding gaan lezen en daar hoop ik mn eigen presets later mee te kunnen maken of is het soms een jarenlange studie om te kunnen programmeren?

Eigenlijk wil ik een synth als instrument om baslijnen en rare effecten in mn beats te leggen.
 
Ik wil de handleiding gaan lezen en daar hoop ik mn eigen presets later mee te kunnen maken of is het soms een jarenlange studie om te kunnen programmeren?
Nee, hoor. Maak je geen zorgen. Zoals met alles: als het je interesseert en je vindt het leuk is het zó geleerd. Zorg wel voor een aardig basis theorieboekje, liefst met practische tips, dan leer je het in no time.
 
... Presets klinken prachtig, alles knalt, tingelt, golft etc., daar zorgen de programmeurs wel voor.....


Mwoah, dat weet ik niet, hoor.. Demootjes op de diverse sites zijn meestal toch ook tenenkrommend?!

'k Kijk/luister echt niet alleen naar de geluiden. De bediening (en vooral 't gemak ervan) vind ik half zo belangrijk. Anders had ik wel een keer een ION gekocht.. :D
 
Back
Top