Waldorf Blofeld

Origineel geplaatst door dries
ligt het aan mij?

noch die blojob noch die strooberg halen het ook enigszins bij Q, Micro enz.

nee, zo wordt het niks met Waldorf.

Ligt eraan waar je het op baseert.
 
mensen toch loop toch niet altijd te lullen over die waldorfs !ik denk dat ze wel wat weten van synths bouwen !
ik zou zeggen vst rammelaars doe maar gerust verder met klooien met de computer en lullen over instrumenten die je toch nooit zal kopen omdat de geldkraan niet open kan

vriendelijke groetjes unit
 
Ik ga binnenkort in ieder geval de Waldorf BLofeld kopen.:verkoght:
 
En weer wordt er een synth afgekraakt voordat mensen hem uberhaupt zelf geprobeert hebben.
Zal wel forumwijsheid zijn. :W

En die wavetable synthese is niet mijn ding en wordt toch wel redelijk overschat IMHO. (De ppg/wave zijn dan een uitzondering). Want als je kille dunne sounds wil hebben werkt een FM bak minstens net zo goed zo niet beter.
 
ligt het aan mij?

noch die blojob noch die strooberg halen het ook enigszins bij Q, Micro enz.

nee, zo wordt het niks met Waldorf.

wat zit ik daar nou te lullen - zie nu dat dat ding maar gaat €399,- kosten :D

en dat is zeker niet slecht.
 
maar heeft iemand er al een?

Nee nog niet, maar we hebben er inmiddels wel een als Demo in de winkel en ik ben diep onder de indruk. Voor zo,n klein synthje is de sound erg goed.
Erg veel sounds van onze SCD (Boele) erin met een prachtige PS 3100 choir!!

Goed gebouwd, stevige knoppen etc, voor dit geld is het echt een beest van een synth.

Nou maar wachten tot de mijne binnen is.
 
deze antwoorden op de blofeld (of synthesizers in het algemeen) lijken er beter op lol :)
ik gebruik al een paar jaartjes 2 waldorfs in mn set (een q en de pulse + ) en ze doen het nog altijd uitstekend iedere keer terug vernieuwende klanken krijg je er uit geperst dus de blofeld is ook aangekocht volgende week is in mn studio
 
loopt dus nog niet echt vaart met dat ding.... Op youtube staan ook alleen nog maar een paar kansloze filmpjes over de blofeld... veel bla, bla en weinig diepgang.
 
En voor de waldorf maagden onder ons. Zou de Blofeld een waardige ontmaagding zijn? Of blijven de Q en microwave toch de betere oude fietsen om het op te leren.
 
Op de messe lekker zitten spelen met de blofeld, helemaal om, wat een lekker monster (tje). Heerlijk tweakable, de matrix werkt perfect.. wat een geluid.
Nu wachten dat de importeur er weer een stapeltje stuurt.
 
Ook al klinkt hij voor die prijs niet te versmaden hoop ik toch dat er een '+' versie komt. Al was het maar om hem ook als zeer lekker klinkende filterbank te kunnen gebruiken.
 
Ook al klinkt hij voor die prijs niet te versmaden hoop ik toch dat er een '+' versie komt. Al was het maar om hem ook als zeer lekker klinkende filterbank te kunnen gebruiken.

idd, ik ben het met Fuse eens. Mijn voorkeur zou nu uitgaan naar een MicroQ (en dan die lekkere zwart-rode Phoenix editie) ivm input (FILTER :{ )

Een Blofeld + (stereo) input zou dus ook voor mij een serieuzere overweging zijn dan het nu dus is....
 
ik had het niet verwacht het leek me een beetje een goedkoop speelgoedje vooraf. Maar ik heb hem uitgebreid geprobeerd op de Messe en hij is echt verassend goed. Heel mooi helder en silky smooth in het hoog vooral. Mooie presets met vooral mooie arpsounds. Ding is verbazingwekkend simpel te bedienen met toch wel veel diepgang.

een behoorlijke verassing voor mij dit apparaat.
 
Back
Top